اصحاب رسانه درباره حضور بانوان در ورزشگاه چه می گویند؟

حضور در ورزشگاه ها حق خانم هاست!

جام جم ورزشی: بالاخره خانم ها به سالن های برگزاری رقابت ها بیایند یا نه ؟ طی روزهای اخیر بحث بر سر دادن مجوز برای حضور بانوان در ورزشگاه ها بسیار سر و صدا کرد.
کد خبر: ۷۸۶۹۷۱
حضور در ورزشگاه ها حق خانم هاست!

به گزارش جام جم ورزشی ، در هفته گذشته ابتدا خبری بر روی سایت ها و خبرگزاری ها قرار گرفت مبنی بر اینکه از این پس بانوان می توانند در سالن های برگزاری رقابت های مختلف حضور پیدا کنند، خبری که البته به سرعت تکذیب شد. در حالی که این موضوع در یک سال اخیر بارها مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است نهادهای خارجی به خصوص فدراسیون های ورزشی کشورهای مختلف نیز به این موضوع واکنش نشان داده اند. اخیرا سپ بلاتر رییس فیفا دراین باره اظهار نظر کرده است و گفته که بانوان ایرانی باید اجازه داشته باشند که به ورزشگاه بروند. اما در حالی که فعلا حضور بانوان در سالن های رقابت های مختلف ممنوع است تنی چند از دختران خبرنگار و اصحاب رسانه می توانند بدون هیچ مشکلی به سالن برگزاری رقابت ها جهت پوشش خبری رقابت ها بروند. شیما دانشمندپور روابط عمومی فدراسیون بسکتبال یکی از همین دخترانی است که با وجود ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه حضوری ثابت در تمام دیدارهای لیگ بسکتبال و دیگر رقابت های مهم بسکتبال ایران دارد. او کنار زمین و در جایگاه ویژه می نشیند و به عنوان روابط عمومی فدراسیون کار خود را انجام می دهد. دانشمندپور با بیان اینکه حضور بانوان در ورزشگاه ها حق خانم هاست به سایت جام جم ورزشی گفت: حضور بانوان در سالن برگزاری رقابت ها شور و شعفی خاص به مسابقه می دهد. خانم ها از صمیم قلب تیم مورد علاقه خود تشویق می کنند و جذابیت بیشتری به یک مسابقه می دهند. وی که خود یکبار از ورود به سالن برگزاری یک مسابقه والیبال منع شده تا تمام یک مسابقه والیبال را بیرون از سالن و زیر نور شدید آفتاب بگذراند در ادامه گفت: این حق را باید برای بانوان قائل شوند که بتوانند در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند. اگر مشکلی است این مشکل را باید در جای دیگری جستجو کرد نه اینکه کلا اقدام به پاک کردن صورت مساله نمود.

تینا رحمانی خبرنگار ورزشی نیز فرد دیگری است که با وجود ممنوعیت حضور بانوان در سالن های مسابقات مختلف به عنوان یک خبرنگار اجازه ورود به ورزشگاه را دارد. وی نیز گفت: به نظر من هیچ مشکلی بابت حضور بانوان در سالن های ورزشی وجود ندارد. من بارها به تماشای یک مسابقه بسکتبال و یا والیبال نشسته ام و خانم های زیادی را هم دیده ام که به تماشای یک مسابقه نشسته اند و هیچ مشکلی هم به وجود نیامده است. نمی دانم دلیل این همه اصرار برای منع بانوان از حضور در سالن چیست.

فرشته سیفی ناجی خبرنگار دیگری است که می تواند بدون هیچ مشکلی گام به سالن های مسابقات بسکتبال بگذارد و با وجود ممنوعیت بانوان از حضور در این اماکن اقدام به تهیه گزارش برای رسانه ای کند که در آن کار می کند. وی درباره این موضوع گفت: تا همین سه سال پیش که حضور بانوان در سالن ها منعی نداشت با توجه به دوری سالن بسکتبال آزادی از شهر خانواده مسابقات بسکتبال را فرصتی برای تفریح می دیدند. حضور خانواداگی در سالن برگزاری مسابقات خود جذابیتی ایجاد می کرد و جو حاکم بر بسکتبال را شلوغ تر می کرد.

وی در ادامه گفت: می گویند حضور بانوان در ورزشگاه باعث می شود تماشاگران مرد رفتارهایی غیرمعمول از خود نشان بدهند اما به نظر من برعکس است. حضور خانم ها در سالن برگزاری مسابقات باعث می شود تماشاگران مرد برخی از مسائل را رعایت کنند. حتی با حضور خانواده ها دیگر شاهد اتفاقاتی مثل پرتاب نارنجک نخواهیم بود چرا که این مساله از سوی تماشاگران رعایت می شود. تماشاگران بسکتبال در چند سال اخیر کم شده اند و اگر مجوز حضور بانوان در سالن ها داده شود انرژی مضاعفی به ورزش داده می شود.

پریسا غفاری دیگر خبرنگار ورزشی که خود یک بسکتبالیست و همیشه حضوری پررنگ در سالن برگزاری رقابت های لیگ برتر بسکتبال دارد نیز درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: حضور بانوان در سالن ها و ورزشگاه ها به نفع ورزش خواهد بود. من ورزشکار هستم و با حضور در سالن مسابقات اطلاعات جدیدی درباره رشته ام به دست می آورم.

این خبرنگار روزنامه خبرورزشی در ادامه گفت: اگر برخی از بانوان در هنگام ورود به سالن شئونات اسلامی را رعایت کنند دیگر هیچ مقام مسئولی با حضور آنها در سالن های ورزشی مخالفت نمی کند. حضور بانوان در ورزشگاه ها باعث می شود آقایان حاضر در سالن مسائلی را رعایت کنند تا بدین ترتیب فرهنگ ورزش بالاتر برود. غیبت بانوان در سالن های ورزشی بیشتر از آن که به خودشان ضربه بزند به ضرر جامعه ورزش خواهد بود.

اما می رسیم به سعیده فتحی، دیگر خبرنگار فعال ورزشی. فتحی می گوید که بیش از 12 سال است به عنوان خبرنگار در سالن های ورزشی رفت و آمد دارد بدون اینکه کوچک ترین مشکلی برای او به وجود بیاید. این خبرنگار به سایت جام جم ورزشی گفت: حق مسلم خانم هاست که به سالن های برگزاری رقابت های مختلف بروند. متاسفانه بنا به دلایل بسیار زیادی بانوان نمی توانند ورزش کنند و همین الان هم شاهد هستیم که تیم ملی بسکتبال بانوان جایی در رقابت های برون مرزی ندارد و اکنون هم بانوان را از دیدن ورزش محروم می کنند. وی با بیان اینکه ممنوعیت از حضور بانوان در سالن ها نکته ای منفی برای بازیکنان خانمی است که می خواهند از دیدن بازی بازیکنان مرد چیزهای زیادی یاد بگیرند افزود: حالا به خاطر چند تماشاگر که رفتارهای نامناسب از خود نشان دادند نباید که کل جامعه بانوان را از تماشای بازی های مختلف منع کنند.

این خبرنگار به برخوردهای نامناسب با خبرنگاران دختر نیز اشاره می کند. وی در این باره گفت: در بسکتبال با خبرنگاران خانم خیلی خوب برخورد می شود و ما مشکلی نداریم اما در والیبال حضور خانم های خبرنگار در سالن خیلی سخت تر از قبل شده. اکنون فقط چند نام خاص وجود دارد که به دلیل ارتباطاتی با فدراسیون والیبال خیلی راحت به سالن می آیند.

در انتظار روز به یادماندنی

تا زمان حضور بانوان در سالن های ورزشی راه زیادی باقی نمانده است. گویا باید در آینده ای نزدیک انتظار صدور مجوز این اتفاق را داشت. اگر این اتفاق بیفتد به قول برخی از اصحاب رسانه فرهنگ ورزش بالاتر می رود و جو سالم تر و پرنشاط تری را در سالن های برگزاری مسابقات شاهد خواهیم بود. قطعا این اتفاق جذابیت های یک مسابقه را بالاتر ببرد. روزی که حضور بانوان در سالن ها بلا مانع اعلام شود روزی به یادماندنی برای بانوان علاقه مند به ورزش خواهد بود؟ آن روز چه زمانی از راه می رسد؟ شاید خیلی زود....

هیلدا حسینی خواه/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها