دادستان جده در جلسه دادگاه مطرح کرد

تقاضای مجازات اعدام برای 2 پلیس خاطی سعودی

در پی تعرض به ۲ نوجوان ایرانی صورت گرفت

تجمع ۴ ساعته مردم تهران مقابل سفارت عربستان

جمع زیادی از مردم تهران پیش از ظهر امروز (شنبه) با حضور مقابل سفارت عربستان، نسبت به تعرض به 2 نوجوان ایرانی توسط 2 مامور پلیس عربستان سعودی اعتراض کرده و خواستار مجازات عاملان این اقدام شنیع شدند.
کد خبر: ۷۸۶۶۸۷
تجمع ۴ ساعته مردم تهران مقابل سفارت عربستان


تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای «عزا، عزاست امروز، ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز» و «نیروی انتظامی، حمایت حمایت»، «عمره مستحبی تعطیل باید گردد» «چه واجب چه عمره تعطیل باید گردد»، «بسیجی واقعی، همت بود و باکری»، «الموت لآل سعود»، «اگر که تعطیل نشه وعده ما دوشنبه»، «ایرانی می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «ایرانی با غیرتم هیچ جا نمی‌روم، همین جا هستم» و... خواستار تعطیلی سفارت عربستان در تهران و توقف حج عمره شدند.

حاضران در این تجمع پلاکاردهایی به زبان عربی از جمله «یسقط آل سعود» در دست دارند.

تعدادی از معترضان نیز با چشمانی اشک‌بار شعار سر می‌دهند و خواستار احقاق حقوق ملت ایران شدند.

یکی از تجمع کنندگان همچنین بیانیه‌ای در این زمینه قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: ملت ایران امروز در همبستگی با 2 نوجوان ایرانی که مورد اهانت قرار گرفته‌اند، در جلوی سفارت داعشی سعودی حاضر شده‌اند تا صدای اعتراض خود را به گوش آل سعود برسانند و خواستار تعطیلی سفارت تا 48 ساعت آینده و خروج فوری کاردار سفارت عربستان هستند.

در این بیانیه تجمع کنندگان تهدید به تحصن تا زمان تعطیلی سفارت و اخراج کاردار عربستان کردند.

تجمع کنندگان همچنین با خواندن سرود یار دبستانی خواستار اتحاد مردم برای اخراج کاردار عربستان و بستن سفارتخانه سعودی در تهران شدند.

حاضران همچنین با سر دادن این شعار که «نمی‌ریم، نمی‌ریم تا پرچم را بگیریم» خواستار پایین کشیدن پرچم عربستان از در ورودی این سفارتخانه و آتش زدن آن شدند.

قشرهای مختلف مردمی اعم از جوان، کهنسال، مرد، زن و ... در این تجمع حضور داشتند و این تجمع در فضای مجازی فراخوان عمومی شد بود.

در پی حمله معترضان به سفارت، درگیری جزیی بین مردم و نیروی انتظامی حاضر در محل رخ داد.

رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های خارجی به ویژه رسانه‌های عرب زبان و ترک زبان نیز در حال پوشش خبری این تجمع بودند.

براساس این گزارش، تجمع کنندگان خواستار عذرخواهی رسمی پادشاه عربستان شدند.

یکی از روحانیون حاضر در این تجمع به خبرنگار فارس گفت که به این خاطر در این تجمع حضور یافته‌ام تا به وظیفه خود عمل کنم، زیرا به انسانیت اهانت شده است.

وی همچنین خواستار تعطیلی سفارت عربستان در تهران و محاکمه خاطیان شد.

برپایه این گزارش دو جوان حاضر در این تجمع با بالا رفتن از دیوار اطراف سفارت اقدام به نصب پرچم ایران و چندین پلاکارد اعتراضی کردند.

پس از آنکه معترضان برای اعتراض به خیابان اصلی سفارت بازگشتند، یگان ویژه موتورسواران ناجا (نیروی انتظامی) اقدام به متفرق کردن مردم کردند و مغازه‌داران اطراف سفارت را وادار به بستن مغازه‌هایشان کردند.

این تجمع پس از حدود 4 ساعت پایان یافت.(فارس)

تصاویر این تجمع را اینجا ببینید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها