مرد قاتل پس از رضایت از اولیای و نجات از قصاص، باند سارقان خشن را تشکیل داد و شبانه به خانه‌ها دستبرد مسلحانه می‌زدند.
کد خبر: ۷۸۷۲۹۸
دستبرد شبانه قاتل نجات‌یافته به خانه‌ها

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی اسفند سال گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران با طرح شکایتی اعلام کرد: شب گذشته سه مرد در حالی که قمه و چاقو به دست داشتند، به زور وارد خانه ما شده و با تهدید، من و دیگر اعضای خانواده‌ام را در اتاقی زندانی کردند. پس از اطمینان از خروج سارقان، قفل در اتاق را شکسته و همراه دیگر اعضای خانواده‌ام خارج شدیم. دزدان هرچه پول و طلا در خانه داشتیم را به سرقت برده بودند.

همزمان با طرح این شکایت، جستجو برای دستگیری سارقان آغاز شد تا این که شکایت‌های دیگری در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. در بررسی این پرونده‌ها مشخص شد این خانه‌ها نیز به شیوه‌ای مشابه مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

جستجوها برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد متهمان از مجرمان سابقه‌دار هستند بنابراین مخفیگاه‌های آنها زیر نظر گرفته شد تا این که دو روز پیش سرکرده باند در آخرین مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شد.

در بازرسی از آنجا یک قبضه کلت و تعدادی فشنگ کشف شد. با بررسی سوابق کیفری متهم به نام اکبر، معلوم شد او 16 فقره سابقه کیفری در زمینه سرقت و یک مورد زورگیری منجر به قتل داشته است.

متهم به سرقت در بازجویی‌ها گفت: در جریان یک فقره زورگیری با فردی درگیر شدم و او را با ضربه‌های چاقو به قتل رساندم که بازداشت و پس از محاکمه به قصاص محکوم شدم. چند سالی در زندان بودم تا این‌که سرانجام توانستم رضایت خانواده مقتول را بگیرم و مدتی پیش آزاد شدم. بعد از آزادی چون کار و پولی نداشتم دوباره جرایم خود را از سر گرفتم و این بار سراغ دو نفر از دوستان سابقه‌دارم رفتم و سرقت‌هایمان را شروع کردیم. ابتدا با سلاحی که تهیه کرده بودم، در خیابان راه یک راننده را سد کرده و با زور و تهدید به مرگ، خودروی پراید وی را سرقت کردم.

وی ادامه داد: همراه دو همدستم با خودروی سرقتی خود را به مقابل خانه‌های مورد نظر ‌رساندیم و با تهدید قمه وارد شده و سرقت را انجام ‌دادیم. همچنین با شناسایی قاچاقچیان سطح شهر به بهانه معامله با آنها سراغشان ‌رفتیم و با تهدید پول و موادمخدری را که همراه داشتند به سرقت ‌بردیم.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در این‌باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم، برای او قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایم و دستگیری دو همدستش ادامه دارد. افرادی که در دام این متهم و همدستانش گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های خود را مطرح کرده و پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

سرهنگ داوود عبدالمالکی با هشدار به مردم از آنها خواست اگر افراد غریبه‌ای در ساعات پایانی شب مقابل در منازلشان آمدند، از گشودن در روی آنها خودداری کنند و موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند. همچنین اموال قیمتی از جمله پول و طلاهایشان را در مکان‌های امن خانه نگهداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
۰
۰
بازم كمپین رضایت از خانواده مقتولان تشكیل بدید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها