پانزدهم اردیبهشت در آغاز دیدارهای رفت ابتدا رئال مادرید در تورین به مصاف یوونتوس می‌رود و یک روز بعد بارسلونا در نیوکمپ پذیرای بایرن مونیخ است.
کد خبر: ۷۹۲۷۸۶
مردان سرنوشت‌ساز نیمه‌نهایی

جنگ ستاره‌های هر چهار غول اروپایی بسیار دیدنی است اما از جمع ستاره‌های دو تیم، نیمی از آنها به فینال می‌رسند. چه کسی سرنوشت فینال این فصل را رقم می‌زند؟ در حساس‌ترین لحظات گاهی اوقات این ستاره‌ها هستند که از راه می‌رسند و سرنوشت بازی را تغییر می‌دهند. در ادامه با مردان سرنوشت‌ساز احتمالی نیمه‌نهایی این فصل از لیگ قهرمانان اروپا آشنا می‌شویم:

سرخیو راموس (رئال مادرید)

نیمی از بار دفاعی رئال مادرید روی دوش سرخیو راموس است. او مدتی مصدوم بود تا در غیاب او رئال مادرید با مشکل جدی روبه‌رو شود. در روزهای غیبت او در ترکیب کهکشانی‌ها بود که بسیاری به این نتیجه رسیدند راموس نسبت به کریستیانو رونالدو بازیکن تاثیرگذارتری روی تیم است. واقعیت این است که رئال بدون راموس تفاوت زیادی با رئال با راموس دارد. این مرد سرنوشت‌ساز رئالی‌ها در فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته در حالی که ثانیه‌هایی بیشتر به قهرمانی اتلتیکومادرید باقی نمانده بود گل تساوی بخش را زد و در وقت‌های اضافه رئال سه گل دیگر را وارد دروازه همشهری خود کرد تا جام قهرمانی به کهکشانی‌ها برسد. راموس در آن بازی سرنوشت قهرمانی را ساخت. او در تقابل رئال با یوونتوس نیز یکی از اصلی‌ترین تعیین‌کننده‌های میدان خواهد بود.

کارلوس ته‌وز (یوونتوس)

هر چقدر زمان می‌گذرد این آرژانتینی گلزن بیشتر برای ستاره بودن اشتها پیدا می‌کند. شاید دعوت نکردن او به تیم ملی آرژانتین از سوی سابیا، سرمربی سابق آلبی سلسته و حضور نداشتن در جام جهانی علت اصلی تشنه بودن وی برای کسب موفقیت‌های جدید است. ته‌وز همچنان در سری «آ» ایتالیا به‌عنوان گلزن یکه‌تازی می‌کند و مرد شماره یک یوونتوس است. او در تقابل با رئال نخستین امید تورینی‌ها برای گلزنی خواهد بود. مصاف او با رونالدو و بنزما جذابیت‌های خودش را دارد.

آرین روبن (بایرن مونیخ)

این هلندی تا این هفته از بوندسلیگای آلمان برترین گلزن تیمش است. روبن مثل فصل‌های گذشته یکی از بهترین بازیکنان تیمش بوده و بسیاری او را برترین بازیکن کنونی بوندسلیگا نیز می‌دانند. روبن و هم‌تیمی‌هایش تجربه بسیار‌ شیرینی از تقابل با بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارند. این به دو فصل پیش برمی‌گردد؛یعنی همان زمانی که بارسلونا را با چهار گل درهم کوبیدند. روبن نیز بخشی از آن بایرن مونیخ یکه‌تاز بود. ملی‌پوش هلندی بایرن مونیخ در برابر بارسلونا بخوبی آگاه است که چه کاری انجام دهد. او هرگز نمی‌خواهد خاطره شیرین دو فصل پیش به همین زودی از یاد برود. روبن بهتر از هر بازیکن دیگری می‌تواند دروازه بارسلونا را چه در نیوکمپ و چه در آلیانس آره نا پیدا کند.

نیمار (بارسلونا)

این برزیلی در آرزوی این است که در دومین سال حضورش در بارسلونا قهرمانی در اروپا را تجربه کند. او فعلا این روزها خوب گل می‌زند و نقش‌های متفاوتی را در ترکیب به‌عهده می‌گیرد. نیمار البته در هفته‌های اخیر گل‌های مهمی هم زده است. گلزنی او به بایرن مونیخ هیچ بعید نیست.

آندره پیرلو (یوونتوس)

پیرلو، اینیستا و زلاتان ابراهیموویچ برترین بازیکنان بالای 33 سال فوتبال اروپا هستند. پیرلو در سی و شش سالگی هنوز هم برای یوونتوس ستاره است. او یک بازیکن تعویضی نیست، او کسی است که هنوز هم یکی از برترین بازیکنان یووه به شمار می‌رود و بسیار قابل احترام است. تقابل با رئال مادرید شاید از آن دست دیدارهایی باشد که پیرلو قهرمان اولش است. سرنوشت سازی او در دیدار با رئال می‌تواند آخرین کار بزرگ او در لیگ قهرمانان اروپا باشد.

لیونل مسی (بارسلونا)

هرگز نمی‌توان در سخت‌ترین تقابل‌های فوتبالی بسادگی از کنار نام مسی گذاشت. او اگر مصدوم هم باشد برگ برنده است. ستاره آرژانتینی بارسا پس از کریس رونالدو در رتبه دوم برترین گلزنان لالیگا قرار دارد. او برترین گلزن تاریخ لالیگاست و می‌خواهد در جدول برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا سبقت جانانه‌ای از رونالدو بگیرد. این انگیزه در کنار اشتهای او برای یک قهرمانی دیگر در اروپا و البته توانایی‌های بی‌مانندش بایرن مونیخ را با یک ستاره سرنوشت‌ساز و خطرناک بزرگ روبه‌رو خواهد کرد.

کریم بنزما (رئال مادرید)

ملی‌پوش فرانسوی رئال مادرید در کنار بیل و رونالدو مثلث بسیار خطرناکی را شکل داده است. او حضوری پررنگ پشت سر رونالدو دارد و موقعیت‌های متعددی را در اختیار او قرار می‌دهد و علاوه بر آن خوب گل می‌زند و گل می‌سازد. حتی گاهی اوقات می‌توان نقش او را پررنگ‌تر از رونالدو و بیل قلمداد کرد.

لوئیس سوارز (بارسلونا)

نمایشی که مقابل منچسترسیتی در یک‌هشتم نهایی و پاری سن ژرمن در یک‌چهارم نهایی نشان داد این بار می‌تواند مقابل بایرن مونیخ اجرا کند. سوارز کاملا با آنچه در ابتدای فصل بود تفاوت دارد. او در ابتدای فصل بازیکن تازه‌واردی بود که یک محرومیت را هم تحمل می‌کرد. اما این اروگوئه‌ای برای انطباق با شرایط کاتالان‌ها نیاز به زمان داشت. سوارز می‌تواند در مقابل بایرن مونیخ تاثیرگذاری بیشتری نسبت به مسی یا نیمار داشته باشد.

مانوئل نویر (بایرن مونیخ)

یک دروازه‌بان هم می‌تواند در میان سرنوشت‌سازهای نیمه‌نهایی باشد. البته بوفون سنگربان یوونتوس هم می‌تواند این مرد سرنوشت‌ساز لقب بگیرد ولی نویر با توجه به روال سه سال گذشته‌اش اثبات کرده می‌تواند نقش زیادی در نتیجه یک مسابقه داشته باشد. نویر قرار است در برابر سه ستاره کنونی دنیای فوتبال یعنی مسی، سوارز و نیمار قرار بگیرد.

گرث بیل (رئال مادرید)

هیچ بازیکنی در رئال مادرید به اندازه بیل در این فصل هو نشده است. شگفت‌آور این‌که او گاهی اوقات در حالی هو شد که برای تیمش گل هم زده بود. حالا بیل در آستانه یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل قرار دارد. دو بازی و فرصت کافی برای نشان دادن دوباره توانایی‌ها. بیل در مقابل یوونتوس چه نقشی خواهد داشت؟ گلزن، گلساز یا بازیکن خودخواهی که برای این‌که خودش گل بزند موقعیت‌های بسیار خوبی را از رونالدو سلب می‌کند؟!

آرتورو ویدال (یوونتوس)

یک ستاره شیلیایی هم می‌تواند یک تنه نتیجه را رقم بزند. او آرتورو ویدال است که با یک پنالتی سرنوشت‌ساز مقابل موناکو در یک‌چهارم نهایی تیمش را به نیمه‌نهایی برد. ویدال ستاره‌ای است که اکنون‌ مورد توجه بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی قرار دارد. مهم نیست که او فصل آینده در یوونتوس خواهد بود یا یک باشگاه بزرگ دیگر اروپایی، مهم این است که ویدال می‌تواند یکی از سرنوشت‌سازان مرحله نیمه‌نهایی باشد.

فرانک ریبری (بایرن مونیخ)

برای بازیکنی که خودش را لیونل مسی بایرن مونیخ می‌داند انجام کارهای بزرگ اصلا بعید نیست. ریبری البته تفاوت‌های زیادی با آن ستاره دو فصل پیش یا حتی سال گذشته دارد اما می‌توان انتظار کارهای بزرگی از او داشت. ریبری شاید گل نزند و اصلا نقشی هم در گلسازی نداشته باشد، اما حضور او بسیار سرنوشت‌ساز و موثر است. ریبری در برابر مسی اصلی روز بسیار سختی خواهد داشت.

پل پوگبا (یوونتوس)

او هم مانند هم‌تیمی‌اش ویدال مورد توجه بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی قرار دارد. ستاره فرانسوی یوونتوس اکنون بیش از هر چیزی به نیمه نهایی فکر می‌کند. پس از سه فصل تجربه قهرمانی در یوونتوس او و هم‌تیمی‌هایش چیز جدیدی می‌خواهند؛ قهرمانی در اروپا. اگر قرار باشد یوونتوس به این موفقیت عظیم برسد قطعا پوگبا یکی از مردان سرنوشت‌ساز خواهد بود.

توماس مولر (بایرن مونیخ)

مولر قرار است چه کاری کند؟ گلزنی در برابر رئال تنها کاری است که از او برمی‌آید. مولر در مقابل بارسلونا اعتماد به نفس زیادی خواهد داشت. او اصلا بابت بازی کردن مقابل بارسلونا و ستاره‌هایش در نیوکمپ استرسی نخواهد داشت زیرا پیش از این تجربه این کار را دارد. می‌توان مولر متفاوتی در برابر بارسلونا دید.

کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)

مردی که از رکورد زدن خسته نمی‌شود؛برترین گلزن اروپا تا اینجای کار، برترین گلزن کنونی لالیگا، مهاجمی که می‌خواهد باز هم توپ طلا ببرد. او در یک مسابقه پنج گل می‌زند و در یک دیدار دیگر هر چند پایش به گلزنی باز نمی‌شود اما تاثیری غیرقابل انکار بر روند بازی دارد. او کریستیانو رونالدوست که می‌تواند دو حالت متفاوت داشته باشد؛ می‌تواند روز بدی را پشت سر بگذارد و اصلا گل نزند یا این‌که با یکسره کردن کار، تیمش را به نیمه‌نهایی بفرستد. او و مسی از بزرگ‌ترین سرنوشت‌سازان نیمه‌نهایی هستند.

منبع: دیلی استار ‌/ ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها