اگر آیفون در سال 1985 تولید می‌شد، چه شکلی بود؟

تصاویری از آیفون در سال 1985

نخستین وب‌سایتی که شرکت اپل خود را با آن معرفی می‌کرد

اولین سایت اپل چه شکلی بود؟

به تازگی یکی از طراحان مشهور، تصویری از نخستین وب‌سایت طراحی شده برای شرکت اپل که در سال 1992 میلادی ساخته شده بوده را منتشر کرده است.
کد خبر: ۷۸۹۲۲۹
اولین سایت اپل چه شکلی بود؟

جام جم کلیک: شاید در دنیای امروزی ما بسیاری از وب‌سایت‌ها به شکلی باشند که حتی ورود به آن‌ها و مشاهده بارگذاری محتوا و منوهایشان برای ما به‌عنوان یک سرگرمی بسیار جذاب به چشم بیاید. البته افرادی که اینترنت را از دوران ابتدایی آن تجربه کرده‌اند می‌دانند که وب‌سایت‌های اینترنتی در ابتدای امر به شکل‌هایی بسیار ساده و کم‌حجم طراحی می‌شدند تا بتوان با سرعت پایین اینترنت به آن‌ها متصل شد. این امر به‌عنوان یک چالش بسیار بزرگ برای طراحان وب مطرح بود زیرا این افراد می‌بایست با کمترین امکانات و در کمترین حجم ممکن به ارائه زیباترین محتوا می‌پرداختند.

مراجعه اینترنتی به شرکت اپل، در طول سالیان متوالی برای ما با وب‌سایت‌هایی بسیار پویا و زیبا رقم خورده است و همیشه می‌دانیم که با ورود به وب‌سایت این شرکت می‌توانیم تصاویری زیبا و با کیفیت را مشاهده کنیم ولی نخستین وب‌سایت اپل به چه شکلی بوده است؟ اپل به‌عنوان یکی از پیشگامان دنیای فعلی کامپیوترهای ما، در سال 1992 میلادی برای ساخت نخستین وب‌سایت خود اقدام کرد. این وب‌سایت که تصویر آن را می‌توانید مشاهده کنید، از نظر بصری تنها دارای چند رنگ بسیار ساده بود و حتی امکان مشاهده پیکسل‌های تصویر آن با چشمان غیر‌مسلح نیز ممکن است ولی گذشته از این کیفیت پایین گرافیکی، اگر به این امر فکر کنید که این وب‌سایت برای 23 سال پیش طراحی شده است و به یاد بیاورید که در آن زمان اینترنت با سرعت 64 کیلوبایت به‌عنوان یک ارتباط رویایی شناخته می‌شد، می‌توانید درک کنید که این طراحی تقریبا حکم یک شاهکار را داشته است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها