تازه‌های دانش و فناوری

سلامت قلب با خوردن انار و خرما

امروزه بیماری‌های قلبی ـ عروقی جزو سه علت اصلی مرگ و میر در جهان است که دلیل آن استرس و مشغله‌های روزافزون بیان شده است. با این حال پزشکان می‌گویند با داشتن سبک زندگی سالم و خوردن میو‌ه‌ها و غذاهای سالم می‌توان تا حدود زیادی از بروز مشکلات قلبی جلوگیری کرد. در این بین انار و خرما دو میوه‌ای هستند که خوردن آنها فواید متعددی برای حفظ سیستم ایمنی بدن دارد. از فواید انار می‌توان به مواردی مانند بهبود سلامت قلب، پیشگیری از سرطان، کاهش چربی‌های اطراف معده و شکم اشاره کرد. به گزارش مهر، محققان می‌گویند خوردن انار بروز حملات و بیماری‌های قلبی، مغزی و کلیوی را نیز کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۷۸۸۵۰۹

همچنین دانه‌های انار حاوی آنتی‌اکسیدان است و کاهش کلسترول خون را به‌دنبال دارد. دانه‌های انار به تخریب سلول‌های سرطانی پرداخته و در نتیجه می‌توانند تاثیر چشمگیری در پیشگیری از سرطان داشته باشد. خوردن خرما نیز خواص زیادی دارد که از میان آنها می‌توان به تقویت قلب و غلبه بر بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد. از خرما به عنوان خوراکی فوق‌العاده برای دریافت انرژی و اکسیر جوانی یاد می‌شود.

خرما با داشتن مواد معدنی همچون پتاسیم و منیزیم مانع افزایش فشار خون می‌شود. همچنین خرما با دارا بودن اسیدفولیک موجب خون‌رسانی بهتر در بدن شده و خوراک مناسبی برای افرادی است که رژیم‌های لاغری دارند. خرما علاوه بر داشتن ویتامین‌های C، B، A و E مانع پیشرفت سلول‌های سرطانی نیز می‌شود.

ساخت ایمن‌ترین دوچرخه جهان

بتازگی دوچرخه‌ای به‌نام Babel Bike در لندن طراحی و ساخته شده که محفظه‌ای برای افزایش ایمنی سرنشین دارد. این دوچرخه که ساختاری کشیده دارد، مجهز به کمربند ایمنی، محافظ پای فولادی، بوق از نوع مخصوص خودروها، آینه عقب، چراغ‌های راهنما، ترمز و هشدار و همچنین یک محفظه برای ایمنی سرنشین است. در آزمایش‌های میدانی اثبات شده است که می‌توان به این دوچرخه به‌عنوان یک محصول ایمن نگاه کرد. همچنین در ساختار این دوچرخه از ترمزهای هیدرولیک استفاده و جایگاه مخصوصی نیز برای قرار دادن گوشی تلفن همراه هوشمند تعبیه شده است. به گزارش مهر، این دوچرخه جدید در دو نوع برقی و غیربرقی ساخته شده که نسخه غیربرقی Babel Bike فقط ۲۱ کیلوگرم وزن دارد. در نسخه برقی از موتور Shimano STEPS استفاده شده که انرژی مورد نیازش با یک دستگاه باتری لیتیوم یونی تغذیه می‌شود. با هر بار شارژ کامل باتری که ۴ ساعت طول می‌کشد، می‌توان مسافتی به طول ۸۰ تا ۱۲۹ کیلومتر را طی کرد. حداکثر سرعت مجاز برای این دوچرخه در ایالات متحده تا ۳۲ کیلومتر و در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا ۲۵ کیلومتر تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها