«4 سال حبس و 1000 ضربه شلاق؛ مجازات ماموران متجاوز فرودگاه جده»

امیرعبداللهیان: حکم منتشره در روزنامه های عربستان سندیت ندارد

در شرایطی که با وجود اصرار بسیاری از مردم و رسانه ها، دولت هنوز تصمیمی برای لغو سفر مستحبی عمره نگرفته است شماری از متقاضیان عمره در اعتراض به حرمت شکنی آل سعود نسبت به ایرانیان، انصراف دادند.
کد خبر: ۷۸۶۹۰۸
ابتکار زیبای ایرانی‌ها، در واکنش به حرمت شکنی آل سعود

به گزارش جام جم آنلاین، گستاخی آل سعود نسبت به مردم کشورمان و تعرض مامورانش به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده در فروردین امسال واکنش های گوناگون اعتراضی از سوی هموطنان مان در پی داشته است؛ به طوری در ایران و کشورهای دیگر ، شماری از مردم ، مقابل سفارت عربستان تجمع کردند و البته در کشورمان این تجمع در حالی انجام شد که دولت در صدور مجوز آن تعلل کرده بود و به همین خاطر مردم در اقدامی جمعی بدون دریافت مجوز با تجمع مقابل سفارت عربستان در تهران دست به اعتراض زدند.

گروهی دیگر از مردم نیز، متون تحلیلی و اعتراضی در فضای مجازی منتشر کردند و یا نظر و رأی شان را درباره مطالب رسانه‌ای منتشر شده، اعلام کردند. همه این واکنش ها بسیار ارزشمند است و گویای آن است که ایرانیان نسبت به این حادثه بی تفاوت نیستند و اکثریت مردم نمی خواهند حساسیت اجتماعی را درباره این فاجعه غیرانسانی را با شوخی‌های سخیف و آلوده، کمرنگ کنند یا اجازه دهند که این موضوع بازیچه دست کسانی شود که قصد دارند از هر آب گل آلودی، به نفع حزب سیاسی شان، ماهی بگیرند و از ماجرا بهره برداری های خاص سیاسی کنند.

مردم در این واکنش ها ثابت کردند که هدف واقعی شان اعتراض به حرمت شکنی مأموران آل سعود است که حالا با تعرض به دو نوجوان ایرانی به اوج خود رسیده است. از میان همه واکنش ها اما شاید بتوان به جرأت گفت که رفتار خاص گروهی از شهروندان در چند روز گذشته جزو تأثیرگذارترین انواع اعتراضات بوده است.

این گروه، پس از مدتی انتظار برای لغو سفر عمره، وقتی متوجه شدند که دولت هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است و امکان دارد صدور رأی قاطع در این زمینه طول بکشد داوطلبانه به دفاتر حج و زیارت در استان های شان رفتند و از سفر انصراف دادند که این اقدام باعث سقوط قیمت فیش حج عمره نیز شده است .

یکی از زیباترین این انصراف ها هم مربوط به معلمان استان بوشهر است که علاوه بر چشم پوشی از این سفر مستحبی، اعلام کردند مبالغ فیش عمره شان را به زوج های جوان تنگدست هدیه می‌دهند.

شما هم اگر فیش عمره دارید به این جمع بپیوندید و خود را در این همراهی شریک سازید و در اعتراض به اقدام شنیع پلیس آل سعود، از غیرت ایرانی دفاع کنید. بهترین کار این است که مردم خودشان سفر عمره را تحریم کنند.

مریم یوشی زاده - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
رضا - ط
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
... بانوی خبرنگار ...
لطفا اطلاع رسانی كنید تا دیگر كسی درآمد یك عمر تلاش خود را خرج بی حرمتی های این آل سعود ملعون نكند .
ای قوم به حج رفته كجایید بیایید معشوق همین جاست ....
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
این جاست كه آیات محترم عظام باید وارد كارزار شده و فتوای صریح خود را پیرامون حرام دانستن حج مستحبی تا عذرخواهی رسمی سركرده قبیله آل سعود را صادرفرمایند.
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
چرا وقتی خدا ازرگ گردن به ما نزدیكتره انقد پول توجیب وهابیایه پست فطرت بریزیم؟؟؟؟؟؟؟چه بسیار بچه های یتیمی هستن كه برای یك لقمه نون دست به كارای خطرناك میزنن هزینه حج رو خرج بچه های یتیمی كنید كه ازگرسنگی میمیرند نه عربستانی های...
ایرانی با غیرت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
نفرین بر رژیم سفاك و خونخوار سعودی، آیا ... از وهابیهای ساخته انگلیس هم در دنیا وجود دارد.
روزی را می بینم كه مولایمان وهابی ها و كاخهای رنگارنگشان را به دستور خداوند درهم می كوبد.
** اللهم عجل علی ظهور مولانا صاحب العصر و الزمان (عج) **
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
باید عربستان ادب شود تا بداند ایرانی غیرتمند در دفاع از دین و شرف انسانی ایستاده است و همین سعودی ها بودند كه حجاج ایرانی را به شهادت رسانیدند در سال 66 در جمعه خونین مكه در حرم امن الهی
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
سلا م و درود بر مردان وزنانی كه همیشه شعور سیاسی بالایی دارند
نرم افزار موبایل
-
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
این یعنی دارید دیدار خانه خدا رو از هزاران نفر دیگه می گیرید
مهدی محمدزمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
با سلام و عرض ادب
من اكثر مقالات خانم یوشی زاده را در جام جم آنلاین دنبال میكنم همیشه خوب زیبا و مقتدر....بیاییم ما هم با همراهی اقدام معلمان بوشهری و سایر عزیزان حج عمره را تحریم كنیم.....
احمد كلهر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
۰
۰
آفرین به ایرانی های مسلمان و با شعور . احسنت به مردم فهیم استان بوشهر. اگه همه با هم متحد باشند و به جای اینكه پول خود را صرف عیاشیهای اعراب آل سعود بكنند . همان پول را در راه رضای خدا به نیازمندان كمك كرده و یا بیكاران را برایشان اشتغال ایجاد كنند. ثواب بیكران خواهند برد.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
۰
۰
افرین و هزاران افرین بر این غرور و پاكی . هنوز هم باید به خاطر این هموطنان خدا را شكر گفت . خدایا شكر كه مردمم غرور و غیرت دارند و خودشان از سفر مستحبی عمره انصراف داده اند و هزاران آفرین بر آن معلمان بوشهری . كمك به فقرا از هزار بار حج عمره پر ثواب تر است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
۰
۰
اگر مردم خودشان این اعمال مستحبی را برای همیشه ترك نكنند ، پس از یكی دو ماه دولت همان كار قبل را ادامه خواهند داد و بهترین راه كمك به هموطنان تهیدست كشورمان است كه ثوابش بیشتر از یك عمل مستحبی است باطل نمودن تمام فیشهای حج عمره عملی خدا پسندانه وپاسخی دندان شكن به عرب های .... خواهد بود

نیازمندی ها