اذعان مذاکره کننده ارشد آمریکا به فرهنگ مقاومت ایرانیان

تحریم‌ها نتوانست برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند

مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ گفت دستیابی به توافق جامع با ایران تا سی ام ژوئن ( نهم تیرماه ) امکانپذیر است.
کد خبر: ۷۸۷۶۰۰
امکان دستیابی به توافق جامع هسته ای با ایران تا 9 تیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،وندی شرمن افزود: ما بر این باوریم در مسیر توافقی خوب گام بر می داریم. البته نمی گوییم که این توافق بی نقص است. اساسا چنین چیزی وجود ندارد. اما هیچ فرمول یا گزینه ای وجود ندارد که موثرتر از مسیر دیپلماتیک باشد که ما امروز در آن حرکت می کنیم.

شرمن همچنین در اظهاراتش برای گزارشگران اسرائیلی تاکید کرد آمریکا کاملا به امنیت اسرائیل متعهد است و دوست دارد با دولت جدید اسرائیل گفتگوها را برای بحث درباره تقویت امنیت اسرائیل پس از اجرایی شدن توافق هسته ای با ایران آغاز کند.

شرمن افزود چنین گفتگوهایی با هدف حفظ برتری آشکار و کیفی ارتش اسرائیل و تضمین توانمندی کامل اسرائیل برای دفاع از خود می باشد.

مقام روس : دستیابی به توافق نامه نهایی امکانپذیر است

سرگئی ناریشکین رئیس دومای دولتی روسیه نیز روز دوشنبه گفت به عقیده وی دستیابی به یک توافق نامه نهایی درباره برنامه هسته ای ایران تا 30 ژوئن امکانپذیر است.وی در نشستی با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران افزود :«‌ پیشرفت قابل توجهی به دست آمده است و امکان دستیابی به یک توافق نامه نهایی تا ضرب الاجل 30 ژوئن امسال وجود دارد.»

جدیدترین دور از مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهان یعنی پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان دوم آوریل در شهر لوزان سوئیس پایان یافت و دو طرف به یک برنامه جامع اقدام مشترک درمورد برنامه هسته ای ایران دست یافتند. ایران و گروه پنج به اضافه یک 30 ژوئن را به عنوان ضرب الاجل برای دستیابی به یک توافق نامه نهایی و پایان دادن به مناقشه موجود برسر فعالیت های هسته ای تهران تعیین کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها