بررسی چالش‌های پیش‌روی گوگل برای مبارزه با ساعت هوشمند اپل

راه دشوار همخوانی ساعت‌های اندرویدی بر روی آیفون

خبر همخوانی ساعت‌های اندرویدی با آیفون در آینده‌ای نزدیک، در طول چند ساعت گذشته عکس‌العمل‌های مختلفی را به همراه داشته است ولی این حرکت گوگل چه بازخوردی را خواهد داشت و چه چالش‌هایی دربرابر این فرانید قرار خواهد گرفت؟
کد خبر: ۷۸۶۸۱۳
راه دشوار همخوانی ساعت‌های اندرویدی بر روی آیفون

جام جم کلیک: ساعت هوشمند اپل به زودی عرضه خواهد شد و گوگل در اقدامی پیش‌بینی نشده قصد دارد تا برای مقابله با توانایی‌های این ساعت، ساعت‌های اندرویدی را با سیستم‌ عامل iOS سازگار کند ولی در این راه چالش‌ها و خطرات زیادی برای گوگل وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

طرفداران اپل با نام اندروید مشکل دارند

اگر بخواهیم صادقانه به ماجرای فروش ساعت اپل نگاه کنیم باید بگوییم که کسی که طرفدار پروپاقرص اپل نیست، حاضر به تحمل محدودیت‌های بسیار و پس از آن پرداخت هزینه بسیار بالا برای یک ساعت هوشمند نیست، حال این موضوع در وجهه دیگری نیز قابل بررسی است: تنفر از اندروید. بیشتر هواداران اپل، اندروید را یک سیستم‌عامل بی‌ارزش و ضعیف می‌دانند و با این وضعیت مسلما روی خوش به یک محصول اندرویدی نشان نخواهند داد، حتی بر روی آیفون.

کیفیت و لوکس‌گرایی

لوکس‌ بودن یکی از مهم‌ترین عواملی است که طرفداران اپل به آن خو گرفته‌اند درحالی که محصولات اندرویدی همواره بسیار ساده و فاقد عنصر لوکس‌گرایی هستند که این موضوع برای ساعت‌های اندرویدی بر روی آیفون می‌تواند به یک دردسر بزرگ تبدیل شود. علاوه بر این نیز باید محصولات اندرویدی برای آیفون را با کیفیت بسیار بالایی به بازار عرضه کرد تا بتوانند مشتریان ساعت اپل را به تردید بیندازند.

بازاریابی و کارشکنی‌های احتمالی اپل

اپل نشان داده است که در بازار فروش چندان مهربان نیست. نامه‌های استیو جابز و تهدیدهای او برای سایر مدیران شرکت‌ها در طول سال گذشته پرونده یک دادگاه پر سروصدا بود و تنها نمونه‌ای از رویکرد اپل در جنگ موجود در بازار است و باید دید که اپل به بازاریابی معکوس و تخریب محصولات رقیب دست خواهد زد و یا در پشت پرده و با اعمال نفوذ سعی در فراری دادن گوگل از این حوزه خواهد داشت.

پاسخ تمامی این موارد تنها در طول زمان مشخص خواهد شد ولی نمی‌توان انتظار داشت که این اقدام شجاعانه گوگل، به‌سادگی و بدون دردسر به انجام برسد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها