نگاهی به احوال مرغان بهانه‌جوی عطار می‌تواند فرصتی باشد برای این که ببینیم ما کدام مرغیم و در چه دام‌هایی اسیر شده ایم

همه مرغان عطار

25 فروردین ماه همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری ، شماری از شاعران و فرهیختگان شعرو ادب پارسی از جمله عباس براتی پور، علیرضا آذر، صابر قدیمی، روح الله احمدی، امید صباغ نو و کاظم واعظ زاده حضور داشتند.
کد خبر: ۷۸۷۸۳۳
همایش بزرگداشت عطاری که عارف شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای عطار نیشابوری، در این ویژه برنامه که با حضور بیش از 200 تن از علاقمندان به شعر و ادبیات برگزار شد، انجمن ادبی پویش اعلام موجودیت کرد و رسما کار خود را آغاز کرد.

محمدرضا آزادی، معاون فرهنگی منطقه 10 شهرداری تهران، به عنوان سخنران افتتاحیه این مراسم با قرائت شعری از سروده های عطار نیشابوری، گفت: با هدف شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای ادبی و بهره گیری از این زبان فاخر و تاثیرگزار برای بیان مسایل اجتماعی، انجمن ادبی پویش را راه اندازی کرده و از ظرفیت های ارزشمند اساتید معاصر ادبی برای پرورش نسل جوان استفاده می کنیم.

وی از مقام عطار نیشابوری یاد کرد و گفت: اگر شعر را به یک مثلث تجسم کنیم یک ضلع آن سنایی و ضلع دیگر آن عطار و در نهایت که به عرفان می رسیم، مولوی قرار دارد.

سپس صابر ساده کارشناس ادبیات پس از شعرخوانی عطار نشابوری به بیان مطالبی اشاره کرد و گفت: در مورد عطار سخن گفتن کار سختی است. در دوره خراسانی اندیشه ها بیرونی بودند و فضا حماسی بود و ما شاهکار فردوسی را داشتیم.

وی افزود: سنایی - عطار و مولوی سه ضلع داستان نویسی در در دوران عراقی هستند.

این کارشناس ادبیات گفت: عطار چند ویژگی دارد که به واسطه آن متمایز می شود: به واسطه شغلی که داشته بسیار با مردم در ارتباط بوده و از جامعه در بستر شعر خود قرار گرفت و آگاهی در او ایجاد شده. خلاقیت بسیاری داشته ولی کم حوصله است. سریع برای مخاطب خود تصمیم می گیرد. در شعرهایش برخلاف مولانا یک موضوعی را پیدا می کند. تاکتیک هایی که عطار به کار می برد روایت در متن دارد که آن را فردوسی بزرگ می نامند.

از دیگر برنامه های روز بزرگداشت عطار نیشابوری گروه پارسی «کر» به سرپرستی صابر جعفری قطعاتی از اشعار عطار را اجرا کردند و میهمانان حاضر در برنامه به شعر خوانی پرداختند.

آیین نکوداشت عطار نیشابوری و افتتاح انجمن ادبی پویش روز دوشنبه 25 فروردین ماه جاری از ساعت 17 تا 19 در فرهنگ سرای عطار نیشابوری برگزار شد.

علاقمندان برای حضور و عضویت در انجمن ادبی پویش می توانند به نشانی میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان امیرقلی مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 55718143 تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها