بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه «فرانس 2» به سوالات خبرنگار این شبکه در مورد تحولات میدانی در سوریه و حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها پاسخ داد.
کد خبر: ۷۹۰۳۷۳

به گزارش ایرنا، وی با بیان این‌که فرانسه از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کند، گفت: از نخستین هفته‌های آغاز ناآرامی در سوریه، تروریست‌ها با حمایت دولت‌های غربی و منطقه به سوریه نفوذ کردند. وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فرانسوی که پرسید آیا اسد حاضر است با فرانسه گفت‌وگو کند، گفت: این شما هستید که به تروریست‌ها کمک می‌کنید.. چگونه می‌توان با کشور حامی تروریسم گفت‌وگو کرد؟.. مگر آن که دولت فرانسه حمایت از تروریست‌های کشور مرا متوقف کند. وی افزود: تا زمانی که سیاست دولت فرانسه خصومت با ملت سوریه باشد، این دولت دشمن ما خواهد بود. بشار اسد همچنین از تماس‌ها و دیدار مقامات سوری با برخی از مسئولان تشکیلات اطلاعاتی فرانسه خبر داد و گفت به دلیل سیاست خارجی فرانسه که مذاکره با دمشق را نمی‌پذیرد، این تماس‌ها به تبادل اطلاعات و همکاری منجر نشده است.

وی با رد اتهام مطرح شده از سوی مصاحبه‌کننده مبنی بر استفاده ارتش سوریه از بشکه‌های انفجاری و سلاح‌های نامتعارف، اطمینان داد: ارتش فقط از بمب‌های متعارف و سلاح‌های کلاسیک استفاده می‌کند. رئیس‌جمهوری سوریه اتهام استفاده ارتش از گاز کلر را در درگیری‌های شهر «ادلب» رد کرد و گفت: این هم ماجرای نادرست دیگری است که توسط دولت‌های غربی مطرح شده است. ما از کلر استفاده نکرده ایم و نیازی به آن نداریم. ما سلاح کلاسیک در اختیار داریم و می‌توانیم بدون توسل به آنها به اهداف خود برسیم.

وی درباره پرسشی درباره حمایت ایران از نظام سوریه گفت: حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه به درخواست مقامات این کشور است اما ما هیچ درخواستی را از ایرانی‌ها نداریم و هم‌اکنون هیچ نیروی ایرانی در سوریه حضور ندارد. اما رهبران و افسران ایرانی برای همکاری میان سوریه و ایران به دمشق می‌آیند. وی خاطرنشان کرد: حملاتی که ائتلاف ضد داعش در سوریه انجام می‌دهد تاکنون جدی نبوده و به هیچ کسی کمک نمی‌کند و آمریکا خود مسئول ایجاد داعش در عراق است.

از سوی دیگر، از تحولات میدانی در سوریه خبر می‌رسد ارتش این کشور و نیروهای مقاومت مردمی با عملیات گسترده در شمال استان درعا در جبهه جنوبی این کشور ضمن آزادسازی پنج روستا، تروریست‌های تکفیری را در شهر بصرا الحریر به محاصره درآوردند. بصرا الحریر در حد فاصل مراکز استان‌های درعا و سویدا، به مرکز تجمع تروریست‌های تکفیری و یکی از راه‌های انتقال آنها از اردن به سمت استان ریف دمشق تبدیل شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها