سیستم هوشمند تشخیص تماس فیس‌بوک موجب بهبود کارایی تلفن همراه شما خواهد شد

فیس‌بوک به کالر آیدی مجهز شد

شرکت فیس‌بوک پس از گذشت چند هفته از معرفی سیستم کالر آی‌دی خود موفق شد تا این سیستم را در چند کشور مختلف به مرحله اجرا بگذارد.
کد خبر: ۷۹۱۰۴۲
فیس‌بوک به کالر آیدی مجهز شد

جام جم کلیک: زمانی که تلفن‌های همراه در حال پیشرفت و همه‌گیر شدن بودند و هنوز پدیده هوشمند شدن مطرح نشده بود، تماس‌های افراد بدون قابلیت ردگیری شخصی انجام می‌شد و شماره‌ها بر روی تلفن مقصد نشان داده نمی‌شد ولی پس از مدتی این سیستم با به‌وجود آمدن ساختار کالر آیدی، دستخوش تغییر شد.

یکی از مشکلات مربوط به کالر آیدی‌های موجود در تلفن‌های امروزی این است که نمی‌توان انتظار داشت که اطلاعاتی به‌غیر از شماره فرد تماس گیرنده در آن نمایش داده شود ولی سیستم‌های مختلفی برای رفع این ایراد اختراع شده است که می‌تواند بخشی از این مشکل را رفع کند. فیس‌بوک نیز به‌ تازگی سیستم کالر آیدی جدید خود برای تلفن‌های همراه هوشمند را عرضه کرده است که امکاناتی متفاوت را در این رده برای کاربران فراهم خواهد ساخت.

این سیستم جدید موجب می‌شود که هنگام دریافت یک تماس بتوانید اطلاعات ثبت شده فرد در شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک را مشاهده کنید و علاوه بر آن نیز اطلاعاتی در مورد اینکه او چند بار توسط افراد دیگر با درخواست مسدود شدن شماره روبرو شده است را نیز در زمان دریافت تماس مشاهده کنید.

این سیستم جدید فعلا تنها در کشورهای ایالات متحده آمریکا، نیجریه و برزیل فعال است ولی به زودی در بازار سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد که البته زمان دقیق این امر هنوز مشخص نشده است. این نرم‌افزار از سوی فیس‌بوک با نام hello به بازار عرضه شده است. نرم‌افزار فوق علاوه بر موارد یاد شده می‌تواند خدماتی را که در شبکه فیس‌بوک درباره یادآوری تاریخ‌ها و مناسبت ها عرضه می‌شود را نیز به لایه خروجی تلفن‌ همراه شما منتقل کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها