برنامه تخصصی موسیقایی «نغمه ها»، امشب ساعت 22 میزبان نادر گلچین «خواننده آواز سنتی و از هنرمندان برجسته ایران» است. این برنامه از شبکه 4 سیما روانه آنتن می‌شود.
کد خبر: ۷۹۴۴۲۵
خواننده برجسته آوازهای سنتی به «نغمه ها» می آید

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، نادر گلچین (زاده ۱۳۱۵در رشت) هنرمند و پیشکسوت آواز سنتی و از خوانندگان صاحب‌نام ایران است. گلچین از جمله خوانندگان صاحب سبک است و بیشتر آثارش به سال‌های پیش از انقلاب باز می گردد. از آثار مهم او می توان به «یوسف گم گشته» اشاره کرد و از دیگر آثار او می توان به تصنیف مرغ سحر، ناوک مژگان، قصه شهر عشق، مسبب، من دیگه بچه نمیشم و آلبومهای گریز، نفس باد صبا، زلف بنفشه و... یاد کرد.

گلچین صدایی خاص با سوزی پنهانی و نیز پخته و پرورده دارد که با ساختار ارکستری هماهنگی زیادی دارد. او از تحریرهای شمرده و پخته برخوردار است و سعی می‌کند که محدوده صدایش را بشناسد و در همان محدوده از تمامی ظرفیت‌هایش بهره می برد. وی شعر را به خوبی می شناسد و به همان خوبی و شمردگی در آوازهایش ادا می کند. گلچین با آهنگسازان و هنرمندان زیادی از جمله فریدون شهبازیان، محمدرضا لطفی، مجتبی میرزاده، حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان همکاری داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها