مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: هم اکنون برخی از مجتمع‌های پتروشیمی با توجه به امکان صادرات محصولات خود با نرخ آزاد تمایلی برای فروش میان مجتمعی و داخلی با نرخ ارز مبادله‌ای ندارند.
کد خبر: ۷۸۷۶۴۴

به گزارش ایرنا، عباس شعری‌مقدم با اشاره به مزایای تک نرخی شدن ارز در مبادلات خرد و کلان صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: امروزه وجود دو نرخ برای ارز در این مبادلات مشکلات و موانع زیادی را برای این صنعت ایجاد کرده است.

وی افزود: به عنوان مثال هم اکنون برخی از مجتمع‌های پتروشیمی با توجه به امکان صادرات محصولات خود با نرخ آزاد تمایلی برای فروش میان مجتمعی و داخلی با نرخ ارز مبادله‌ای ندارند.

معاون وزیر نفت با بیان این‌که بورس کالا باید یکی از مبادی عرضه محصولات پتروشیمی در کشور باشد، گفت: هم اکنون با توجه به نبود زیرساخت‌های قانونی، تولیدکنندگا ن و مصرف‌کنندگان در بخش‌های میانی و پایین‌دستی امکان خرید و فروش به صورت بلندمدت را ندارند، از این رو این بخش‌های صنعت پتروشیمی نمی‌توانند تحلیل و چشم‌انداز مناسبی از تجارت خود داشته باشند.مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این‌که امضای قراردادهای بلندمدت و مشخص بودن نرخ خوراک پتروشیمی در بورس کالا می‌تواند کمک خوبی به صنایع پایین‌دستی به شمار آید، گفت: امروزه بورس کالا پاسخگوی محصولات پتروشیمی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها