شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۸۷۳۲۹
بازداشت دعانویس کلاهبردار در کرمانشاه

جنگ میان ایران و عربستان به مشام می‌رسد

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون ویژه خود نوشت:رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تحت عنوان «جنگ ناوها در باب المندب» جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در جنگ یمن و ارسال سلاح برای انقلابیون این کشور متهم کند. به گزارش العالم، «حزی سیمانطوف» تحلیلگر مسائل سیاسی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «برخی منابع خبری از حرکت ناوگان‌های ایرانی به سمت خلیج عدن و تنگه باب المندب صحبت می‌کنند.» وی بدون آنکه سندی برای ادعای خود ارائه نماید، افزود: «بوی جنگ میان ایران و عربستان به مشام می‌رسد و عربستان این را اقدامی ستیز‌جویانه برای انتقال سلاح به حوثیها انقلابیون شیعه در یمن دانست و برای اولین بار حزب‌الله را به همکاری مستقیم با انقلابیون حوثی متهم کرد.» این شبکه تلویزیونی یادآور شد: «تنگه باب المندب مسیر حرکت کشتی‌های اسرائیلی از منطقه ایلات است. این تنگه مسیری راهبردی است و در صورت شعله‌ور شدن جنگ، تبعات آن دامنگیر منطقه و مخصوصاً اسرائیل می‌شود. نهادهای جاسوسی جهان با نگرانی تحرکات این منطقه را دنبال می‌کند.» ناوهای ایرانی، مدت‌هاست برای مقابله با دزدان دریائی در آب‌های یمن و باب المندب حضور دارند.

سعودالفیصل: ما در جنگ با ایران نیستیم

جمهوری اسلامی نوشت:وزیر خارجه عربستان می‌گوید: ما، درحال جنگ با ایران نیستیم. سعود الفیصل دیروز در کنفرانس خبری با لوران فابیوس که به عربستان سفر کرده است، اعلام کرد فرانسه بر حمایت خود از «مشروعیت» در یمن تاکید دارد. در این کنفرانس، سعودالفیصل در پاسخ به خبرنگار بی‌بی سی که پرسید آیا عربستان در یمن وارد جنگ با ایران شده است؟ گفت: «ما در جنگ با ایران نیستیم و در جایی وارد شده‌ایم که از ما خواسته شده است. یمن رئیس‌جمهور دارد و او از ما خواسته تا در برابر حوثی‌ها از مشروعیت قانون در کشورش حمایت کنیم و ما و دیگر همپیمانانمان در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای غیر عرب وارد این جنگ شده‌ایم. ایران بخشی از یمن نیست و ما امیدواریم مسئولان این کشور با مواضع سیاسی سعی در حل قضیه داشته باشند.» وزیر خارجه عربستان، به این سئوال پاسخ نداد که یک فرد فراری که مردم کشورش او را طرد کرده‌اند چگونه می‌تواند به عنوان رئیس‌جمهور مشروعیت داشته باشد؟ پاسخی نداد.

روایت رویترز و تایمز از موانع بزرگ توافق هسته‌ای

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:محافل غربی تأکید می‌کنند مواردی نظیر عدم لغو بلافاصله تحریم‌ها علیه ایران در صورت توافق و بازرسی‌های بدون محدودیت موانع بزرگی در راه توافق هسته‌ای هستند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد تشدید نظارت‌ها بر فعالیت هسته‌ای ایران می‌تواند به بزرگترین مانع در راه توافق نهایی بین تهران و قدرت‌های بزرگ جهان تبدیل شود.

رویتر افزود: براساس توافق مقدماتی که هفته گذشته در لوزان به دست آمد، ایران و غرب موافقت کردند بازرسان، دسترسی «ارتقا یافته‌ای» (enhanced) به فعالیت‌های هسته‌ای باقیمانده در ایران داشته باشند، اما جزئیات اینکه بازرسان دقیقاً چه نوعی دسترسی خواهند داشت به مرحله پایانی مذاکرات موکول شد. به این ترتیب یک چالش بزرگ برای مذاکره کنندگان در خصوص یک موضوع پیچیده ایجاد شد.

رویتر نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران که حرف آخر را در مورد هرگونه توافقی می‌زند، روز پنجشنبه، هرگونه تدابیر نظارتی فوق‌العاده بر فعالیت‌های هسته‌ای را منتفی دانست و گفت که سایت‌های نظامی را نمی‌توان بازرسی کرد.

«دیوید آلبرایت» رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی (ISIS) گفت مسئله مهم این است که مکانیزمی برای بازرسی‌های «هر زمان، هرجا» ایجاد شود که از ترتیبات خود آژانس برای بازرسی‌های سر زده موسوم به «پروتکل الحاقی» فراتر رود. این امر برای ایران به شدت دشوار است؛ آنان چنین چیزی را نمی‌خواهند.

همزمان روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی نوشت: ایران و غرب تلاش می‌کنند تا در ضرب‌الاجل تعیین شده 30 ماه ژوئن به یک توافق نهایی که برنامه هسته‌ای این کشور را در مقابل کاهش تحریم‌ها محدود می‌کند، دست یابند؛ این در حالی است که ایران می‌خواهد تحریم‌ها بلافاصله پس از توافق نهایی برداشته شود. اما غرب اصرار دارد تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای برداشته شود.

تایمز ادامه داد: مذاکره کنندگان نتوانستند که موضوع تحریم‌ها را در لوزان به سرانجام برسانند و این موضوع همچنان به عنوان یک مشکل در توافق نهایی ماه ژوئن باقیمانده است.

آقای معاون هنوز از توهین آمریکا عبرت نگرفته

کیهان نوشت:معاون سیاسی دیپورت شده دفتر رئیس‌جمهور از سوی آمریکایی‌ها، از دولت اوباما خواست فرصت تعامل و رابطه با ایران را از دست ندهد.

حمید ابوطالبی اسفند 92 به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل معرفی شد اما با کارشکنی رژیم آمریکا در صدور ویزا که وی را تروریست می‌خواند مواجه گردید و نتوانست به محل مأموریت خود عزیمت کند. مسئولان دولتی هم با وجود ادعای تلاش برای افزایش احترام پاسپورت ایرانی، از موضع خود عقب‌نشینی کرده‌اند و غلامعلی خوشرو را به جای ابوطالبی معرفی کردند حال آن که در ابتدا تصریح می‌کردند تسلیم کارشکنی آمریکا نخواهند شد.

با وجود این دهن‌کجی آشکار، ابوطالبی ضمن نوشته‌ای در توئیتر با اشاره به فرمایشات روز پنجشنبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «اگر طرف مقابل از کج‌تابی‌های معمولش دست برداشت، تجربه می‌شود که در موارد دیگر هم می‌شود با آنها مذاکره کرد» آن را عرصه آزمایش اراده سیاسی آمریکا تعبیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، ابوطالبی می‌نویسد: از آنجا که اوباما نیز گفته است «اگر دو طرف به این توافق دیپلماتیک دست یابند نوید بخش عصر تازه‌ای در روابط آمریکا و ایران است» لذا این آخرین گزینه برای آغاز تعامل است؛ چرا که هر دو کشور بر این امر توافق دارند که به موضوع هسته‌ای به عنوان آزمایش اراده بپردازند.

ابوطالبی با خلط میان اظهارات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور آمریکا نوشت: ارزش آغاز تعامل میان ایران و آمریکا بیش از موضوع پرونده هسته‌ای است، آن را آسان از دست ندهیم.

یادآور می‌شود برخی رسانه‌های خاص نیز با تحریف اظهارات رهبر معظم انقلاب، این اظهارات را به عنوان تمایل به رابطه با آمریکا جا زدند حال آن که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند رژیم آمریکا را به اعتبار تجارب طولانی، بد عهد و بی‌صداقت، لجوج، فریبکار، متقلب، بد معامله، اهل دبه در آوردن و خنجر از پشت زدن می‌دانند و اینکه «من هیچ وقت نسبت به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نبوده‌ام.» در حقیقت رهبر معظم انقلاب، مذاکرات هسته‌ای را آزمون صداقت آمریکا توصیف کردند و نه فرصتی برای رابطه با رژیمی که معجون همه رذایل سیاسی و اخلاقی است. اکنون نیز باید از امثال آقای ابوطالبی پرسید آیا قرار است از موضع متهم به تروریسم با آمریکا رابطه برقرار کنند؟ ثم ماذا؟ آیا بدون احترام و با گارد اهانت و تهمت پراکنی آمریکا - نظیر کاری که با آقای ابوطالبی کرد- می‌توان رابطه برقرار کرد.

تئوریسین کارگزاران: دولت پس از 2 سال مشغول روزمرگی است

کیهان آورده:یک اقتصاددان نزدیک به دولت می‌گوید بی‌تدبیری و عدم دقت کافی در زمینه لغو تحریم‌ها می‌تواند آثار منفی گسترده در پی داشته باشد.

محمد طبیبیان از تئوریسین‌های اقتصادی دولت هاشمی در یادداشتی که از سوی ارگان کارگزاران (صدا) منتشر شده، با اشاره به ابهامات لغو تحریم‌ها و پیچیدگی‌های آن نوشت: «شایسته است تیم مذاکره کننده در مراحل تدوین جزئیات به این وجه نیز عنایت داشته باشند. این که در مذاکرات جاری با اینگونه پیچیدگی‌ها چگونه برخورد خواهد شد مشخص نیست. می‌توان تصور کرد که ناامید شدن مردم به دلیل حاصل نشدن احتمالی دستاورد ملموس، برای دولت نیز هزینه سیاسی با ابعاد مختلف در بر خواهد داشت. وجود آن سطح انتظارات و این پیچیدگی‌ها خود به خود تدوین و اجرای یک برنامه همه جانبه دیپلماسی، حقوقی و اجرائی از طرف دولت را ایجاب می‌کند.»

طبیبیان می‌افزاید: «حتی در صورتی که فرض کنیم این پیچیدگی‌ها در عمل مانع‌آفرین نبوده و برداشته شدن تحریم‌ها به طور کامل عملی شود باز هم مشکلات بدون اجرای برنامه‌های گسترده اقتصادی و اجتماعی برطرف نمی‌شود. زیرا بسیاری از مسائل ریشه داخلی دارد و حل آن نیز نیازمند اقدامات داخلی است. از 13 مرداد 1392 تاکنون به تدریج نزدیک به دو سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد لیکن به نظر می‌رسد فعالیت دولت در ایجاد تحرک اقتصادی از حد کارکردها و مشغله‌های روزمره تجاوز نکرده و این امر در صورت تداوم به تدریج به عنوان یک نقطه ضعف در عملکرد دولت به حساب خواهد آمد و موجب نگرانی برای طرفداران دولت خواهد شد.»

این اقتصاددان ادامه می‌دهد: «حیطه‌های مختلفی در نشریات مطرح می‌شود که نیازمند توجه و اعمال برنامه‌های اصلاحی هستند. برای نمونه می‌توان از شرایط موجود و نیاز به اصلاحات در بخش پولی و بانکی و تقویت نظام مالی، بازار سهام، بودجه دولت و نظام مالیاتی، بازار ارز، عدم وجود کارآفرینی به دلیل مشکلات و مراحل اداری و نااطمینانی، افزایش فاصله حاد بین ثروت رانت‌جویان با سایر اقشار جامعه، رسیدگی به مناطق محروم که اکثراً مناطق مرزی و قومی نیز هستند، مبارزه با فساد گسترده، رسیدگی به مشکل موسوم به خصولتی‌ها، برنامه‌ریزی برای بازسازی و سرمایه‌گذاری در شبکه آب و فاضلاب و برنامه‌های صرفه‌جوئی آب، همچنین ضرورت بازسازی و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی خارجی نام برد.» در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های دولت به ترویج جو روانی بیش از اندازه مثبت نسبت به توافق لوزان مربوط است. در این شرایط در صورتی که طی ماه‌های آینده اقتصاد کشور با تحولی همراه نشود، موج ناامیدی به فضای اقتصادی باز می‌گردد.

حزب‌الله می‌تواند روزانه 1500 موشک به اسرائیل بزند

روزنامه کیهان نوشت:فرمانده سابق جبهه داخلی رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری اسرائیل برای احداث سامانه‌های ضد موشکی برای مقابله با موشکهای حزب‌الله را یک حماقت دانست زیرا توان بازدارندگی ندارد.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، ژنرال ایال ایزنبرگ فرمانده سابق جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله لبنان در جنگ آینده می‌تواند روزانه بین 1000 تا 1500 موشک به اسرائیل شلیک کند، در این صورت نیاز به تأمین مناطق مسکونی جایگزین برای ده‌ها هزار نفر از اسرائیلی‌ها وجود دارد.

هاآرتص با اشاره به این سخن ایزنبرگ نوشت: این پیش‌بینی دردناک مجموعه‌ای از سؤالات را ایجاد می‌کند؛ از جمله سرکردگان نظامی و غیرنظامی اسرائیل در دهه اخیر چه می‌کردند؟ چرا آنها در جا می‌زدند؟ چرا مانع از تجهیز حزب‌الله لبنان به ده‌ها هزار موشک پیشرفته که می‌تواند هر نقطه‌ای در اسرائیل را هدف قرار دهد، نشده‌اند؟

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به جنگ دوم لبنان نوشت اگر اسرائیل در آن زمان مانع از تجهیز حزب‌الله لبنان به سلاح‌های متعدد می‌شد، خطرات جبهه شمالی امروز به مراتب کمتر بود، اما همین سران اسرائیل همان گونه که در جنگ شکست خوردند، در ممانعت از تجهیز حزب‌الله و بروز جنگ احتمالی آینده نیز شکست خوردند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، حزب‌الله لبنان از آن زمان تاکنون باحدود صد هزار موشک تأسیس شده است، اما کابینه‌های متعدد اسرائیل هیچ اقدامی برای ممانعت از این روند انجام نداده‌اند.

وی افزود استفاده از سامانه‌های موشکی حیتس و عصای سحرآمیز برای جبران ناکارآمدی گنبد آهنین جهت مقابله با 1500 موشک در روز و حتی 150 موشک یک حماقت است.

پشیمانی آمریکا از حمله سایبری 5 سال پیش به ایران

روزنامه کیهان آورده:کارشناسان اندیشکده «شورای آتلانتیک» تأکید کردند توان سایبری ایران بعد از حملات «استاکس نت» به تأسیسات هسته‌ای نطنز بسیار افزایش یافته و ایران به عنوان یک کشور قدرتمند سایبری از این قابلیت‌ها برای نفوذ اطلاعاتی و تأمین اهداف سیاسی خود در خاورمیانه بهره می‌گیرد.

«شورای آتلانتیک» هفته گذشته نشستی را با عنوان «آینده تهدید سایبری ایران» برگزار کرد. «آندرتا توانر» و «جی دی ورک»، کارشناسان ارشد حفاظت و تحلیل اطلاعات و «باربارا اسلاوین» کارشناس ارشد بخش جنوب آسیای این اندیشکده در این جلسه حضور داشتند و درباره توانایی‌های سایبری ایران بعد از حمله «استاکس‌نت» به تأسیسات هسته‌ای نطنز بحث و گفت‌وگو کردند. به عقیده این کارشناسان، ایران بعد از حمله این بدافزار به برنامه غنی‌سازی خود در سال 2010، توانایی سایبری خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده و از یک کشور درجه 3 در این خصوص به کشوری تبدیل شده است که تهدید قابل توجهی محسوب می‌شود.

آمریکا و رژیم صهیونیستی 5 سال قبل، با این ویروس به سانتریفیوژهای تأسیسات غنی‌سازی نطنز حمله کردند تا آنها را از کار بیندازند. کارشناسان نشست شورای آتلانتیک همچنین افزودند: «استاکس نت به نوعی عامل بیداری سایبری ایران بود و این کشور به این نتیجه رسید که ایجاد توانمندی‌های ملی سایبری باید گام بعدی باشد.» اسلاوین، کارشناس بنام این اندیشکده با اشاره به ادعاها و اخباری مبنی بر حمله هکرها به تأسیسات نفتی «آرامکو» در عربستان سعودی، شرکت گازی «راس‌گس» متعلق به قطر و بانک‌های آمریکا در سال 2012، تأکید کرد: «ماجرای استاکس‌نت به ما آموخت که اقدامات ما تبعات خاص خودش را دارد و قبل از حمله به زیرساخت‌های کشورهای دیگر باید بسیار محتاط باشیم چون آنها می‌توانند عکس‌العمل نشان دهند.

گزارش اندیشکده آتلانتیک حاکی است واکنش ایران به استاکس‌نت، میلیون‌ها دلار برای بخش مالی ما هزینه داشت و احتمالاً اگر ایرانی‌ها تحریک شوند، می‌توانند صدمات جدی‌تری وارد کنند.»

یکی از کارشناسان این جلسه درباره یکی دیگر از ابعاد توان سایبری کشورمان گفت: «ایران در عملیات نفوذسایبری خود عمدتاً اسرائیل را هدف گرفته است اما در دسامبر سال 2014 و حین مذاکرات هسته‌ای ایران، بخشی از این عملیات متوجه اهداف دیپلماتیک در منطقه شد. توانایی سایبری ایرانی‌ها دو وجه عمده دارد: آنها می‌توانند اطلاعات گردآوری کنند و در عین حال از قابلیت‌های خود برای اجرای دستور کارهای سیاسی خود در خاورمیانه بهره بگیرند.»

چالش گرانی بی‌رویه یا بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور

کیهان آورده:همزمان با بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت‌ها قیمت برخی اقلام نظیر خودرو بالا رفته است.

روز گذشته بخشنامه جهانگیری مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت‌ها از سوی دستگاه‌ها تیتر اصلی روزنامه‌هایی نظیر ایران، اعتماد، شهروند و... شد اما همزمان قیمت خودرو رو به افزایش گذاشته و این در حالی است که شرکت‌های خودروساز دولتی هستند. با این حال خودروسازان افزایش قیمت را به گردن دولت می‌اندازند. رفتار بخشنامه‌‌ای با قیمت‌ها بدون درگیر شدن جدی دولت با موضوع گرانی بی رویه در حالی است که پیش از این محافل نزدیک به دولتی، صرف رفتار دستوری؛ اقتصاد را تخطئه کرده‌اند.

یادآور می‌شود چالش گرانی‌های بی‌رویه در حالی است که روزنامه اعتماد در تیتری عجیب نوشت: «جهانگیری افسار افزایش قیمت‌ها را در دست گرفت- حق افزایش قیمت را ندارید.»

عراقچی: با منتقدان هسته‌ای دیدار کردیم

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر نوشت:عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با تأیید خبر برگزاری اولین نشست مشترک تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای با برخی منتقدان گفت: «در این نشست با حضور برخی اصحاب رسانه و منتقدان روند مذاکرات هسته‌ای بررسی شد.» به گزارش نسیم، سیدعباس عراقچی تصریح کرد: هنوز زمان و مکان دور بعدی مذاکرات مشخص نشده است.

سعید جلیلی به نشست نقد بیانیه سوئیس نرفت

ایران نوشت:سعید جلیلی رئیس تیم سابق مذاکرات هسته‌ای، روز گذشته حضور خود در نشستی با هدف نقد بیانیه سوئیس را لغو کرد. این نشست با عنوان «از رنجی که می‌بریم» به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد و با وجود اطلاع‌رسانی قبلی درباره حضور جلیلی در این نشست، همزمان با آغاز جلسه مشخص شد که رئیس تیم سابق مذاکرات هسته‌ای در جمع حاضران نخواهد بود. برخی از دانشجویان برگزار کننده نشست به «ایران» گفتند که غیبت جلیلی، ناشی از تصمیم شخصی و انصراف وی بوده است. مهرداد بذرپاش، عضو جبهه پایداری و سعید زیباکلام، منتقد مذاکرات هسته‌ای، دو مدعو دیگر نشست بودند که دیدگاه‌های خود را در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران مطرح کردند.

مقایسه تطبیقی مواضع هسته‌ای منتقدان

روزنامه ایران نوشت:«عصر ایران» در گزارشی ضمن یادآوری اینکه «اواخر اردیبهشت 1389 ایران بعد از مدت‌ها مذاکره علنی و محرمانه توانست در حاشیه اجلاس گروه 15 «توافقنامه مبادله سوخت هسته‌ای» را با ترکیه و برزیل در 10 بند به امضا برساند که بر اساس آن تهران 1200 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 5/3 درصدی‌اش را به ترکیه می‌داد و تا در برابرش یک سال بعد، 120 کیلوگرم اورانیوم مورد نیاز رآکتور تهران را از غرب تحویل بگیرد»، افزود: «بلافاصله و در فردای امضای «بیانیه تهران» 234 نماینده مجلس با صدور بیانیه از آن حمایت قاطعانه کردند و تأکید کردند: دولت همواره در این زمینه محکم و منطقی رفتار کرده... روزنامه کیهان در فردای امضای بیانیه هسته‌ای زیر عکس بزرگی که احمدی‌نژاد را در حال بالاگرفتن دست سایرین است، تیتر زد: «گامی دیگر در دیپلماسی هسته‌ای کشور: اقتدار و هوشمندی ایران در بیانیه 3 جانبه تهران». حسین شریعتمداری نیز در یادداشتی نوشت: «این بیانیه حاوی نکاتی است که از هوشمندی طرف ایرانی در چالش هسته‌ای پیش روی حکایت می‌کند.» اما همین روزنامه شنبه 15 فروردین 94، در نخستین شماره سال جدیدش تیتر زد: «برد-برد نتیجه داد هسته‌ای می‌رود تحریم‌ها می‌ماند!» روزنامه وطن امروز در گزارشی به قلم مهدی محمدی عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دوره سعید جلیلی و عضو روزنامه کیهان، بیانیه مطبوعاتی لوزان را با کنایه «1+12» نحس خواند و روتیتر زد «اسناد مکتوب از عدم توازن فاحش داده‌ها و ستانده‌های توافق لوزان حکایت می‌کند» اما همین روزنامه توافق احمدی‌نژاد را «پیروزی استراتژیک در تهران» دانسته بود. منتقد دیگر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای علیرضا زاکانی است؛ او سال 89 در گفت‌و‌گو با سایت جهان نیوز با تأکید بر اینکه «بیانیه ایران، برزیل و ترکیه راه را بر همه بهانه جویی‌ها بست» گفته بود «حضور کشورهایی مثل ترکیه و برزیل(!) که مشترکات زیادی با ایران دارند، می‌تواند به عنوان یک برگ برنده برای ما محسوب شود». زاکانی 5 سال پیش معتقد بود «ایران با تدبیر وارد عمل شده» و ما «اساساً» و «فی‌البداهه» نیازی به 120 کیلوگرم اورانیوم نداریم و درباره بیانیه مطبوعاتی مذاکرات سوئیس گفت «بیانیه لوزان 12خط قرمز ملی هسته‌ای را ندید گرفت.»

ادعای شلیک پلیس ایران به تروریست‌های آلمانی

ایران آورده:یک مجله آلمانی مدعی کشته شدن یک شهروند آلمانی در شرق کشور به دلیل بی‌توجهی به دستور ایست پلیس ایران شد. به گزارش «عصر ایران »، مجله «اشپیگل» نوشت: «دو برادر آلمانی قصد داشتند از مرزهای شرقی وارد خاک ایران شوند اما در ایست بازرسی، پلیس ایران دستور ایست می‌دهد ولی این دو برادر آلمانی به این دستور پلیس بی‌توجهی می‌کنند در نتیجه پلیس گلوله شلیک می‌کند.» به گزارش این مجله آلمانی، در این تیراندازی، یکی از این دو برادر کشته و دیگری زخمی و بازداشت شد. او هم اکنون در در بازداشت است. «اشپیگل» افزود: «آژانس اطلاعاتی امنیتی خارجی آلمان (بی‌آن‌دی) در ابتدای سال جاری میلادی اطلاعاتی درباره این حادثه دریافت کرد.» براساس گزارش « اشپیگل»، این دو برادر با انتشار فیلم‌هایی در اینترنت، انجام حملات مسلحانه در آلمان را به بهانه تمایلات افراط‌گرایانه تبلیغ کرده بودند.

روایت «رحیم پور ازغدی» از تحول در علوم انسانی

ایران نوشت:عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «یک انقلاب حقیقی، انقلابی است که جهت‌گیری علوم سیاسی را تغییر دهد.» حسن رحیم پورازغدی در نشست «علوم سیاسی در گفتمان انقلاب اسلامی» در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: «بسیاری از افراد در همین دانشگاه‌ها آقا و خانم دکتر می‌شوند به همین دلیل است که با تغییر سرفصل‌های علوم انسانی مخالفت می‌کنند زیرا با وجود آمدن این تغییرات این دکترها حرفی برای گفتن نخواهند داشت.» وی تصریح کرد: «این مسیر 10 تا ۲۰ شهید می‌خواهد تا در آن تحول ایجاد شود مانند مسأله هسته‌ای.»

دستور دولت درباره ادامه تحصیل کارمندان

روزنامه خراسان در ستون ویژه خود نوشت:بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر دولت به همه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی، تاکید شده است که با توجه به اختیارات دولت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، آثار استخدامی مدارک تحصیلی ماخوذه توسط کارمندان و مدیران شاغل در دستگاههای اجرایی نسبت به مدارک تحصیلی ارائه شده در بدو استخدام، تنها برای یک مقطع تحصیلی بالاتر مثلا فوق دیپلم به کارشناسی یا کارشناسی به کارشناسی ارشد با رعایت شرایطی چون موافقت مکتوب دستگاه اجرایی با تحصیل این کارکنان، قابل احتساب خواهد بود.

هشدار درباره فعالیت بدون مجوز بازنشستگان در وزارتخانه ها

خراسان آورده:بر اساس دستور روزهای اخیر یک مقام مهم دولتی به تعدادی از دستگاه های اجرایی، تاکید شده است که با توجه به ممنوعیت های قانونی و ضرورت چابک سازی دستگاه ها و ساماندهی نیروی انسانی، هرگونه به کارگیری همکاران بازنشسته از ابتدای سال 94 ممنوع بوده و تنها بازنشستگانی امکان همراهی دولت را خواهند داشت که از طریق بالاترین مقام مسئول دستگاه به کمیسیون های مربوطه دولت معرفی شوند و مجوز رسمی تداوم فعالیت را کسب کنند.

تکذیب بازداشت دو افسر ایرانی در یمن

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که یک منبع مطلع در وزارت امورخارجه خبر رویترز درخصوص دستگیری دو افسر ایرانی در یمن را رد و تصریح کرد: هیچ نیروی نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد. فارس نوشت؛ یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه ایران خبر منتشر شده در خبرگزاری رویترز مبنی بر دستگیری دو افسر ایرانی در یمن را رد و اظهار کرد: این خبر نادرست است و هیچ نیروی نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد. خبرگزاری رویترز به نقل از شبه‌نظامیان وفادار به عبد ربه منصور‌هادی ادعا کرد که روز جمعه دو نظامی ایرانی را در درگیری با انصارا... دستگیر کرده‌اند که این 2 نظامی به نیروهای انصارا... مشاوره می‌دادند.

بازداشت دعانویس کلاهبردار در کرمانشاه

آرمان آورده:شنیده شد که فردی که به بهانه دعانویسی و ظاهرکردن روح با دریافت هزینه ای بالا از مشتریان کلاهبرداری می‌کرد و درخواست‌های خلاف شئون داشت توسط ماموران کلانتری 17 کرمانشاه دستگیر شد. پایگاه خبری پلیس به نقل از فرمانده انتظامی کرمانشاه نوشت؛ پس از انجام تحقیقات گسترده و کسب اطمینان از درستی خبر، ماموران با هماهنگی مقام قضایی منزل وی را مورد بازرسی قرار دادند. سرهنگ رضا شیرزادی افزود: ماموران از منزل این فرد آلات و ادوات دعانویسی از جمله یک جلد کتاب مفاتیح الجنان، یک جلد کتاب شعر، یک جلد کتاب دوهزار دستورالعمل مجرب و دو برگ نوشته عربی با وضوع اسرار طلسم که به وسیله آن اقدام به طلسم و دعانویسی می‌کرد کشف کردند.این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌ها به اغفال همشهریان از طریق رمالی و فال‌گیری اعتراف کرده، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

تجمع در برابر سفارت عربستان در لندن

آرمان نوشت:شنیده شد که صدها نفر در اعتراض به حملات هوایی عربستان سعودی و متحدینش علیه یمن، عصر روز شنبه ضمن تجمع در مقابل سفارت سعودی در لندن، خواستار متوقف شدن این حملات وحشیانه شدند. تابناک نوشت، افراد شرکت‌کننده در این تجمع اعتراضی که از سوی گروه‌های مدنی ضدجنگ و صلح‌طلب و گروه‌های ملی گرای یمنی برگزار شده بود، ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود، «دستتان را از یمن کوتاه کنید»، خواستار متوقف شدن حملات نظامی علیه این کشور شدند.

تجمع دانشجویان پزشکی مقابل مجلس

آرمان نوشت:شنیده شد که دانشجویان پزشکی تجمع‌کننده در مقابل ساختمان مجلس اعتراض خود را نسبت به آزمون پیش‌کارورزی و علوم پایه سال 93 وزارت بهداشت اعلام کردند. تابناک نوشت؛ همچنین این دانشجویان دلیل عمده تجمع خود را اعتراض به غیراستاندارد بودن ارزشیابی آزمون یاد شده اعلام کردند. بر همین اساس عده‌ای از خریداران زمین از دادگستری نیز در اعتراض به بلاتکلیف بودن وضعیت زمین‌های خریداری شده خود در یوسف‌آباد کرج مقابل مجلس تجمع کرده و اعلام کردند که به‌رغم گذشت ده سال از خریداری زمین‌ها نه‌تنها زمین‌ها به آنها تحویل داده نشده بلکه پول زمین‌ها نیز به آنها عودت داده نمی‌شود. علاوه بر این مربیان پیش‌دبستانی نیز با تجمع مقابل مجلس اعتراض خود را نسبت به عدم استخدام از سوی وزارت آموزش و پرورش بعد از گذراندن چندین سال سوابق خدمت اعلام کردند.

سرگردانی مسافران یک پرواز بین زمین و آسمان

آرمان نوشت:شنیده شد که در پی پرواز هواپیمایی شرکت «آسمان» از فرودگاه‌هاشمی‌نژاد مشهد به مقصد نوشهر، شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که مسافران به مدت حدود هشت ساعت بین زمین و آسمان سرگردان بودند. پارسینه نوشت؛ یکی از مسافران این پرواز اظهار کرد: با توجه به اینکه این پرواز با تاخیر یک ساعته انجام شد و مسافران در فرودگاه نیز دچار سردرگمی شدیدی شده بودند اما بالاخره پرواز به سمت نوشهر انجام شد. وی افزود: هواپیما پس از رسیدن به آسمان نوشهر و زمانی که قصد فرود در فرودگاه نوشهر را داشت، در فاصله حدود صد متری باند فرودگاه و قبل از به زمین نشستن به یکباره اقدام به اوج گرفتن کرد و به سمت فرودگاه مبدا در مشهد تغییر مسیر داد. پس از فرود مجدد هواپیما در فرودگاه‌هاشمی‌نژاد مشهد، درنهایت به سمت گرگان پرواز کردیم اما در گرگان نیز امکان فرود هواپیما میسر نشد و طبق گفته مسئولان پروازی، وزش شدید باد دلیل ناتوانی فرود هواپیما روی باند فرودگاه گرگان عنوان کردند و باز هم هواپیما به سمت فرودگاه‌هاشمی‌نژاد مشهد تغییر مسیر داد.

بازداشت یک فعال سیاسی در اصفهان

آرمان آورده:شنیده شد که حسین یزدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان روز پنجشنبه بازداشت شد. پارسینه نوشت؛ رئیس شورای هماهنگی اصلاحات مدعی شد: حسین یزدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان اصفهان روز پنجشنبه بازداشت شده است. نکویی بازداشت این فعال سیاسی و عضو شورا را در روز پنج‌شنبه تائید کرد. وی ابراز کرد: پیگیری‌های لازم برای آزادی این فعال سیاسی ادامه دارد. نکویی درخصوص علت بازداشت اظهار بی‌اطلاعی کرد.

ترکان نگفته است

آرمان نوشت:شنیده شد که دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، انتساب مطالب توهین آمیز به منتقدان توافق هسته‌ای در لوزان را از جانب خود کذب محض دانست و گفت: نشر مطالب مغرضانه را به طور جدی پیگیری می‌کنم. ایلنا نوشت؛ اکبر ترکان با بیان اینکه نشر مطالب مغرضانه را به طور جدی پیگیری خواهم کرد، گفت: مطالب منتشره به نقل از بنده در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در خصوص توافق هسته‌ای را تکذیب می‌کنم. ترکان گفت: درباره منتقدان توافق هسته‌ای تاکنون با رسانه‌ای گفت‌وگو نکرده‌ام و اگر اظهار نظری در این خصوص داشته باشم، فقط در پایگاه خبری مناطق آزاد منتشر خواهد شد.

استعفای شهردار بوشهر

آرمان نوشت:شنیده شد که سرانجام پس از کشمکش های فراوان استعفای سعید آزادشهرکی از شهرداری بوشهر توسط شورای شهر پذیرفته شد. پارسینه نوشت؛ در جلسه دیشب شورا که در غیاب نصرا... اسدی برگزار شده بود، استعفای آزادشهرکی توسط شورا بررسی شد و در نهایت 10 عضو شورا با کناره گیری وی از شهرداری بوشهر موافقت کردند. همچنین در این جلسه ایمان چارکی، قائم مقام شهرداری بوشهر و مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری به عنوان سرپرست تا مشخص شدن شهردار جدید انتخاب شد.

خستگی فروتن از کتک زدن زنان

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که محمدرضا فروتن در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شیفت شب»، به کارگردانی نیکی کریمی، گفت: «خشونت در فیلمنامه‌هایی که بازی می‌کنم وجود دارد، وگرنه باور کنید من هم از بس خانم‌ها را کتک زدم، خسته شدم!»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها