فرانسوآ اولاند در حالی به روزهای پایانی سومین سال ریاست جمهوری خود در فرانسه نزدیک می شود که لقب منفورترین رییس جمهوری پنجم فرانسه را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۸۹۴۴۴
اولاند، منفورترین رییس جمهور فرانسه شد

رییس جمهور فرانسه در سه سال گذشته جز ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی و پس از وقایع تروریستی پاریس، نتوانست محبوبیت چندانی در میان مردم فرانسه به دست آورد.

بر پایه این گزارش، بحران های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فرانسه در سه سال ریاست جمهوری اولاند و نیز مسائل مربوط به زندگی شخصی، وی را به منفورترین رییس جمهوری در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه تبدیل کرده است.

تازه ترین نظرسنجی که توسط موسسه «ایفوپ» و به سفارش هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» صورت گرفته نشان می دهد که محبوبیت اولاند با چهار پله سقوط به 21 درصد رسیده است.

وی ریاست جمهوری خود را در ماه مه (اردیبهشت) 2012 میلادی با محبوبیت 29 درصدی آغاز کرد. اولاند پایین ترین میزان محبوبیت را به میزان 13 درصد در نوامبر سال 2014 میلادی تجربه کرد.

ناکامی های اولاند در تحقق وعده های انتخاباتی از جمله بهبود وضعیت اقتصادی کشور و وارونه کردن منحنی بیکاری از دلایل اصلی نارضایتی مردم از عملکرد وی محسوب می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها