ایران در رده‌بندی جهانی از نظر پس‌اندازهای ملی رتبه ۶ جهان را به خود اختصاص داده و نسبت پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۴ بالغ بر 47.3 درصد اعلام شده است.
کد خبر: ۷۹۰۸۷۹

به گزارش تسنیم،‌ واحد اقتصادی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با بررسی شرایط پس‌اندازهای ناخالص ملی 179 کشور جهان اعلام کرد ایران در رده‌بندی جهانی از این نظر رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

رقم پس‌اندازهای ناخالص ملی هر کشور مانده درآمد ناخالص ملی آن کشور پس از کسرهزینه‌های مصرفی می‌باشد. پس‌اندازهای شخصی، پس انداز شرکت‌ها و پس‌انداز دولتی منهای پس‌اندازهای خارجی در این باره مورد محاسبه قرار می‌گیرد.بر این اساس رقم پس‌اندازهای ملی ایران در پایان سال 2014 معادل 47.3 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده و فقط پنج کشور پس‌انداز ملی بیشتری (بر اساس نسبت تولید ناخالص داخلی) نسبت به ایران داشته‌اند. برونئی در صدر رتبه‌بندی جهانی از این نظر قرار گرفته است. پس‌اندازهای ملی این کشور معادل 56.1 درصد تولید ناخالص داخلی آن بوده است.

قطر با رقم 56 درصدی و کویت نیز با رقم 54.8 درصدی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. الجزایر و چین نیز در رتبه‌های چهارم و پنجم و بالاتر از ایران قرار داشته‌اند. میزان پس‌اندازهای ملی چین معادل 49.5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور محاسبه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها