معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به محدودیت توزیع بنزین سوپر در کشور تا اردیبهشت گفت: در عرضه بنزین معمولی و یورو ۴ مشکلی نداریم.
کد خبر: ۷۹۰۰۴۰

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، شاهرخ خسروانی اظهارکرد: با توجه به افزایش مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی، همچنین تعمیرات اساسی در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، در توزیع بنزین سوپر، تا اردیبهشت محدودیت داریم .

وی با تاکید بر این که در عرضه بنزین معمولی و یورو 4 مشکلی نداریم تصریح کرد: این محدودیت نیز مقطعی است و با پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی(ره) برطرف می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در تعطیلات نوروزی گاهی 103 میلیون لیتر بنزین در روز مصرف می‌شد، افزود: واردات بنزین یورو 4 نیز افزایش داشته است و در اردیبهشت کاهش خواهد یافت.

خسروانی همچنین به بهره‌مندی شهرهای اهواز و آبادان از بنزین یورو 4 در خرداد امسال اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری کامل از واحد تصفیه بنزین پالایشگاه آبادان که هم‌اکنون در مرحله پیش‌راه‌اندازی است، بنزین یورو 4 در این دو شهر توزیع خواهد شد.

معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که بنزین یورو 4 موجود، کفاف 8 کلانشهر را می‌دهد، تصریح کرد: برای توزیع بنزین یورو 4 در شیراز هم در حال برنامه‌ریزی هستیم .وی همچنین توزیع نشدن بنزین در شیراز را مشکل انتقال دانست و گفت امیدواریم بزودی این مشکل حل شود .

ثبت پیمایش ناوگان عمومی برای توزیع سهمیه جدید گازوئیل؛ امروز

از سوی دیگر، سخنگوی کارگروه ناوگان عمومی کشور گفت:‌ از امروز برنامه‌ریزی توزیع سهمیه سوخت گازوئیل ناوگان حمل و نقل عمومی ‌براساس پیمایش آغاز می‌شود و از اول خرداد هم اجرا خواهد شد.

به گزارش تسنیم، شهرام آدم‌نژاد افزود:‌ این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود و از امروز عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای (‌کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس) براساس بارنامه و صورت وضع، ثبت و در تخصیص سوخت مصرف خرداد (براساس پیمایش) محاسبه می‌شود.

وی با بیان این‌که 400 هزار کامیون، 20 هزار اتوبوس و 36 هزار مینی‌بوس بین‌شهری وجود دارد، تأکید کرد: البته ‌از امروز هیچ‌گونه تغییری در ارائه سوخت این ناوگان به‌وجود نمی‌آید، بلکه عملکرد آنها براساس پیمایش ثبت می‌شود و این پیمایش در خرداد ماه ملاک ارائه سوخت خواهد شد.

آدم‌نژاد گفت:‌ مرحله دوم طرح از اول مهر 95 آغاز می‌شود و میزان سوخت برای همه ناوگان اعم از درون‌شهری و برون‌شهری و تردد براساس سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی (جی‌پی‌اس) محاسبه و سوخت ارائه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها