برنامه وزارت علوم برای صندلی های خالی

معاون وزیر علوم از قبولی۷۵۰هزار نفر در کنکور خبر داد

طرح آمایش و ساماندهی گسترش آموزش عالی در حوزه سلامت روز سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، تصویب شد.
کد خبر: ۷۹۲۸۵۲
طرح ساماندهی گسترش آموزش عالی در حوزه سلامت تصویب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ این طرح جزو نقشه جامع آموزش عالی کشور و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری است.

براساس طرح آمایش و ساماندهی گسترش آموزش عالی در حوزه سلامت ، دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مجموعه های زیر نظر وزارت بهداشت در حوزه سلامت، به لحاظ شاخص هایی از جمله نیروی انسانی، تجهیزات و جمعیت ، به 10 منطقه طبقه بندی شده اند.

دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این بازنگری و ساماندهی مجدد، عهده دار ماموریت های فراملی ، ملی و برخی نیز ماموریت های استانی و ناحیه و شهرهای کوچک شده اند.

عدالت آموزشی و مسایل مرتبط با سطح بندی دانشگاه ها و استفاده بهینه از نیروها و امکانات منطقه ای و استانی در این طرح دیده شده است.

این طرح بزودی برای اجرا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می شود.

در چارچوب این طرح، پیش بینی شده که پس از یکسال اجرا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت طرح و نواقص احتمالی آن را جهت رفع نواقص و در نهایت، نهایی شدن طرح ، به شورا ارائه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها