سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز افزایش ۱۵ درصدی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ تصویب شد.
کد خبر: ۷۹۰۶۱۱
حقوق مستمری بگیران افزایش یافت

محمدباقر نوبخت افزود: البته جلسه امروز که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است، همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که هیئت وزیران امروز همچنین آیین نامه های اجرایی تبصره های 15 و 17 قانون بودجه سال 94 را به تصویب رساند، گفت: هیئت دولت به تدریج در حال تصویب همه آیین نامه های اجرایی قانون بودجه سال 94 کل کشور است.

نوبخت در پاسخ به این سوال که براساس تبصره 20 شناسایی و حذف یارانه بگیران پردرآمد ازجانب دولت اجرایی شده است یا خیر؟ گفت: تبصره 20 در باره چگونگی منابع و مصارف و احیاناً حذف گروه هایی از افراد یارانه بگیر است البته برای اجرای این تبصره باید آیین نامه اجرایی آن در دولت تصویب شود که هنوز به این تبصره نرسیده ایم.

سخنگوی دولت افزود: آنچه در بند (ه) تبصره 20 قانون بودجه تاکید شده این است که دولت موظف است افراد پردرآمد را مشخص و با تصویب آیین نامه اجرایی یارانه پردرآمدها را قطع کند.

وی اظهارداشت: تصویب آیین نامه اجرایی به دولت واسپاری شده است بنابراین چون این آیین نامه هنوز تصویب نشده این اقدام صورت نگرفته است و براساس تکلیف بودجه سال 94 تا الان نتوانستیم هیچ یارانه بگیری را از دریافت یارانه ها حذف کنیم البته تعداد اندکی که قبلا در سال 93 حکمی درباره آنها بود و بیان کردیم مثل کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند یا افرادی که به نحوی اطمینان حاصل شده که پردرآمد هستند و قبلاً حذف شده بودند یارانه آنها همچنان حذف است و ما حذف جدیدی نداشته ایم.

نوبخت افزود: بنابر این آنچه در فروردین امسال اتفاق افتاد ناشی از تشخیص تبصره 21 بودجه سال 93 کل کشور بوده است که براساس آن ایرانیان خارج از کشور حذف شدند و البته در صورتی که درباره تبصره 20 بودجه سال 94 آیین نامه اش را مصوب کنیم حتماً به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا خبر حذف 5 گروه جدید یارانه بگیران را که در روزهای اخیر در رسانه ها منتشر شده است، تأیید می کنید؟ گفت: این صحت ندارد.

وی افزود: چون باید برای حذف افراد یا گروه های جدید تبصره 20 بودجه 94 مصوب شود و هنوز این اتفاق نیفتاده بنابر این ، این موضوع صحت ندارد.

نوبخت گفت: ما به هیچ وجه امسال افرادی را مشمول قانون بودجه سال 94 قرار نداده ایم و منتظر تصویب آیین نامه در این زمینه هستیم.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها