علاوه بر آب می‌توان از برخی آنتی‌اسیدها همچون جوش شیرین به منظور شست‌وشوی دندان‌ها استفاده کرد. استفاده از جوش شیرین به دلیل قلیایی بودن، بهترین گزینه برای جلوگیری از اسیدی شدن فضای دهان و رفع التهاب است.
کد خبر: ۷۸۸۴۱۴

حسن شانقی، کارشناس بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت اراک در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مواد قندی در دهان به اسید تبدیل می‌شود و مینای دندان را از بین می‌برد، به نحوی که بعد از گذشت سه تا پنج دقیقه از مصرف مواد قندی، باکتری‌های داخل دهان این مواد را به اسید تبدیل می‌کنند.

این اسید در صورت نشستن دهان و دندان، طی ده دقیقه شروع به تخریب مینای دندان می‌کند. در صورتی که حتی با شست‌وشو به وسیله آب می‌توان مانع تخریب مینای دندان شد.

وی با اشاره به این‌که صرفا مواد قندی باعث تخریب مینای دندان نمی‌شود، بلکه مواد ترش و اسیدی نیز بسیار سریع‌تر تخریب می‌کنند، افزود: مصرف مواد اسیدی و ترش مانند لواشک و برخی میوه‌ها نیز به طور مستقیم و بدون صرف زمان زیادی منجر به تخریب دندان‌ها می‌شود. در حالی که شست‌وشوی دهان، بلافاصله پس از مصرف مواد اسیدی مانع این تخریب خواهد شد.

کاملا صاف یا خمیده نخوابید

هنگام خوابیدن بهتر است وضع بدن در حالت خنثی باشد به گونه‌ای که خیلی خمیده یا صاف نباشد، زیرا باعث می‌شود فشار زیادی به ستون مهره‌ها وارد شود.

به گزارش ایسنا، محققان چند وضع را برای خوابیدن پیشنهاد می‌کنند که از بروز کمردرد جلوگیری می‌کند:

ـ وقتی به پهلو می‌خوابید یک بالش میان دو زانویتان قرار دهید و سعی کنید مانع افتادن و قرار گرفتن پاهایتان روی هم شوید. همچنین می‌توانید یک حوله کوچک زیر کمرتان قرار دهید.

ـ همچنین زمانی که به پشت می‌خوابید بهتر است یک بالش زیر زانوهایتان قرار دهید. علاوه بر این،‌ گذاشتن حوله زیر انحنای پشت موثر است.

ـ اگر تشک‌تان خیلی نرم است، شاید خوابیدن روی سطح زمین برایتان راحت‌تر باشد.

ـ هنگام بلند شدن از رختخواب، ابتدا به پهلوی خود بخوابید و هر دو زانویتان را خم کنید. سپس پاهای خود را از یک لبه تخت آویزان کرده و با کمک دو دست بنشینید. سپس بایستید و کمر خود را در حالت خنثی نگه دارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها