رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: فعلا نتیجه این مذاکرات رسیدن به فهم مشترک است و همین طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر تقدیر بر این باشد طی چند ماه آینده به توافق جامع که عزت ملت ایران حفظ شود، خواهیم رسید.
کد خبر: ۷۸۶۸۱۰

به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی، در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به ریاست آیت‌الله محمد یزدی و با حضور دیگر اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گزارش مبسوطی از روند مذاکرات هسته‌ای در گذشته و ماه‌های اخیر ارائه و به مسائل فنی و دیگر برنامه‌های هسته‌ای کشور اشاره کرد.

وی در بخشی از سخنان خود به هدایت و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سیاست‌های کلی و ترسیم خط مشی‌ها از سوی معظم له اشاره و گفت: حمایت‌های ایشان برای تیم مذاکره‌کننده بسیار راهگشا ست و تذکراتی که در سخنان اخیرشان به مسئولان و تیم مذاکره‌کننده دادند باید جدی و سرلوحه کار قرار گیرد.

ابوطالبی: برای حل موضوع هسته‌ای، آمریکا باید از ادعاها عبور کند

در همین حال، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: برای حل مشکل هسته‌ای، آمریکا باید واقع‌بینی پیشه کند و با عبور از ادعاها و با لغو تحریم‌ها بتدریج اعتماد بیافریند؛ تا سخن گفتن آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حمید ابوطالبی، بااشاره به فرمایشات روز پنجشنبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که «اگر طرف مقابل از کج‌تابی‌های معمولش دست برداشت، تجربه می‌شود که در موارد دیگر هم می‌شود با آنها مذاکره کرد» آن را به عرصه آزمایش اراده سیاسی آمریکا تعبیر کرد.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود با بیان این‌که روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز تاکید کرده است که هیچ توافقی را امضا نخواهیم کرد مگر آن‌که از روز اول تمام تحریم‌های اقتصادی لغو شود، نوشت: اکنون هر دو کشور ایران و آمریکا در آستانه دیپلماسی و سیاست‌ورزی ایستاده‌اند.

وی در ادامه به اظهار نظر طرف آمریکایی نیز اشاره کرده و می‌نویسد: از آنجا که اوباما نیز گفته است «اگر دو طرف به‌این توافق دیپلماتیک دست یابند نوید بخش عصر تازه‌ای در روابط آمریکا و ایران است» بنابراین، این آخرین گزینه برای آغاز تعامل است؛ زیرا هر دو کشور بر این امر توافق دارند که به موضوع هسته‌ای به عنوان آزمایش اراده بپردازند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در ادامه، راه‌حل مشکل هسته‌ای را به واقع‌بینی آمریکایی‌ها مبتنی کرده و نوشته است: برای حل مشکل هسته‌ای، آمریکا باید واقع‌بینی پیشه کند و با عبور از ادعاها و با لغو تحریم‌ها بتدریج اعتماد بیافریند تا سخن گفتن آغاز شود.

ابوطالبی با استناد به اظهارات خود اوباما که گفته است «این فرصتی است که تنها یک بار در زندگی پیش می‌آید» می‌نویسد: اگر در این مرحله، دیپلماسی شکست بخورد، از تاریخ درس گرفته نشده و گفت‌وگو به جای خصومت‌ورزی نخواهد نشست.

از نظر معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور اگر دو کشور در این موضوع که می‌توانند باهم گفت‌وگو کرده و به توافق برسند، شکست خورده و نتوانند تفاهم کنند؛ آن وقت چگونه می‌توانند بر سر موضوعات چالشی دیگر گفت‌وگو کرده و به توافق برسند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها