نگاهی به پایگاه اینترنتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

روشنگری به سبک نوین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که بسترهایی فراهم شده تا پهنای باند اینترنت موسسات و مراکز حوزوی چهار برابر افزایش یابد.
کد خبر: ۷۹۳۴۸۹
پهنای باند اینترنت مراکز حوزوی چهار برابر می‌شود

به گزارش جام جم کلیک: محمود واعظی عصر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی گزارشی از فعالیت‌های وزارت متبوع خود را در مورد بهره مندی از ظرفیت مراکز حوزوی قم برای تولید و نشر محتوای دینی در فضای مجازی ارائه کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که چگونه در قم، تولید محتوای دینی را رونق دهیم و در سراسر جهان عرضه کنیم و از این فعالیت‌ها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه موسسات و مراکز حوزوی بسیاری در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت دارند، تاکید کرد: در حال حاضر دروس بسیاری از بزرگان حوزه و کتاب‌ها و آثار تولیدی آنها در فضای مجازی عرضه می‌شود.

واعظی توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مراکز حوزوی را یکی از فعالیت‌های پیش روی وزارت ارتباطات بیان کرد و افزود: پهنای باند اینترنت موسسات و مراکز حوزوی دو برابر شده و ما بستری را فراهم کردیم که این پهنای باند چهار برابر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در گذشته اینکه کتاب نوشته و ارسال شود و به دست مخاطبان برسد با گرفتاری‌های زیادی همراه بود ولی اکنون ابزاری در دست داریم که اگر از اینها به خوبی استفاده نکنیم، دیگران از آنها استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی هم می‌تواند برای ما فرصت باشد و هم تهدید، اظهار کرد: باید برنامه‌ای برای خنثی کردن تهدید برای جوانان و خانواده و عناصری که علیه دین کار می‌کنند داشته باشیم.

واعظی گفت: البته باید برای سایت‌های مستهجن و غیراخلاقی هم برنامه‌هایی داشته باشیم تا فعالیت‌های آنها خنثی شود، در عین حال که حریم خصوصی مردم را محترم بشماریم.

وی معتقد است که امروزه در جهان افراد مختلف به ویژه جوانان هستند که دنبال دریافت حقایق دین هستند و اگر بتوانیم آنچه که دستارودهای حوزه‌های علمیه است را به خوبی برای آنها تبیین کنیم، تحول بزرگی در داخل و خارج کشور ایجاد می‌شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها