معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این که برنامه‌های ویژه‌ای برای جبران کسری برق و مقابله با خاموشی احتمالی برق داریم، ارائه تعرفه های تخفیفی یکی از سیاست های مدیریت مصرف برق خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۷۳۸۹
برنامه های مقابله با خاموشی برق در تابستان

هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه‌های مقابله با خاموشی برق در تابستان آغاز شده است یا خیر گفت: معمولاً پیک بار و نیاز مصرف برق در فصل تابستان به شدت نسبت به سایر فصول افزایش می‌یابد هرچند تولید برق نیز در این فصل افزایش می‌یابد اما به دلیل شدت گرما کارایی نیروگاه‌ها نیز کم می‌شود، بنابراین برای پوشش نیاز حداکثری مصرف برق نیازمند مدیریت مصرف برق در این فصل هستیم.

وی افزود: برآوردها نشان می دهد که پیک بار برق در فصل تابستان به 52 هزار مگاوات برسد، این در حالی است که پیک بار مصرف برق در سال گذشته 48 هزار و 600 مگاوات بوده است، بنابراین باید علاوه بر این که به ورود نیروگاه‌های جدید که سال گذشته وارد مدار شده‌‌اند متکی باشیم باید مشترکان بزرگ و کوچک برق نیز با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری با نام همدلی و همزبانی و دولت و ملت گفت: قول می‌دهیم که اگر مشترکان برق در کشور 10 درصد نسبت به سال گذشته صرفه‌جویی برق را در سرلوحه کار خود قرار دهند با کمبود برق مواجه نخواهیم شد و نیازی به اعمال خاموشی نخواهیم داشت بنابراین امیدوار هستیم که در سال جاری دولت و ملت با هم همکاری بیشتری کنند.

فلاحتیان خاطرنشان کرد:‌ با توجه به نامگذاری سال جاری قطعاً‌ این شعار مورد توجه مسئولان و ملت قرار خواهد گرفت و با دقت نظر و کاهش مصرف انرژی در فصل تابستان تلاش خواهیم کرد میزان کمبود برق در تابستان را با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی 10 درصدی که نه به رفاه مردم و نه به تولید در کشور خللی ایجاد کند، جبران و از این فصل عبور کنیم.

* آغاز برنامه‌های مقابله خاموشی/اعمال تعرفه های تخفیفی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در آغاز برنامه‌های مقابله خاموشی احتمالی برق در تابستان و کاهش مصرف انرژی تاکید کرد: یکی از این برنامه‌ها این است از شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای خواسته شده است تعاملات خود را با کارخانجات و صنایع بزرگ و متوسط و اداره‌های دولتی و مشترکینی که نیازمند مصرف بالای برق هستند، افزایش داده، تفاهم‌نامه‌هایی را تنظیم و امضا کنند تا براساس این تفاهمنامه‌ها چنانچه این مشترکان در ساعات اوج بار مصرف برق با آنها همکاری کنند از تعرفه‌های تخفیفی برخوردار شوند.

فلاحتیان خاطر نشان کرد:به عنوان مثال در سال گذشته به چاه‌های کشاورزی که 4 ساعت از مصرف برق در ساعات اوج مصرف استفاده نکرده‌ بودند اجازه دادیم 20 ساعت برق مجانی استفاده کنند، بنابراین اگر کارخانه‌های بزرگ از مصرف برق خود در ساعات اوج بار کم کنند و برنامه‌های خود را به نیمه‌های شب منتقل کنند تعرفه‌های تخفیفی برای آنها اعمال خواهد شد.

فلاحتیان در پاسخ به این سئوال که چه میزان نیروگاه جدید وارد مدار خواهد شد گفت: از ابتدای سال 93 تا انتهای سال 93 و تا قبل از پیک بار سال جاری 2 هزار و 900 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده و خواهد شدژ، بنابراین با توجه به این ظرفیت اضافه شده و نصب شده نیروگاه‌‌ها که به بیش از 73 هزار مگاوات رسیده است می‌توان با مدیریت مصرف برق فصل تابستان را با کمترین میزان خاموشی سپری کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها