یک طراح ارشد گوگل معتقد است که انسان امروزی نیازی به ساعت‌های هوشمند ندارد

طراح بزرگ گوگل، ساعت‌‌های هوشمند را بی‌مصرف خواند

طراح برجسته گوگل، ماتیاس دوراته معتقد است که ساعت‌های هوشمند به زندگی بشر هیچ چیز خاصی را اضافه نمی‌کنند و عملا برای انسان امروزی بی‌مصرف هستند.
کد خبر: ۷۹۳۴۰۸
طراح بزرگ گوگل، ساعت‌‌های هوشمند را بی‌مصرف خواند

جام جم کلیک: بسیاری از شرکت‌ها در حال تلاش برای ورود به بازار ساخت ساعت‌های هوشمند هستند و در این میان سیستم‌ عامل اجرایی مورد علاقه بسیاری از این شرکت‌ها برای ساعت هوشمند مورد نظرشان، سیستم عامل همراه اندروید است که توسط شرکت گوگل ساخته می‌شود. به صورت طبیعی این امر باید گوگل را بسیار خرسند و خوشحال کند ولی این موضوع موجب نمی‌شود تا افرادی که در گوگل هستند، صداقت خود را از دست بدهند.

یکی از طراحان برجسته شرکت گوگل که ماتیاس دوراته نام دارد در این باره به یک اظهار نظر بسیار جالب پرداخته است و به صورت واضحی اعلام کرده است که ساعت‌های هوشمند برای بشر امروزی عملا بی‌مصرف به نظر می‌رسند. او معتقد است که انسان امروزی هنوز درک درستی از اینکه ساعت هوشمند قرار است چه کاربری ویژه‌ای برای او داشته باشد را ندارد. این امر موجب می‌شود تا ساختار پیچیده‌ای برای کاربران و عرضه کنندگان این محصولات شکل بگیرد.

دوراته درباره آینده می‌گوید: «کامپیوترهای ما در آینده دیگر ابزارهایی نخواهند بود که با خودمان حمل می‌کنیم بلکه محیط اطراف ما تبدیل به کامپیوترهای شخصی ما خواهد شد. در آینده ما با دستگاه‌های هوشمند همانگونه رفتار خواهیم کرد که امروزه با نرم‌افزارهای همراه برخورد می‌کنیم.» در پایان نیز این طراح درباره وضعیت فعلی ساعت‌های هوشمند گفت: «امروزه مردم ساعت‌های هوشمند را به شکل دربازکن‌های برقی برای کنسروها می‌دانند، چیزی که عملا برای آن‌ها کارایی نخواهد داشت.»

علیرغم این اظهار نظر صادقانه توسط این طراح گوگل، بازهم شرکت‌های مختلف برای ساخت ساعت‌های هوشمند رقابت خواهند کرد زیرا در بازار دستگاه‌های همراه هوشمند امروزی، نیاز در اولویت دوم قرار گرفته است و بسیاری از مشتریان با هدف استفاده از ابزارهای لوکس به سراغ خرید این وسایل می‌روند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها