اذعان مذاکره کننده ارشد آمریکا به فرهنگ مقاومت ایرانیان

تحریم‌ها نتوانست برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

لغو تحریم های ایران مرحله ای است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: از دیدگاه آمریکا، لغو یا تخفیف تحریم ها بر اساس رویکرد مرحله ای خواهد بود ولی جزئیات این مساله در گفتگوهای آتی بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۶۲۲۶
لغو تحریم های ایران مرحله ای است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جف راتکه، در نشست خبری افزود: براساس پارامترهای توافق شده در لوزان، تحریم ها به صورت مرحله ای و براساس راستی آزمایی از پایبندی ایران به تعهدات خاصی که در متن نهایی آورده می شود، برداشته می شوند.

وی ادامه داد: فرایند تعلیق یا تخفیف تحریم ها فقط زمانی شروع می شود که ایران گام های اساسی هسته ای خود را برداشته باشد و زمان فرار هسته ای به دست کم یک سال برسد.

وی درباره همزمانی اجرای تعهدات ایران و برچیده شدن تحریم ها در روز اول گفت : این مساله ای فنی است که باید دید آیا ممکن است همه این گام ها را در این زمان برداشت یا نه.

اوباما: سه ماه آینده بسیارمهم است

رئیس جمهور آمریکا در سفرش به جامائیکا گفت: مدت زمان دو تا سه ماه آینده برای رسیدن به توافق با ایران بسیار مهم است.

باراک اوباما گفت: من از ابتدا گفته ام که این کار تا مادامی که نهایی نشود و به سرانجام قطعی نرسد نمی توان گفت به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: لذا دو تا سه ماه آینده مذاکرات کاملا برای تضمین این موضوع که به توافقی که اعتماد را به ما و جهانیان بدهد؛ برسیم و اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، بسیار مهم و ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها