بانوان کوراش کار ایران که با کسب دو مدال طلا، چهار نقره و یک برنز عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کرده بودند، مدال‌ها و کاپ خود را تقدیم رهبر معظم انقلاب کردند.
کد خبر: ۷۹۲۸۸۵

فدراسیون جودو و کوراش با اعلام این خبر روی سایت اطلاع‌رسانی خود نوشت: تیم ملی کوراش بانوان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا 2015 لبنان، رکوردی جدید به نام خود ثبت کرده و موفق شد برای اولین بار عنوان نایب قهرمانی این پیکارها را به نام خود ثبت کند. براین اساس، بانوان تصمیم گرفتند این موفقیت و شادی خود را با اهدای کاپ‌ها و مدال خود به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده و بار دیگر اعلام دارند حجاب ممانعتی برای موفقیت بانوی ایرانی مسلمان در مجامع بین‌المللی نیست.

لیلا چغلوند و دنیا آقایی با کسب مدال طلا، طاهره آذرپیوند، زهرا نادری، سحر چغلوند و فاطمه برمکی با چهار گردن آویز نقره و تکتم بیدل با یک نشان افتخارآفرینان کوراش ایران در رقابت‌های آسیایی لبنان بودند./ جام‌جم

همگروهی ساحلی بازان ایران، برزیل، مکزیک و اسپانیا

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۵ ـ پرتغال به مصاف تیم‌های برزیل، مکزیک و اسپانیا می‌رود.مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های فوتبال ساحلی ۲۰۱۵ در شهر ساحلی اسپینهو پرتغال برگزار و تیم ایران در گروه C با تیم‌های برزیل، مکزیک و اسپانیا همگروه شد. در آخرین رده‌بندی فیفا، تیم فوتبال ساحلی برزیل در رده سوم، اسپانیا در رتبه چهارم و مکزیک در جایگاه بیست و چهارم ایستاده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد، ایران در گروه سختی قرار گرفته است. گروه‌بندی کامل این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: پرتغال، ژاپن، آرژانتین و سنگال

گروه B: سوئیس، عمان، ایتالیا و کاستاریکا

گروه C: برزیل، مکزیک، اسپانیا و ایران

گروه D: روسیه، تاهیتی، پاراگوئه و ماداگاسکار

جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۵ ـ پرتغال از هجدهم تا بیست و هشتم تیرماه با حضور ۱۶ تیم در شهر ساحلی اسپینهو پرتغال برگزار می‌شود./ سایت فدراسیون

درخواست جالب سه کشور از ایران

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد تیم های عراق ، افغانستان و سوریه از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کردند بازی های آنها در مرحله مقدماتی جام جهانی به میزبانی ایران برگزار شود.

علی کفاشیان گفت: در بازی‌های مقدماتی جام جهانی هر تیم در چهار بازی میزبان خواهد بود و اکنون کشورهای افغانستان، سوریه و عراق درخواست داشته‌اند که بازی‌های خانگی‌شان در ایران برگزار شود. این اعتبار بین‌المللی ایران را نشان می‌دهد و اگر AFC با این موضوع موافق باشد، ما در مرحله مقدماتی جام جهانی باید 16 بازی را در کشورمان برگزار کنیم. در این بین افغانستان درخواست داشته بازی آنها مقابل ژاپن در ورزشگاه آزادی انجام شود و می‌خواهند یکی از بازی‌هایشان را هم در مشهد برگزار کنند. عراقی‌ها نیز می‌خواهند بازی‌های آنها در کرمانشاه برگزار شود که باعث فعال شدن استادیوم‌های ما خواهد شد./ سایت فدراسیون

شکست نوشاد مقابل نفر اول جهان

نوشاد عالمیان با شکست مقابل نفر نخست جهان، از رقابت‌های جهانی پینگ‌پنگ کنار رفت تا رقابت نمایندگان ایرانی در مسابقات جهانی به پایان برسد.

در ادامه ر‌قابت‌های جهانی تنیس روی میز نوشاد عالمیان و افشین نوروزی در بخش مردان و همچنین مریم صامت در بخش بانوان از ر‌قابت‌ها حذف شدند. در این بین نوشاد عالمیان با رنکینگ صد مقابل لانگ ما، نفر نخست رنکینگ جهانی از چین قرار گرفت که در نهایت 4 بر صفر ( 11 – 7، 11 – 1، 11 – 3، 12 – 10) نتیجه‌ را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد و از این ر‌قابت‌ها حذف شد.

نیما عالمیان نیز با رنکینگ 203 در مصاف با سئوک کیم از کره جنوبی با رنکینگ 33 با نتیجه 4 بر یک مغلوب شد. همچنین افشین نوروزی با رنکینگ 205 برابر رابرت گارداس از اتریش با رنکینگ 20 با نتیجه‌ 4 بر یک شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. در بخش بانوان نیز مریم صامت برابر یوآن تیان از کرواسی با نتیجه‌ 4 بر صفر مغلوب شد.‌/‌سایت فدراسیون

سیاه‌جامگان لیگ برتری شد

تیم سیاه‌جامگان مشهد با قرار گرفتن در رتبه نخست گروه «ب» لیگ دسته اول لیگ برتری شد. این تیم دیروز و در هفته پایانی از مرحله گروهی لیگ دسته اول موفق شد با تساوی یک بر یک مقابل داماش گیلان جواز صعود به لیگ برتر را از گروه «ب» لیگ آزادگان کسب کند. در این دیدار ابتدا حسین زامهران در دقیقه 25 سیاه‌جامگان را پیش انداخت اما افشین چاوشی در دقیقه 53 کار را به تساوی کشاند.

پیش از این تیم فولادنوین اهواز از گروه «الف» توانسته بود جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند. دیروز همچنین مس رفسنجان نیز با تساوی یک بر یک برابر پارسه تهران حریف مس کرمان در مرحله پلی‌آف شد. پیش از این در گروه «الف» تیم فولادنوین اهواز جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرده بود و مس کرمان هم موفق شد در پلی‌آف حاضر شود. به این ترتیب مس رفسنجان باید در پلی‌آف به مصاف مس کرمان برود.

این در حالی بود که در گروه ب پاس همدان برابر مهمان خود فولادیزد با تساوی یک بر یک متوقف شد تا با 37 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به مس رفسنجان راهی پلی‌آف نشود./ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها