طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۸۸۵۳۸
باز هم بحث شیرین اعتقاد به روح!

سیاست روز : باز هم بحث شیرین اعتقاد به روح!

سازمان گمرک: خاک اره و ضایعات دور چوب را از "چین" وارد می‌کنیم.

به نظر شما این واردات در چه راستایی صورت می‌گیرد؟

الف) افزایش مناسبات با چین

ب) خودکفایی اقتصادی

ج) تحکیم ارتباطات بین‌المللی

د) کوبیدن مشت محکم به دهان امپریالیسم

کدام یک از جملات حکیمانه زیر متعلق به برادر حداد عادل است؟

الف) بودن یا نبودن؟ مسئله این است.

ب) زمین گرد است.

ج) هر عملی را عکس‌العملی است مساوی یا خلاف جهت آن!

د) دلواپس بودن، یک واقعیت محسوب می‌شود.

نقطه‌چین زیر را با یکی از گزینه‌های مناسب، پر کنید.

وزیر بهداشت: نگرانم هرکس مشکل دهان دارد بگوید که...

الف) دهان ما را شما آسفالت کرده‌اید.

ب) شما به روح اعتقاد دارید.

ج) دهانم را می‌بویند مبادا گفته باشم دوستت دارم.

د) پس طرح تحول در این حوزه چه شد؟

شرق: سگی بگذار سرنگ بردار

سگ موجودی است که هوای انسان را در طول تاریخ داشته است. یکی از سگ‌هایی که در تاریخ نقش بسزا و مهمی داشته است، سگ اصحاب کهف است.

سگ و سرنگ

مولوی، از دانشمندان قرن هفتم هجری، بسیار احساساتی و رمانتیک بود و مشخص است هرگز از خانه خارج نشده و ندیده بود مردم با هم دقیقا چه‌کار می‌کنند، چون در شعری گفته است: «سگی بگذار ما هم مردمانیم...»

مولوی خبر نداشت ٨٠٠،٧٠٠ سال بعد با تزریق سرنگ اسید به جان سگ می‌افتند تا سگ بدبخت را بکُشند، حتی با اینکه مسئولان شهری و شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا این موضوع را تکذیب کرده باشند ولی به‌هرحال فیلمش را که -متأسفانه - ما دیدیم.

مولوی دیشب به خواب ما آمد و گفت شعر من را این‌طور تصحیح بفرما: «اگر راست می‌گویی سگی بگذار سرنگ اسید را بردار داداش...»

ضرب‌المثل‌های امروزی

قدیم می‌گفتند طرف از سگ هم کمتر است. الان می‌گویند، اصلا نمی‌گویند، چون کم یا زیاد سگی در خیابان نمانده است.

قدیم می‌گفتند طرف مثل سگ هفت‌تا جان دارد. الان دانشمندان جوان ما ثابت کرده‌اند اگر سرنگ اسید به سگ بدبخت تزریق کنی، جانی برایش نمی‌ماند، هفت ‌تا جان که شوخی است.

قدیم می‌گفتند فلان‌چیز سگ‌خور شد. الان سگ بدبخت را چیزخور می‌کنند.

قدیم می‌گفتند طرف چشم‌هاش سگ دارد. الان وقتی کسی به سگ سرنگ اسید تزریق می‌کند حتما عاشق کسی هم بشود، چشم طرف را درمی‌آورد.

قدیم می‌گفتند سگ در خانه صاحابش شیر است و پارس می‌کند. الان کاری می‌کنند سگ وسط خیابان علیل و بدبخت بشود و زوزه بکشد.

قدیم می‌گفتند سنگ‌ها را بسته‌اند و سگ‌ها را باز کرده‌اند. الان خوشبختانه هم سنگ‌ها باز است، هم سرنگ‌ها آماده و سگ بدبخت باید پا به فرار بگذارد.

قدیم می‌گفتند وضع طوری است که سگ صاحابش را نمی‌شناسد. الان سگ صاحابش را هم بشناسد خودش را می‌زند به آن راه که مشکلی برای صاحابش پیش نیاید.

قدیم می‌گفتند طرف مثل سگ پشیمان شده است. ما الان می‌گوییم کاش قبل از اینکه سگ بدبخت زبان‌بسته را بخواهند نفله کنند و قبل از اینکه سرنگ اسید را به تن سگ فروکنند، مثل سگ پشیمان شوند.

قدیم می‌گفتند سگ نبود چخش کنم، گربه نبود پیشش کنم. بادی بود آمد و رفت، من چه کنم. الان چیزی نمی‌گویند. بغض می‌کنند و از خجالت می‌روند توی افق گم می‌شوند.

کیهان: حقوق‌بشر

گفت: برخی از مدعیان اصلاحات گفته‌اند شخصیت سیاسی هیلاری کلینتون، بین بوش و اوباماست، بنابراین اگر رئیس‌جمهور آمریکا شود، نسبت به ایران سختگیرتر از اوباما خواهد بود.

گفتم: خب! که چی؟!

گفت: می‌گویند با این حساب، بهتر است با همین اوباما به توافق هسته‌ای برسیم و کار به دوران ریاست‌جمهوری کلینتون کشیده نشود.

گفتم: چرا توضیح نمی‌دهند که بوش و اوباما در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران چه تفاوتی با هم داشته‌اند؟ بیشترین تحریم‌ها در زمان اوباما بوده است، نتانیاهو می‌گوید اوباما از همه روسای‌جمهور آمریکا به اسرائیل بیشتر خدمت کرده است و ده‌ها جنایت دیگر.

گفت: ظاهرا این مدعیان اصلاحات اصلا از این مسائل چیزی سر درنمی‌آورند و تصور می‌کنند از دیگ اوباما چند ملاقه آش نصیب آنها خواهد شد!

گفتم: چه عرض کنم؟! بعد از اتهامات آمریکا که ادعا می‌کردند ایران حقوق بشر را نقض کرده است، تعدادی که نمی‌دانستند مسئله چیست، جلوی دفتر رئیس‌جمهور جمع شده و می‌گفتند؛ بالاخره کی می‌خواهید این حقوق‌بشر را به حسابمان واریز کنید؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها