جام جم سرا- جوانی ۱۸ ساله‌ام و به دختری ۱۷ ساله علاقه‌مند شده‌ام. از نظر اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی خیلی به هم شبیهیم. می‌خواستم بدانم علاقه‌مان بعد از ازدواج هم پایدار می‌ماند یا نه؟ در صورت پایدار نبودن چه راهکاری برای پایدار کردن ازدواج وجود دارد؟
کد خبر: ۷۸۷۷۵۱
چه کنم که ازدواجی موفق داشته باشم؟

پاسخ مشاور: در قدم اول خانواده‌هایتان را در جریان این موضوع قرار دهید و در جلسات رسمی خواستگاری از راهنمایی‌های آن‌ها برای تصمیمگیری نهاییتان ‌‌استفاده کنید.
شما ۱۸ ساله‌اید و قبل از ازدواج باید به بلوغ فکری برای تشکیل زندگی مشترک رسیده باشید و پیش‌نیازهای یک ازدواج موفق مانند استقلال اقتصادی، فکری و... را داشته باشید. داشتن این موارد را در خودتان بررسی کنید.
برای این‌که بدانید چه راهکارهایی برای پایدار ماندن ازدواج وجود دارد نیز، توجه شما را به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود جلب می‌کنم.


صداقت را هیچ‌گاه فراموش نکنید

چنانچه فرد مورد نظر خود را فردی صادق و راستگو می‌دانید، پیشنهاد می‌شود به صداقت او اعتماد کنید. همچنین لازم است بدانید این صداقت تا زمانی پابرجا خواهد ماند که طرف مقابل شما هم پاسخ‌های صادقانه‌ای از سمت شما دریافت کند. داشتن صداقت یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای پایدار ماندن یک ازدواج است.


طرف مقابلتان را درک کنید

گفته‌اید که از نظر اجتماعی و فرهنگی و اعتقادی خیلی به دختر مورد علاقه‌تان شبیه هستید. توجه داشته باشید که داشتن شباهت در این موارد بسیار مهم، ضروری و لازم است اما نکته مهم‌تر، درک تفاوت‌ها با طرف مقابل است چراکه توانایی درک متقابل بیش از شباهت‌ها و اشتراکات برای دو طرف ضروری است.


مسئولیت پذیر باشید

فراموش نکنید این شما هستید که با در نظر گرفتن همه جوانب، طرف مقابلتان را برای همسری انتخاب می‌کنید. احساس رضایت از زندگی فقط و فقط به این بستگی دارد که بپذیرید هر انتخابی داشته‌اید انتخاب شما بوده است؛ انتخابی آزادانه بدون دخالت نظر اطرافیان؛ بنابراین در ‌‌نهایت هر دو نفر شما هستید که با میزان مسئولیت پذیری خود احساس خوشبختی یا تیره بختی را در خود به وجود خواهید آورد. (پریسا غفوریان - دانشجوی دکترای روان‌شناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
....
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
۰
۰
ازدواج زیر سن 25 سال اشتباهه محضه.خصوصن ،اگه خانومی كه با پسر زیر 25 سال ازدواج كنه ریسك كرده.

نیازمندی ها