واکنش ولایتی به اظهارات اوباما

ایران مشتاق انعقاد معاهده با آمریکا نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما نیز خیلی مشتاق بستن معاهده با آمریکایی‌ها نیستیم که معاهده‌ای با آن‌ها امضا کنیم در حقیقت ایران به دنبال حفظ حقوق هسته‌ای خود است تا بتواند از انرژی هسته‌ای به صورت صلح آمیز استفاده کند.
کد خبر: ۷۸۹۱۴۷
ایران مشتاق انعقاد معاهده با آمریکا نیست

علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اوباما مبنی بر این که توافق با ایران یک معاهده رسمی نیست اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز مشتاق انعقاد معاهده با آمریکایی‌ها نیست که قرار باشد معاهده‌ای با آن‌ها امضا شود در حقیقت ایران به دنبال حفظ حقوق هسته‌ای خود است تا بتواند از آن به صورت صلح آمیز استفاده کند.

وی اضافه کرد: ایران در پی آن است که در چارچوب مقررات بین المللی از انرژی هسته‌ای استفاده کند.

ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی با همین دیدگاه در مذاکرات با 1+5 شرکت کرده و هیچ گاه کشورمان خواستار انعقاد معاهده با آمریکایی و غیر آمریکایی نبوده است.

وی با بیان این که ما با همین روش که تاکنون مذاکره کنندگان کشورمان داشته‌اند به مسیر خود ادامه خواهیم داد گفت: مذاکره کنندگان ما هم چنان مذاکرات را ادامه خواهند داد منتهی در چارچوب اصولی که تا به حال به آن پای‌بند بودند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با توضیح بیشتر در خصوص این چارچوب گفت: این چارچوب شامل مواردی است که منافع ملت ایران را تامین می‌کند و به جامعه بین‌المللی و سایر کشورها اثبات می‌کند ایران هیچ گاه به دنبال استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده است.

وی با بیان این که اثبات این مهم به افکار عمومی جهان که جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال استفاده غیرصلح آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده است گفت: استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته‌ای این اتهام واهی است که به جمهوری اسلامی ایران زده شد.

وی اضافه کرد: ما به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها همزمان با احترام به ایران در گفتگوها با 1+5 بوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها