رییس بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی:

50 درصد مبتلایان به بیماری دیابت از بیماری خود بی‌خبرند

رئیس بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران:

حقوق بخور و نمیر بدون بیمه پاسخگوی معیشت پزشکان جوان نیست

رییس بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با انتقاد از وضعیت معیشت پزشکان جوان گفت: متأسفانه این پزشکان نه درآمد کافی دارند و نه بیمه هستند و حقوق بخور و نمیری هم که دریافت می‌کنند، پاسخگوی معیشت آنان نیست که ضرورت دارد به این وضع هرچه سریعتر رسیدگی شود.
کد خبر: ۷۹۱۴۳۵
حقوق بخور و نمیر بدون بیمه پاسخگوی معیشت پزشکان جوان نیست

به گزارش جام جم آنلاین دکتر ایرج خسرونیا که در آستانه برپایی " بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران " که 15 تا 18 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می‌شود با اعلام این مطلب افزود: پزشکان نیمی از عمر خود را در دانشگاه ها و مراکز آموزشی- درمانی می گذرانند و یک پزشک متخصص در سن 45 سالگی وارد حیطه فعالیت حرفه ای می شود که تا این سن نه تنها حداقل حقوق را دریافت می کند که متاسفانه بیمه هم نیست.

وی ادامه داد: اگر سن فعالیت حرفه ای یک پزشک متخصص جوان را 45 سالگی در نظر بگیریم و با حساب اینکه از سن 60 سالگی وی رفته رفته از بازدهی اش کاسته و می بایست بازنشسته شود، باید گفت: این پزشکان تنها 15 سال فعالیت زیر پوشش بیمه خواهند داشت.

دکتر خسرونیا با اشاره به اینکه پزشکان عمومی پس از 7 سال تحصیل در دانشگاه به مدت 2 سال به سربازی و سپس 2 سال هم به طرح می روند، یادآور شد: در صورتی که پزشکی تمایل داشته باشد، دوره فوق تخصصی را ادامه دهد، می بایست به مدت 3 تا 4 سال دوره دستیاری (رزیدنتی) بگذراند که در این مدت حقوق اندک بخور و نمیری را دریافت می کند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به عنوان نماینده بخشی از پزشکان در نظر دارد، همزمان با کنگره امسال این انجمن که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود، مساله بیمه کردن " رزیدنت ها " و " فلوها " و پزشکان شاغل در بخش خصوصی را که فاقد بیمه هستند، مطرح کرده، خواستار رسیدگی به وضعیت این گروه از پزشکان شود.

رییس این کنگره اظهار داشت: درخواست ما از جناب دکتر هاشمی، آن است که دانشجویان پزشکی و فلوها از همان دوران دانشجویی بیمه شده تا پس از فراغت از تحصیل با سابقه بیمه وارد بازار کار شوند.

وی اضافه کرد: وقتی شاهدیم که افرادی با حداقل تخصص، بیمه می شوند و بورسیه های غیرپزشکی، شرکت نفت و ارتش نیز طی دوران تحصیل بیمه می شوند، چرا نباید این وضعیت برای دانشجویان پزشکی باشد؟

دکتر خسرونیا خاطر نشان ساخت: از طرف دیگر از مشکلات گریبانگیر پزشکان متخصصان داخلی، ممانعت متخصصان سایر رشته ها از فعالیت اندوسکوپی، برونسکوپی و ... توسط متخصصان داخلی است.

وی گفت: در حالی که متخصصان داخلی فعالیت با این ابزارهای تشخیصی را آموزش دیده اند، متاسفانه از فعالیت آنان در این حوزه جلوگیری شده که این امر سبب خارج شدن متخصصان داخلی از گردونه طبابت شده است که این مشکل نیز در روز کنگره در حضور وزیر بهداشت عنوان
خواهد شد.

رییس بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: از دیگر مشکلات در حوزه رشته متخصصان داخلی آن است که آموزش های پزشکان متخصص داخلی و پزشکان عمومی، فدای آموزش فوق تخصصی در بخش های دولتی شده است که همین امر محرومیت متخصصان داخلی و پزشکان عمومی را از آموزش های ضروری به همراه داشته که این موضوع نیز در روز کنگره و در کنار سایر معضلات مطرح می شود.

جدیدترین دستاوردهای درمانی و تشخیصی در حوزه سرطان ها، گوارش، قلب، ریه و بیماری های روماتولوژی طی روزهای 15 تا 18 اردیبهشت ماه امسال در بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی در مرکز همایش های رازی تهران به پزشکان و متخصصان مرتبط با این حوزه ارایه می شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی WWW.DAKHELI.ORG مراجعه کرده یا با شماره تلفن 88014005 تماس حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها