آیا نصب چند آنتی‌ویروس برای اطمینان بیشتر از امنیت رایانه خطرناک است یا مشکلی برای سیستم ایجاد می‌کند؟
کد خبر: ۷۹۱۰۷۶
پرسش و پاسخ: داشتن چند آنتی‌ویروس همزمان روی یک رایانه

حمیده حسینی از تهران: آیا نصب چند آنتی‌ویروس برای اطمینان بیشتر از امنیت رایانه خطرناک است یا مشکلی برای سیستم ایجاد می‌کند؟

پاسخ کلیک: با نصب چند آنتی‌ویروس روی رایانه مطمئنا با مشکلات فراوانی مواجه خواهید شد. اولین مشکل افت بسیار زیاد سرعت است که به‌‌دلیل تداخل در فعالیت آنتی‌ویروس‌ها رخ می‌دهد؛ زیرا با اجرای هر برنامه یا دسترسی به هر فایل، آنتی‌ویروس‌های نصب شده به‌طور مجزا اطلاعات فراخوانی شده را اسکن می‌کنند.

مشکل دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید، هشدارهای اعلام ویروس یا فعالیت مخرب از سوی هریک از آنتی‌ویروس‌ها نسبت به آنتی‌ویروس دیگر است، زیرا هر برنامه به‌طور مستقل دسترسی ابزارهای دیگر به فایل‌های سیستمی را کنترل و فکر می‌کند بدافزاری در حال دسترسی به اطلاعات سیستمی است. گاهی آنتی‌ویروس‌ها پیش از نصب، وجود نرم‌افزارهای دیگر روی رایانه را بررسی کرده و هشدارهای لازم برای حذف آنها را به شما می‌دهند.

توجه داشته باشید برخی برنامه‌ها آنتی‌ویروس نیست و به‌عنوان مکملی برای آنتی‌ویروس رایانه‌ شما می‌تواند بخوبی کنار آن نصب شود. به‌عنوان مثال Malwarebytes Anti-Malware ازجمله نرم‌افزارهای قدرتمندی است که برای جلوگیری از ورود کرم‌ها، بدافزارها، انواع جاسوس‌افزارها و باجگیرهای دیجیتال طراحی شده و با سازگاری کامل در کنار نرم‌افزار آنتی‌ویروس رایانه‌ شما قابل استفاده است.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها