مدیر شبکه یک سیما گفت: حضور هلال احمر دریک یا دو قسمت از سریال «پایتخت» که الان در حال تولید است، مفهوم و هدفی را که مدنظر هلال احمر است را به خوبی منتقل می‌کند و چه بسا اثرگذاری آن بیشتر از «نشان مهربانی» است.
کد خبر: ۷۹۴۵۴۴
حضور هلال احمر در سری جدید سریال «پایتخت»

روز یک شنبه سیزدهم اردیبهشت درمراسمی، امیرمحسن ضیایی، رییس جمعیت هلال احمر از محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما به خاطر تولید و پخش برنامه «نشان مهربانی» تقدیر و تشکر کرد.

محمد احسانی مدیرشبکه یک در این مراسم ضمن تبریک ولادت امیرالمومنین علی (ع) و اعیاد ماه رجب گفت: کارهای مشارکتی صداوسیما با سازمانهای مختلف یکسری اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دارد که متاسفانه برخی سازمان‌ها از اهداف بلند مدت غافل هستند و صرفا به تحقق اهداف دستگاههای زیرمجموعه خود در کوتاه مدت بسنده می‌کنند.

احسانی ادامه داد: طبعا سازمان‌ها باید با یک طراحی خوب و ظریف به سمت مباحث غیرمستقیم در برنامه‌های مشارکتی حرکت کند و خوشبختانه برنامه «نشان مهربانی» الگوی خوبی در این باره شد چرا که هلال احمر رویه خود را تغییر داد و «نشان مهربانی» آن شد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. علت اینکه شبکه یک زمان و ساعت خوبی را در ایام نوروز برای «نشان مهربانی» در نظر گرفت این بود که برنامه از کیفیت بالایی برخوردار بود.

مدیرشبکه یک افزود: این گام مثبتی در تعامل شبکه یک با هلال احمر بود و اگر جمعیت هلال احمر در آینده به سمت تولید اینگونه برنامه‌ها تغییر مسیر بدهد طبعا مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد.

محمد احسانی همچنین اظهار داشت: هلال احمر در راستای برنامه‌های بلند مدت در تولید برنامه‌های غیرمستقیم می‌تواند وارد عرصه مجموعه‌های تلویزیونی هم بشود. بطور مثال حضور دریک یا دو قسمت از سریال پایتخت که الان در حال تولید است، مفهوم و هدفی را که مدنظر هلال احمر است را به خوبی می‌تواند منتقل کند و چه بسا اثرگذاری آن بیشتر از «نشان مهربانی» هم باشد. این‌ها ظرافت‌هایی است که با پیام مستقیم نمی‌توان آنرا به مخاطبان منتقل کرد بلکه باید با هنری کردن پیام‌ها، تولید برنامه‌های را به سمت و سویی برد تا مردم برای کمک رسانی به هم نوع خودشان پیشقدم شوند.

محمد احسانی در پایان با ابراز رضایت از همکاری شبکه یک با هلال احمر در تولید برنامه «نشان مهربانی» افزود: انشاالله باب همکاری هلال احمر با شبکه یک بهتر و بیشتر ادامه یابد.

در بخش دیگری از این مراسم مدیرگروه اجتماعی شبکه یک سیما گفت: یکی از دلایلی که برنامه «نشان مهربانی» مورد توجه مخاطبان قرار گرفت نوع نگاهی بود که رییس جمعیت هلال احمر نسبت به خدمات انسان‌دوستانه و امدادی داشت.

فضل الله شریعت پناهی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر اگر خدماتش به مردم از طریق رسانه ملی را در طول سال تداوم دهد تاثیرگذاری آن بیشتر از زمانی است که مثلا فقط در نوروز و هفته هلال برنامه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: به دلیل اعمال سلیقه در کارهای مشارکتی، معمولا شاهد افت کیفیت در اینگونه برنامه‌ها هستیم اما با اعتماد همکاران در جمعیت هلال احمر، این اتفاق در برنامه «نشان مهربانی» رخ نداد و همین موجب شد کیفیت «نشان مهربانی» درحدی باشد که یک رکورد در برنامه‌های مشارکتی محسوب شود.

شریعت پناهی در پایان ابراز امیدواری کرد تا همکاری جمعیت هلال احمر با شبکه یک در مناسبت‌های مختلف با تولید برنامه‌هایی بهتر ادامه داشته باشد.

رییس جمعیت هلال احمر هم در این مراسم ضمن قدردانی از مدیر شبکه یک به خاطر تولید و پخش برنامه «نشان مهربانی» گفت: نشر و گسترش فرهنگ مهربانی و کمک به یکدیگر از اهداف ساخت برنامه نشان مهربانی بود.

امیرمحسن ضیایی با تایید اینکه دیگر تبلیغ مستقیم و برنامه‌های کلیشه‌ای قدیمی تاثیری در انتقال پیام‌های هلال احمر ندارد، افزود: باید از روش‌های روزآمد‌تر و کارآمد‌تر برای انتقال مفاهیم بشردوستانه و ارتقای دانش عمومی مردم که از شعارهای هلال احمر است بهره برد.

وی با تایید پیشنهاد مدیر گروه اجتماعی شبکه یک، تصریح کرد: حضور هلال احمر در رسانه ملی بویژه شبکه یک در طول سال باید مستمر و ادامه دار باشد تا از این طریق علاوه بر انتقال نکات آموزشی به مخاطبان مشارکت‌های مردمی را هم بیشتر جذب کرد.

وی در پایان برای ادامه همکاری با شبکه یک تولید برنامه‌هایی مانند «نشان مهربانی» اعلام آمادگی کرد و گفت: ما آماده هستیم تا با امضای یادداشت تفاهم با شبکه یک برای تولید برنامه‌هایی با اهداف هلال احمر در طول سال این همکاری را ادامه دهیم.

در پایان این مراسم، رییس جمعیت هلال احمر با اهدای لوح تقدی از محمد احسانی مدیر شبکه یک، فضل الله شریعت پناهی مدیرگروه اجتماعی، امیر بیات مدیر امور عمومی شبکه و همچنین حسین ربانی، تهیه کننده میلاد مهدوی، کارگردان، حسین کلهر، نویسنده و عبدالله روا، مجری برنامه نوروزی «نشان مهربانی» تجلیل کرد.

«نشان مهربانی» برنامه‌ای که مهمانان آن از میان اعضای فعال جمعیت هلال احمر در سازمان جوانان، سازمان امداد و نجات و سازمان داوطلبان بودند و هریک از آن‌ها با حضور مقابل دوربین، «نشان مهربانی» قصه گذشت و ایثارگری خود را بازگو می‌کردند.

«نشان مهربانی»، برنامه‌ای مشترک بود بین شبکه یک سیما و جمعیت هلال احمر در نوروز 94 از این شبکه پخش شد و توانست در 15 قسمت بیننده‌های زیادی را جذب کند. همچنین تیتراژ پایانی برنامه با حضور غنچه‌های هلال احمر، فضایی را فراهم کرده بود تا مفاهیمی همچون صلح و انسان دوستی برای بیننده، ملموس‌تر و جذاب‌تر مطرح شود. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها