جام جم سرا- مواد لازم: کنگر: ۶۰۰ گرم، گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰ گرم، پیاز: یک عدد بزرگ، رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری، نمک و فلفل و زرد چوبه و آویشن: به میزان لازم، روغن: به میزان لازم، برنج: ۴پیمانه، سیب‌زمینی: ۲ عدد بزرگ برای ته‌دیگ.
کد خبر: ۷۹۰۵۳۳
غذای بهاری: طرز تهیه «کنگرپلو»

طرز تهیه:

ابتدا برنج را بشویید و چند ساعت قبل خیس کرده و بعد بپزید و آبکش کنید. در یک ماهیتابه روغن بریزید و پیاز را رنده کنید و در روغن سرخ کنید. بعد گوشت چرخ‌کرده را با آن تفت دهید. کنگر‌ها را تمیز کرده، تیغ آن‌ها را گرفته و بشویید و خرد کنید و به گوشت و پیاز اضافه کرده و سرخ نموده، نمک و فلفل و رب گوجه را به آن اضافه کنید. وقتی همه مواد سرخ شدند، یک لیوان آب روی آن بریزید و بگذارید پخته شو‌د. زمانی که آب آن تبخیر شد و به روغن افتاد، آن را از روی حرارت بردارید.
مقداری روغن در قابلمه نچسب بریزید و کمی زردچوبه و نمک به آن اضافه کنید. سیب‌زمینی‌ها را برش حلقه‌ای بزنید و برای ته‌دیگ استفاده کنید. روی سیب‌زمینی کمی نمک بپاشید. با کفگیر مقداری برنج روی سیب‌زمینی‌ها ریخته و از مواد سرخ شده لابه‌لایه برنج بدهید تا همه مواد و برنج را در قابلمه جای دهید و در ‌‌نهایت مقداری روغن و آب را روی آن ریخته، پلو را دم بگذارید. (جام جم سرا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها