هفته‌های کابوس‌وار اپل

کشف یک حفره امنیتی جدید بر روی آیفون

حفره بزرگ OSX علیرغم عرضه بسته به‌روزرسانی، هنوز ترمیم نشده است

حفره امنیتی بزرگ در محصولات اپل

شرکت اپل اعلام کرده بود که حفره امنیتی Root Pipe را با عرضه بسته‌به‌روزرسانی برای OSX رفع کرده است ولی تحقیقات جدید نشان داده است که این مشکل امنیتی همچنان به قوت خود باقی مانده است.
کد خبر: ۷۹۰۵۳۲
حفره امنیتی بزرگ در محصولات اپل

جام جم کلیک: شرکت اپل در زمینه سیستم‌ عامل کامپیوترهای خود معمولا از توان امنیتی بسیار بالایی برخوردار بوده است و بسیاری از کاربران نیز به همین دلیل به سراغ محصولات مجهز به مک و OSX می‌روند. در کنار این مورد نیز معمولا در صورت بروز یک مشکل عمده در سیستم‌های موجود، اپل با ارائه بسته‌های به‌روزرسانی در مدت زمانی کوتاه برای رفع این مشلات اقدام می‌کرد.

چندی پیش بود که یک حفره امنیتی به نام Root Pipe بر روی محصولات اپل که به سیستم‌ عامل OSX مجهز بودند یافت شد ولی اپل بلافاصله نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده و یک بسته به‌روزرسانی ویژه برای رفع این حفره امنیتی به مخاطبان خود عرضه کرد تا خیال بسیاری از افراد دارنده او.اس.ایکس راحت شود.

چند روز پیش یکی از وب‌سایت های بسیار مشهور در زمینه رفع مشکلات امنیتی اپل اعلام کرد که این بسته به‌روزرسانی بی‌اثر بوده است و خطر حفره امنیتی Root Pipe همچنان به‌ قوت قبلی باقی است. این وب‌سایت که Objective-See نام دارد اعلام کرده است که در بررسی‌های خود متوجه شده است که بسته به‌روزرسانی ارائه شده توسط اپل به هیچ‌عنوان به این حفره امنیتی کاری نداشته و همچنان استفاده از آن برای هکرها امکان‌پذیر خواهد بود.

شایان ذکر است که تماس‌های این وب‌سایت و حتی سایر رسانه‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات با شرکت اپل بی‌نتیجه بوده است و این شرکت هنوز در این زمینه به اظهار نظر نپرداخته است ولی بعید به‌نظر می‌رسد که اپل اجازه ادامه این ماجرا را بدهد و به احتمال فراوان بسته به‌روزرسانی جدیدی توسط این شرکت در راه خواهد بود که این‌بار واقعا مشکل مربوط به Root Pipe را حل خواهد کرد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها