مدیرکل محیط‌زیست خوزستان گفت: امسال مردم خوزستان فقط 2 روز هوای پاک را تجربه کرده‌اند.
کد خبر: ۷۹۴۵۵۸

احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه ستاد مبارزه با گرد و غبار استان خوزستان افزود: در فروردین سال جاری مجموعا دو روز هوای پاک، ۲۶ روز هوای سالم، 6 روز هوای ناسالم و 2 روز هم شرایط خطرناک (غلظت بالای ۳۰۰) داشتیم.

به گزارش مهر، وی با اشاره به این‌که در اردیبهشت ماه- تا امروز- هیچ هوای پاکی نداشتیم، افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری 3 روز هوای سالم، ۹ روز هوای ناسالم و یک روز هم شرایط خطرناک داشتیم.

مدیرکل محیط‌زیست خوزستان تصریح کرد: مصوبات قبلی این ستاد را در جلسه فعلی بررسی می‌کنیم. دستگاه‌های اجرایی که در صورت جلسه ستاد پیشنهادات و راهکارهای خود را برای مبارزه با ریزگردها ارائه ندادند باید هر چه سریع‌تر این راهکارها را ارائه کنند و در غیر این صورت باید مسئولیت عدم پاسخگویی را بپذیرند.لاهیجان‌زاده عنوان کرد: دستگاه‌هایی که موفق به اخذ تفویض اختیارات از وزارتخانه‌های خود نشده‌اند باید مراتب را به استانداری خوزستان اعلام کنند.مدیرکل محیط‌زیست خوزستان ادامه داد: آب و برق و جهاد کشاورزی باید پیشنهادات و اقدامات خود را در حوزه‌های آبی کرخه و مارون به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.‌لاهیجان‌زاده یادآور شد: در هورالعظیم می‌توانیم انتقال آب از رودخانه دز به کرخه را تا ظرفیت ۴۰ مترمکعب در صورت ارتقای وضعیت حقابه انجام دهیم. ضمن این‌که می‌توانیم ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب را از مکان‌های مختلف به هورالعظیم وارد کنیم. معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز از ابلاغ 200 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با ریزگردها در این استان خبر داد.

احمد سیاحی در سومین نشست استانی کارگروه مقابله با ریزگردها در محل استانداری خوزستان افزود: این اعتبار به چند دستگاه اجرایی اختصاص داده شده تا اقدام‌های خود را در رابطه با ریزگردها اجرا کنند.وی ادامه داد: علاوه بر این اعتبار، 70 میلیارد ریال به منابع طبیعی برای مقابله با بیابان‌زایی و تثبیت کانون‌های گرد و غبار اختصاص یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها