جام جم ورزشی: وقتی گفته شد فیبا(فدراسیون جهانی بسکتبال) به بسکتبال بانوان ایران اجازه حضور در رقابت های بین المللی را داده است جوی از خوشحالی و انگیزه مضاعف نزد بسکتبالیست ها به وجود آمد.
کد خبر: ۷۹۱۴۵۲
بسکتبال بانوان همچنان در برزخ

به گزارش جام جم ورزشی ، اما دیری نپایید که مشخص شد بسکتبال بانوان ایران تا حضور در رقابت های معتبر بین المللی راهی بس طولانی در پیش رو دارد، بسیار طولانی تر از آنچه که تصور می شود. اما چه اتفاقاتی باعث شده است تا علیرغم مجوز آزمایشی فیبا، بسکتبال بانوان ایران همچنان در حسرت حضور در رقابت های بین المللی باشد؟

اقدامات مشحون

محمود مشحون سه ماهی است که دیگر به فدراسیون بسکتبال نمی رود. او بیش از 13 سال مرد شماره یک بسکتبال ایران بود و در اواخر مدیریت وی به بسکتبال بخش بسکتبال ملی بانوان عملا به بوته فراموشی سپرده شد. اواخر ریاست وی اخباری مبنی بر مجوز فیبا منتشر شد و اعلام گردید بر خلاف قوانین قبلی فیبا، بانوان مسلمان می توانند با حجاب اسلامی (و نه پوشش تایید شده فیبا) به صورت آزمایشی در میادین بین المللی به میدان بروند. اما کار چندان مثبتی از سوی فدراسیون مشحون جهت حضور بانوان بسکتبالیست در میادین معتبر بین المللی انجام نشد. تنها صحبت از حضور در چند مسابقه دوستانه بی اهمیت بود که آن هم سرانجامی نداشت. اکنون رمضانعلی دولو به عنوان سرپرست فدراسیون بسکتبال مدیریت امور را در دست دارد. کاری که مشحون در 13 سال نتوانست انجام بدهد دولو مگر می تواند در چند ماه انجام بدهد؟

دنیایی از بی انگیزگی

می گویند بسکتبال بانوان پتانسیل های شگفت انگیزی درون خود دارد، شاید این ادعا درست باشد اما مگر انگیزه ای هم برای بازیکنان باقی مانده است تا با اتکا بر آن همچنان در تمرینات تیم ملی شرکت کنند؟ حضور در میادین بین المللی برای آنها تنها یک شعار بود. در سال های اخیر موارد متعددی از ترک اردوهای بی سرانجام تیم ملی بسکتبال از سوی بازیکنان منتشر شد. وقتی آنها می دانند با این حجم از تمرینات مسابقه بین المللی در کار نیست با چه انگیزه ای باید تمرین می کردند؟

میراث مشحون برای بسکتبال بانوان همچنان ماندگار است. تابوی حضور تیم ملی بسکتبال بانوان در رقابت های برون مرزی چه زمانی می شکند؟ به نظر می آید برای شکستن این تابو بسکتبال ابتدا نیاز به یک هوای تازه دارد، نه فضایی که هنوز تحت تاثیر جریانات 13 سال گذشته بسکتبال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها