پگاه آهنگرانی، باران کوثری، لیلا حاتمی، غزل شاکری، آتیلا پسیانی، امیر شهاب رضویان، ثریا قاسمی، نورا هاشمی، مهراوه و ملیکا شریفی نیا و کیومرث پور احمد از جمله سینماگرانی هستند که مادرشان نیز فعالیت هنری داشته یا دارند... با آنها بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۷۸۶۳۰۲
مادران سینماگری که دخترشان بازیگر شدند

1- پگاه آهنگرانی بازیگر سینما، فرزند منیژه حکمت (تهیه کننده و کارگردان سینما) و جمشید آهنگرانی (کارگردان و طراح صحنه) سینمای ایران است.

پگاه آهنگرانی با فیلم «گربه آوازه خوان» به سینما آمد و با «دختری با کفش‌های کتانی» به‌عنوان یک بازیگر نوجوان معرفی شد. البته منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینما تاثیرش را در ورود دخترش به سینما کمرنگ می‌داند اما قطعا زمینه آشنایی رسول صدرعاملی با بازیگر نوجوان فیلمش بوده است.

«زندان زنان»، «مکس»، «سه زن»، «آتش سبز»، «ورود آقایان ممنوع»، «راه آبی ابریشم» و «دربند» دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر هستند که با «دربند» موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد، جایزه‌ایی که یک بار برای «زادبوم» کاندید دریافت آن شده بود.


2- باران کوثری دیگر بازیگر جوان سینما هم فرزند رخشان بنی اعتماد (کارگردان سینما) و جهانگیر کوثری (از تهیه کنندگان سینما) است که از کودکی فعالیت بازیگری اش را آغاز کرده است.

این بازیگر کارش را با فیلم «نرگس» آغاز کرد و در ادامه در«بهترین بابای دنیا»، «روسری آبی»، «بانوی اردیبهشت» و «زیر پوست شهر» مقابل‌دوربین رفت.

اصغر فرهادی در «رقص در غبار» نقش اصلی فیلمش را به او داد و این روند در فیلم‌های «برگ برنده»، «گیلانه»، «خوابگاه دختران» و «تقاطع» ادامه پیدا کرد.


باران کوثری برای فیلم «روز سوم» و «خون بازی» سیمرغ بلورین دریافت کرد و برای «حیران» هم کاندید شد و در دوره اخیر جشنواره فیلم فجر هم بار دیگر با «کوچه بی نام» موفق به دریافت سیمرغ شد.

«دایره زنگی»، «شب واقعه»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «هیچ»، «لطفاً مزاحم نشوید»، «اسب حیوان نجیبی است»، «من مادر هستم» و «بغض» دیگر فیلم‌های مطرح این بازیگر هستند.



3- لیلا حاتمی، بازیگر مطرح سینمای ایران نیز فرزند زهرا حاتمی (زری خوشکام) بازیگر قدیمی سینمای ایران و همچنین زنده یاد علی حاتمی فیلمساز نامی سینمای ایران است.

4- غزل شاکری بازیگر سینما نیز که فعالیتش را با «گلنار» از سنین کودکی آغاز کرد و از او فیلم «آیننه های روبرو» اکران شد، فرزند فرشته طائرپور تهیه کننده باسابقه سینماست.

5- آتیلا پسیانی هم از بازیگرانی است که فعالیتش را سال های بسیار دور با مجموعه تلویزیونی «محله بروبیا» آغاز کرده و امروز حضور فعالی در سینما دارد. او فرزند «زنده یاد جمیله شیخی» بازیگر پیشکسوت سینما است. آتیلا پسیانی همچنین خودش به عنوان پدر، دو فرزندش ستاره و خسرو پسیانی را به تئاتر و سینما آورده است.

6- اما حکایت کیومرث پوراحمد (کارگردان سینما) برعکس است، او مادرش زنده یاد پروین دخت یزدانیان را سال ها پیش با مجموعه «قصه های مجید» وارد دنیای بازیگری کرد که این فعالیت تا سال ها پیش ادامه داشت.

چهره ها از «مادر» می گویند (روز مادر)


7- ثریا قاسمی از بازیگران سینما، فرزند زنده یاد حمیده خیرآبادی رکورددار بازیگری در سینمای ایران است که در سنین نوجوانی وارد فعالیت هنری شده است.

8- نورا هاشمی که بازی در فیلم های «جیب بر خیابان جنوبی» و «حوالی اتوبان» را در کارنامه اش دارد، فرزند گلاب آدینه و مهدی هاشمی دو بازیگر موفق سینماست.

9- مهراوه و ملیکا شریفی نیا نیز که از بچگی فعالیت بازیگری را آغاز کرده اند، دو دختر آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا از بازیگران سینما هستند.

10- از «رقیه چهره آزاد» و «پروین سلیمانی» نیز دو «یادگار» در سینمای ایران مشغول به کار هستند، «افسانه چهره آزاد» و «ماه چهره خلیلی» به ترتیب، نوه این دو بازیگر فقید سینما می باشند.

(پایگاه خبری نامه و برترین‌ها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها