آیا هنگام بازی کردن با لپ‌تاپ، باتری در شارژ باشد برای باتری ضرر دارد؟
کد خبر: ۷۸۹۳۵۵
پرسش و پاسخ: استفاده از لپ‌تاپ هنگام اتصال به شارژر

بهرام قلعه‌سری از مازندران: چند پرسش دارم:

1ـ آیا هنگام بازی کردن با لپ‌تاپ، باتری در شارژ باشد برای باتری ضرر دارد؟

2ـ آیا نرم‌افزاری وجود دارد که بتوان رمز وای‌فای را به دست آورد؟

پاسخ کلیک: پاسخ پرسش اول را بارها در کلیک داده‌ایم. با توجه به سیکل شارژ باتری‌های لیتیوم - یونی و لیتیوم - پلیمری و عملکرد لپ‌تاپ‌ها در شارژ باتری، متصل بودن باتری به شارژر هنگام استفاده از دستگاه برای باتری ضرری ندارد، اما توصیه می‌شود چنانچه همیشه دستگاه خود را با اتصال به برق استفاده می‌کنید، باتری آن را با 30 تا 40 درصد شارژ از دستگاه جدا کرده و به صورت مجزا نگهداری کنید. (در صورتی که گاهی لپ‌تاپ را با باتری متصل به شارژ استفاده می‌کنید نیز جای نگرانی وجود ندارد)

در پاسخ به پرسش دوم شما در صورتی که قصد داشته باشید رمز وای‌فای ذخیره شده در ویندوز را به دست آورید، می‌توانید از نرم‌افزارهای بازیابی رمزهای ذخیره شده در ویندوز کمک بگیرید، اما اگر منظورتان هک‌کردن و کشف رمز اتصال دیگر شبکه‌های وای‌فای است، انجام این کار با وجود الگوریتم‌های رمزنگاری جدید تقریبا غیرممکن است، البته ابزارهای مختلفی برای ردگیری بسته‌های رد و بدل شده وجود دارد که در قالب دیسک‌های بوت همراه با سیستم‌عامل‌ مبتنی بر لینوکس همچون BackTrack ارائه می‌شود و با استفاده از برخی مدل‌های کارت شبکه وایرلس قادر به استخراج کلمات عبور رمزنگاری شده هستند، اما فراموش نکنید این کلمات عبور به صورت رمزنگاری شده بوده و استخراج عبارت رمز شده از آنها کار ساده‌ای نیست و در برخی موارد که این رمزها طولانی و پیچیده باشد نیز می‌توان گفت انجام این کار غیرممکن است.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ع ف
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
۰
۲
با عرض سلام و ادب و احترام مطالب خوب و قابل استفاده ای بود و بهره بردیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
۰
۳
خصوصی:
سپاس از شما اما صحیح نیست که پاسخ سوالات غیراخلاقی مانند روش به دست آوردن رمزهای دیگران را ارائه کنید زیرا این کار این هم با مبانی دینی و هم با اصول انسانی سازگار نیست، پاینده باشید.

نیازمندی ها