قبل از معرفی اپل واچ، در شایعات پخش شده بهای آن گران پیش‌بینی می‌شد، اما زمانی که شروع قیمت برای اپل واچ اسپورت ۳۴۹ دلار اعلام شد، تا حدودی قابل‌ قبول بود. لیست منتشرشده توسط شرکت IHS از قیمت قطعات این ساعت، نشان‌ دهنده این است که اپل واچ ارزان قیمت‌گذاری نشده و محصول پرسودی برای این شرکت خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۳۶۳۰
هزینه ساخت اپل واچ، کمتر از یک چهارم بهای آن است

به گزارش جام جم کلیک: قطعات مورداستفاده در اپل واچ ارزشی معادل ۸۱.۲۰ دلار دارد و هزینه های تولید هم برای هر ساعت ۲.۵ دلار است که در کل هزینه کلی این ساعت ۸۳.۷۰ دلار برآورد شده است. مسلما این قیمت هزینه‌های دیگر، مانند ارزش تحقیق و توسعه، فن‌آوری، تدارکات و تبلیغات را شامل نمی‌شود.

این قیمت برای مدل ۳۸ میلی‌متری اپل واچ اسپورت که با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه می‌شود، محاسبه شده است. بر اساس محاسبات قیمت در این لیست، نسبت هزینه به قیمت‌گذاری ۲۴ درصد اعلام شده است که پایین‌ترین مقدار برای محصولات اپل است که پیش‌تر توسط این گروه موردبررسی قرارگرفته‌اند. این نسبت برای محصولات قبلی اپل در محدوده بین ۲۹ تا ۳۸ درصد بوده است.
بالاترین هزینه در بین قطعات همان‌طور که انتظار داشتیم مربوط به ماژول نمایش و صفحه لمسی می‌شود که حدود ۲۰.۵۰ دلار قیمت دارد یعنی یک‌ چهارم از کل مبلغ! بعد از آن هم پردازنده معادل ۱۰.۲۰ دلار و حافظه به ارزش ۷.۲۰ دلار قیمت دارند. برای بررسی کامل، به لیست زیر توجه کنید.

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها