یک شاهزاده سعودی با اشاره به درخواست عربستان از هم پیمانان خود برای عدم تحریک ایران اذعان کرد که نیروهای ایرانی می‌توانند عربستان را طی 24 ساعت نابود کنند.
کد خبر: ۷۹۱۱۰۶
عربستان: ایران را تحریک نکنید

به گزارش فارس، «طلال بن عبد العزیز» که یکی از شاهزادگان عربستان سعودی است اذعان کرد که «ریاض» از هم پیمانان خود خواسته است که در جنگ علیه یمن، ایران را تحریک نکنند.

شبکه «فاکس» آلمان به نقل از طلال که هیجدهمین فرزند آل سعود است و چندین منصب بین‌المللی و دولتی را بر عهده داشته است ادعا کرد: «عربستان به هم‌پیمانان خود گفت که با تحریک و تهدید ایران ماجراجویی نکنند؛ زیرا اگر ما این اقدام را انجام دهیم بدین معناست که دروازه آتش جهنم را به روی خود گشوده‌ایم. نیروهای ایران می‌توانند عربستان را طی 24 ساعت نابود کنند».

وی که برخی منابع مدعی شده‌اند بعدا این سخنان خود را تکذیب کرده، تصریح کرد، خلبانان‌های جیره‌خوار آمریکا، اسرائیل، مصر و پاکستان در قبال هر بمبی که شلیک می‌کردند 7500 دلار درخواست می‌کردند و هم‌پیمانان عربستان این کشور را خوار کردند.

این شاهزاده سعودی همچنین اذعان کرد که سربازان ارتش عربستان از ترس اینکه به دست نیروهای یمنی کشته شوند، پا به فرار گذاشته‌اند.

ادعای نظارت ۲۵ ساله بر غنی سازی ایران

وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه ای جدید مدعی شد که بر اساس توافق جامع، نظارت بر چرخ غنی سازی در این ۲۵ ساله خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «رانست مونیز» در مصاحبه با شبکه سی.ان.بی.سی به منتقدان توافق هسته‌ای با ایران اطمینان داد که آمریکا در چارچوب این توافق می‌ تواند هر گونه فعالیت نظامی احتمالی ایران را که مرتبط با برنامه هسته‌ ای آن باشد، ردیابی کند.

وزیر انرژی آمریکا در این رابطه گفت: ما برای مدت زمان حداقل ۱۰ سال امکان این را خواهیم داشت که هرگونه فعالیت نظامی مرتبط با برنامه هسته‌ ای ایران را به سادگی ردیابی کرد و زمان کافی نیز برای واکنش به آن خواهیم داشت.

وفاق با احمدی‌نژاد قابل پیش‌بینی نیست

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری وفاق این جبهه با جریان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد را غیر قابل پیش‌بینی ذکر کرد.

مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با ایلنا٬ در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری در انتخابات آتی مجلس با جریان نزدیک به احمدی‌نژاد وفاق خواهد داشت یا خیر٬ گفت: الان وقت صحبت درباره این موضوع نیست و نمی‌دانم در آینده این موضوع چه می‌شود و وفاق جبهه پایداری با جریان نزدیک به آقای احمدی‌نژاد قابل پیش‌بینی نیست.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری همچنین در مورد راهکارهای وحدت میان اصولگرایان و چگونگی تحقق یافتن آن افزود: محور وحدت برای جبهه پایداری رعایت و پایبندی به اصول است و این رکن اساسی است که رویکرد جبهه پایداری برای انتخابات آتی را شکل خواهد داد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برای جبهه پایداری نزدیک شدن به جامعتین تا چه اندازه مهم استٰ افزود: همانطور که به آن اشاره کردم، برای جبهه پایداری محور وحدت پایبندی به اصول است و در این میان در مورد اشخاص یا گروه‌ها استثنا وجود ندارد.

اختلاف 1+5 در باره تحریم‌های ایران

چند تن از دیپلمات‌های مذاکره‌کننده غربی از رویکرد متفاوت شش کشور عضو گروه 1+5 در رابطه با نحوه بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران در صورتی که ایران به تعهدات خود پایبند نباشد خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری ایتارتاس روسیه با اعلام این خبر تاکید کرد که منابع حاضر در مذاکره هم‌چنین از اختلاف دیدگاه کشورهای 1+5 در مورد نحوه برداشته شدن تحریم‌ها خبر دادند.

این در حالی است که در گزارشی که توسط سایت رسمی دولت آمریکا اخیرا منتشر شده است ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به یک مکانیزم مشخص برای برداشته شدن تحریم‌ها آمده است اگر موضوع مهمی از اجرا نشدن توافق از طریق این روند (مکانیسم مورد توافق) قابل حل شدن نباشد در نتیجه همه تحریم‌های پیشین سازمان ملل دوباره بازگردانده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها