سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه «ارتش و مردم یمن توان پاسخ به تجاوز عربستان را دارند» گفت که عربستان که «رهبر و هدایت کننده تروریسم و القاعده در منطقه است» مشغول تخریب هدفمند یمن است.
کد خبر: ۷۸۷۴۲۶
پاسخ ما به تجاوز عربستان،قطعی و دردناک خواهد بود

سرهنگ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی خبری که در روز نوزدهم تجاوز عربستان به یمن در صنعا برگزار شد، تصریح کرد که پاسخ تجاوز عربستان قاطعانه داده خواهد شد.

بنا بر گزارش شبکه «المسیره» یمن، این مقام نظامی یمن گفت: تجاوز عربستان، همچنان به نابودسازی هدفمند همه زیرساخت‌ها در یمن ادامه می‌دهد و حتی مراکز تصفیه آب، ورزشگاه، بیمارستان و درمانگاه‌ها در امان نیستند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه «انتظار داشتیم این بسیج عربی علیه اسرائیل تشکیل می‌شد»، افزود: آیا عربستان که از بازگرداندن مشروعیت به دولت یمن صحبت می‌کند، خود کشوری دموکراتیک است؟ یا خاندانی هستند که 100 سال است بر کرسی قدرت چنبره زده‌اند؟

وی افزود: ما با مردم عربستان مشکلی نداریم. مردم عربستان ناگزیر مانده‌اند زیرا گرفتار خاندانی هستند که مستبدانه قدرت را در دست گرفته است.

شرف لقمان با اشاره به پاسخ یمن به تجاوز عربستان گفت: ارتش یمن و کمیته‌های مردمی هستند که تصمیم می‌گیرند چه زمانی پاسخ عربستان داده شود. ما هنوز به تجاوزشان پاسخ نداده‌ایم. تاکید می‌کنم که پاسخ قوی، قاطعانه و دردناک خواهد بود. ما توان پاسخ داریم و سلاح کافی برای این کار را هم در اختیار داریم.

وی افزود: من به آل سعود تاکید می‌کنم که ما توان پاسخ را داریم. اگر آمریکا با عربستان است، ما خدا را داریم. مردم یمن توان پاسخ شما را در روزهای آینده خواهند داد. پاسخ ما را نمی‌شنوید و ان‌شاءالله بزودی پاسخ را به چشم خواهید دید. نیروهای سعودی ترسوتر از آن هستند که مقابل نیروهای ما ایستادگی کنند.

شرف لقمان در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره کرد که ائتلاف عربستان یمن را محاصره زمینی، هوایی و دریایی کرده است و هدف اصلی‌شان این است که ملت یمن را به زانو در آورند و آن را گرسنه و فقیر نگاه دارند.

عربستان حامی تروریسم بین‌المللی است

لقمان با انتقاد شدید از عربستان و ابراز تاسف از مشارکت مصر در تجاوز به یمن و با بیان اینکه «عربستان ارتش‌ دیگر کشورها را با پول می‌خرد» گفت: عربستان از القاعده (در یمن) حمایت می‌کند. اکنون برای همه دنیا، برای همه کسانی که این تحولات را دنبال می‌کنند و متوجه مسائل هستند، روشن شد که آنکه حامی تروریسم بین‌المللی است عربستان است. عملیات تجاوزکارانه عربستان به هیچ چیز رحم نکرده است. عربستان به 72 مرکز آموزشی حمله کرده که در میان این تعداد، سه مدرسه است که دانش‌اموزان به هنگام بمباران در مدرسه بودند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها