سخنگوی ائتلاف موسوم به عملیات "طوفان قاطع" با اذعان به که عربستان در حملات خود به یمن از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است گفت: اگر چنین بمب‌هایی غیرقانونی است پس چرا آمریکا آن را می‌فروشد؟
کد خبر: ۷۹۴۴۴۳
از بمب‌های خوشه‌ای در یمن استفاده می کنیم

احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف "طوفان قاطع" به رهبری عربستان در مصاحبه با شبکه خبری "سی ان ان" در واکنش به گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره استفاده ریاض از بمب‌های خوشه‌ای در حمله به یمن اذعان کرد: ما با بمب‌های خوشه‌ای تجهیزات نظامی در یمن را هدف قرار می‌دهیم اما با این بمب‌ها به شهر و مناطق مسکونی حمله نمی‌کنیم.

وی مدعی شد: دیده‌بان حقوق بشر اطلاعات خود را از حامیان حوثی‌ها جمع آوری کرده است و می‌داند که بمب‌هایی از این نوع ضدتجهیزات نظامی هستند اما ما علیه افراد از این بمب‌ها استفاده نمی‌کنیم؛ چراکه عملیاتی در شهرها انجام نداده‌ایم و در نتیجه گزارش دیده‌بان حقوق بشر درست نیست.

این در حالی است که بارها گزارش‌هایی از سوی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی فعال در عرصه کمک‌های بشر دوستانه از جمله یونیسف درباره تلفات جانی حملات عربستان به یمن و کشته و قربانی شدن ده‌ها کودک در مناطق مسکونی ارائه شده است.

عسیری تاکید کرد: دیده‌بان حقوق بشر با ما تماسی در این خصوص نگرفته است اما اگر خواهان تماس باشد ما از این مساله استقبال می‌کنیم چراکه نهادی بین‌المللی است که آن را محترم می‌شماریم اما می‌خواهیم بی‌طرفانه عمل کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها