سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران گفت:‌ بر خلاف خواسته و اراده شخصی و به اجبار تصمیم گرفتم در آن زمان از فوتبال ایران جدا شوم.
کد خبر: ۷۸۷۹۷۹
مجبور شده ام در کنار تیم ملی بمانم

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست رسانه‌ای عصر امروز عنوان کرد: 29اسفند 93جلسه ای با کفاشیان داشتیم که او اعلام کرد بعد از بازی دوستانه با سوئد کار من با فدراسیون تمام می‌شود.در واقع این اعلام از سوی کفاشیان صورت گرفت در آن جلسه طبق یک توافق دوستانه و مردانه بین من و کفاشیان راجع به شرایط اتمام کار صورت گرفت و ما بعد از حرف زدن به توافق رسیدیم.

در آن روز باتوجه مسئولیتی که من و کفاشیان داشتیم یک سری مشکلات مالی و اداری وجود داشت که غیر ممکن بود به هدفمان برسیم و در آن شرایط آن اعلام از سوی کفاشیان مطرح شد.

کی روش با اشاره به خبر جداییش در آن مقطع تصریح کرد: بر خلاف خواسته و اراده شخصی بسیار ناراحت بودیم اما دو طرف مجبور شدیم که این تصمیم را بگیریم در حالی که این تصمیم آن چیزی نبود که برای آینده فوتبال ایران در نظر داشتیم.

او در مورد اتفاقات فرودگاه در زمان خروج از ایران گفت: پس از آن خبر در اتفاقی در فرودگاه پلیس جلوی سرمربی تیم ملی را گرفت و پاسپورت او را بازداشت کرد. این مورد شک برانگیز شد که مشکلات عمیق و زیادی وجود دارد.

کی‌روش گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از نسل انقراض یوزپلنگان باید فکری بکنیم چراکه عده‌ای درصدد هستند تا یوزپلنگان را از پای درآورند و به نظر من بیشتر این مشکلات بر سر مدیریت است و ما در حوزه مدیریتی طی 4 سال گذشته ضربه خوردیم و در کل افرادی هستند که کارهای من را بد برداشت می‌کنند و منظور حرف‌های من را به شکل دیگری برای دیگران بازگو می‌کنند.

وی بیان کرد: به نظر من حضور برخی از افراد برای منفعت شخصی است و می‌خواهند به منافع شخصی خودشان برسند و هر روز سعی می‌کنند باعث تحریک افراد مختلف شوند و گزارشات منحرف کننده‌ای را از من به مقامات کشور ارائه دهند. بهتر است در نتیجه باید در حوزه مدیریتی یکسری تصمیمات گرفته شود و باید بگویم در سال گذشته هم هنوز این را یاد نگرفته‌اند و اگر امسال نیز تصمیمات لازم ارائه نشود مقدور نیست که به موفقیت دست پیدا کنیم و با توجه به این موضوع یوزپلنگان در قفس مارها و عقرب‌ها منقرض می‌شوند.

کی‌روش گفت: به خاطر عشق و علاقه‌ای که از مردم ایران دریافت کردم حس می‌کنم که به آنها بدهکارم و برایشان احترام خاصی قائل هستم. صحبت‌های من این است که باید تمرکز کامل و تعهد کامل زمانی می‌توانیم برای کار کردن داشته باشیم که برای کار من احترام قائل شوند تا من بتوانم به کار خود ادامه دهم و مطلبی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که وظیفه سنگینی بر دوش دارم و باید پاسخگوی مردم عزیز باشم.

مسیری که ما باید برویم خیلی‌ها را ناراحت کرده است اما باید ثابت کنیم که می‌توانیم در این مسیر موفق باشیم و در حال حاضر اجبار شده که من در کنار تیم ملی بمانم اما نمی‌دانم چگونه باید مسئولیت‌هایم را انجام دهم و باید توجه داشته باشیم که 37 روز تا اولین اردو زمان خواهیم داشت و باید دقت بالایی داشته باشیم و مطمئن هستم از اتفاقاتی که برای من در فرودگاه افتاد همه مطلع هستند و این موضوع ضربه بدی به من زد و در حال حاضر دچار لطمه روحی شدم و از لحاظ داخلی و بین‌المللی به شخصیت من لطمه بزرگی وارد شده است.

کی‌روش با اشاره به اهمیت دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی تصریح کرد: بسیار حائز اهمیت است که ما با آمادگی کامل تیم را روانه مسابقات کنیم چون باید با تیم‌های ازبکستان، چین، امارات، قطر و عربستان بجنگیم و عملکرد خوبی داشته باشیم، چرا که در جایگاه فعلی آسیا تیم‌های استرالیا، ژاپن و کره جنوبی از چهار سهمیه آسیا در جام جهانی جایگاه خود را ثابت کرده‌اند و با توجه به قدرتی که آنها دارند، فقط یک جایگاه برای دیگر تیم‌های آسیایی می‌ماند. برای این یک جایگاه باید بجنگیم و باید بگویم این سؤال از سوی ما هم وجود دارد که در چهار سال گذشته چه اتفاقاتی رقم خورده که هنوز فراهم کردن خواسته‌های ما مقدور نیست.

وی افزود: قرعه‌کشی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی انجام شد و ما حتی یک نماینده هم در آنجا نداشتیم. چرا؟! این سوالی است که باید از مسئولان فوتبال و ورزشی پرسید. به خاطر حل نشدن مشکلات 25 روز می‌شود که من معطل هستم و باید بگویم فوتبال ایران با توجه به اینکه صدرنشین رنکینگ آسیاست اما نتوانسته هیچ نماینده ای در مراسم قرعه کشی داشته باشد و برای این موضوع متاسفم. قاره آسیا می‌توانست 4 تیم در جام جهانی داشته باشد که کره جنوبی، ژاپن، استرالیا هستند و چون آنها برنامه هایشان را از قبل ارائه داده بودند بدون شک 3 تیم حاضر در جام جهانی هستند و فقط یک گزینه دیگر می‌ماند که باید از بین ایران و تمام تیم‌های آسیایی حاضر در رقابت های مقدماتی جام جهانی انتخاب شود و اکنون این مسئله برای من جای سوال دارد که در این فرصت کم 37 روزه به حل شدن مشکلات تیم رسیدگی کنم یا به آمادگی بازیکنان برسم.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها