ایثارگران و خانواده‌های آنها در حالی چشم‌انتظار دریافت معوقات خود هستند که معاون بنیاد شهید با این که رغبتی به بیان رقم‌ها نداشت، اما در برابر اصرارهای خبرنگاران به دو رقمی اشاره کرد که یکی مربوط به حجم مطالبات بود و دیگری به بودجه تصویب شده که بوضوح با هم همخوانی نداشتند.
کد خبر: ۷۹۰۴۶۰

به گزارش جام‌جم، منصور میرمرادی، معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجم مطالبات معوق ایثارگران (البته فقط مطالبات سال 91) را 530 میلیارد تومان عنوان کرد که مجلس فقط برای آن 156 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است. این مطالبات مواردی همچون پاداش، هزینه دانشگاه، تغییر احکام و بهداشت و درمان را شامل می‌شود که با این بودجه‌های اندک به نظر می‌رسد تسویه کامل مطالبات ایثارگران سال‌ها طول بکشد، شاید تا سال 98 که چندی پیش به آن اشاره شده بود.

در نشست خبری دیروز، خبرنگار جام‌جم راجع به زمزمه‌هایی درباره قطع شدن حقوق بخشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران از معاون بنیاد شهید سوال کرد که او اینها را شایعه خواند و گفت بنیاد حقوق هیچ فرد محقی را قطع نخواهد کرد. با این حال او توضیح داد که گاهی به دلایلی، دستگاه‌های اجرایی احکامی را صادر می‌کنند که به موجب آن پرداخت حقوق از سوی بنیاد قطع و به دستگاهی دیگر منتقل می‌شود.

میرمرادی در این نشست به بودجه 94 و تغییراتی که در نحوه ارائه بیمه تکمیلی به ایثارگران ایجاد شده نیز اشاره کرد که تغییرات عمده‌ای را نشان می‌دهد. تاکنون بیمه همه ایثارگران بر عهده بنیاد بود، اما از امسال به گفته میرمرادی، بیمه شاغلان دستگاه‌های دولتی (حدود 700 هزار نفر) به عهده دستگاه‌ها، بیمه افراد غیرشاغل (یک میلیون و 200 هزار نفر) و بیمه شاغلان بخش غیردولتی بر عهده تامین اجتماعی خواهد بود که دولت به عنوان مسئول پرداخت سرانه بیمه این افراد تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها