رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ایران مسئله هسته‌ای را به یک حق تبدیل کرد، به دلیل مجاهدت شهدا است.
کد خبر: ۷۸۶۱۶۲
تبدیل انرژی هسته‌ای به یک حق به دلیل مجاهدت شهدا است

دکتر علی لاریجانی در همایش بزرگ دو اسوه نمونه جهان اسلام حضرت ام البنین (س) و بضعه الرسول فاطمه زهرا (ص) و فرزند پاکشان حضرت روح الله ضمن گرامیداشت روز زن گفت: کشورها و ملت‌های مختلف در دنیا وضعیت متفاوتی نسبت به هم دارند، برخی در جایگاه بالاتر و برخی نیز در جایگاه پایین‌تر قرار دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی کشورها نیز دارای استقلال کامل هستند اما در مقابل آن کشورهایی هستند که با وجود منابع فراوان استقلال خود را پیدا نکردند.

وی در خصوص عوامل دستیابی به استقلال عنوان کرد: یکی از این عوامل مسئله آمادگی کشورها و ملت‌ها برای جهاد است. کشورهایی که در این زمینه آماده‌تر بودند، روی پای خود ایستاده، اما کشورهایی که از روحیه جهادی دور شدند استقلال خود را آرام آرام از دست دادند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ملت‌های آماده جهاد همواره سرافراز بوده‌اند اما کشورهای آباد که از روحیه جهادی برخوردار نیستند لباس ملت به تن کردند.

وی گفت: امام علی می‌فرمایند جهاد یک باب خاص را برای بهشتیان باز می‌کند و ملت‌هایی که لباس جهاد بپوشند رستگارترند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلیل تاکید پیامبر اعظم بر روحیه جهادی نیز اهمیت این موضوع است

لاریجانی افزود: امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به همین دلیل بر امر مجاهدت تاکید کردند و شما فرزندانی را تربیت کردید و همسرانی را برگزیدید که این روحیه جهادی را داشتند و این برای شما یک سرافرازی است.

به گفته رئیس نهاد قانونگذاری اگر جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در مقابل دروغگویی‌ها ایستادگی کند به خاطر خون شهدا است.

وی تصریح کرد: اگر ایران مسئله هسته‌ای را به یک حق تبدیل کرده به دلیل مجاهدت فرزندان شما بوده و تاثیرگذاری ایران در منطقه نیز به دلیل پایه‌گذاری شهدا است.

لاریجانی بیان کرد: شهید مطهری می‌گوید ملت‌هایی بزرگ هستند که روحیه حماسی و مجاهدت در آن‌ها وجود داشته باشد، انقلاب اسلامی ایران این ویژگی را داشت و جهاد در انقلاب یک رکن اساسی است.

وی با بیان اینکه نتیجه مجاهدت‌ها ایران را به یک کشور آبرومند تبدیل کرده گفت: شاه آنقدر ضعیف بود که اجازه می‌داد سفیر آمریکا و انگلیس به ایران دستور دهند.

لاریجانی بیان کرد: کشور ایران که از لحاظ جغرافیایی تغییری نداشته و تنها جمعیت افزایش پیدا کرد اما شاه این ملت را به یک سفیر می‌فروخت و اینها خاطراتی بوده که وزیر دربار شاه به آن اعتراف کرده است.

رئیس قوه مقننه گفت: کشور ایران با بهره‌مندی از ملتی بزرگ با یک رهبری ناتوان ذلیل می‌شد، زمانی که همه کشورها از فلسطین حمایت می‌کردند شاه با قرار گرفتن در کنار اسرائیل یک فاجعه به بار آورد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با پیروزی در انقلاب آبرو به دست آورد، گفت: در مقابل آن ملت ایران فرزندان خود را از دست داد، اما یک پیروزی بزرگ را به دست آورد.

لاریجانی با اشاره به وجود گرفتاری‌ها در منطقه عنوان کرد: امروز در افغانستان، عراق، پاکستان، یمن و برخی کشورهای منطقه به دلیل همین رفتارهای سبک سرانه شاهد وقایع ناگواری هستیم.

وی با انتقاد از حمله به یمن تصریح کرد: چرا باید یک کشور اسلامی با منابع نفتی اسلحه بخرد و بر سر یک کشور مسلمان دیگر بزند.

لاریجانی ادامه داد: از امام صادق (ع) نقل شده که اگر عده‌ای به خاطر دین هم عامل اختلاف شوند، باید آنان را لعنت کرد و عده‌ای دین را سپر کرده و در میان ملت‌های اسلامی اختلاف ایجاد می‌کنند.

به گفته وی آنها هم اختلاف افکنی را ایجاد کردند و هم گستاخی را به آنجا رسانده‌اند که پرده‌ها را کنار زده و به جنگ با یک کشور اسلامی می‌پردازند.

وی در خصوص دلایل وقوع چنین اتفاقاتی گفت: آنها احساس می‌کنند از سرعت توسعه امت اسلامی عقب افتاده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری در کشورهای اسلامی اشاره کرد و در خصوص دلایل آن گفت: ملت ایران یکی از عوامل این بیداری بوده و آنها دیدند که ایران با ایستادگی‌های خود در بسیاری از عرصه‌ها موفق شد.

وی گفت: کشورهایی که وجود دو سانتریفیوژ در ایران را هم نمی‌پذیرفتند اکنون نطنز را قبول می‌کنند و دلیل آن ایستادگی ملت ایران است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ما با ایستادگی به استقلال واقعی دست پیدا کردیم، بیان کرد: بسیاری از ملت‌ها نیز به کارنامه ایران نگاه می‌کنند و ثمره آن بیداری در بسیاری از کشورها است.

به گفته وی ما باید راه روشن ترسیم شده از سوی امام خمینی را ادامه دهیم و بر استقلال پافشاری داشته باشیم.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: آنها از هر فرصتی برای فشار به ایران استفاده می‌کنند و تنها زمانی که ایران ایستادگی کند، آنها کوتاه خواهند آمد.

وی ستون استوار ملت ایران را خانواده شهدا دانست و گفت: همه مسئولین باید قدردان خانواده شهدا باشند چرا که در غیر این صورت اکنون از جایگاهی برخوردار نبودند.

رئیس نهاد قانونگذاری بیان کرد: اگر ما زنده نگهداشتن مکتب فاطمی را می‌خواهیم باید به این رکن توجه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص علل نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری گفت: ما اکنون یک مصاف بین المللی و یک مصاف هسته‌ای داریم، لذا همفکری و همدلی در بین مردم ایران یک امر ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است که در مذاکرات اخیر ملاحظاتی نیز وجود داشته باشد، اما داشتن ملاحظه نباید عامل اختلاف شود، از یک سو مذاکره کنندگان باید ملاحظات را مورد توجه قرار دهند و از سوی دیگر تمام ملت باید از پیشرفت مذاکرات حمایت کنند، لذا در این شرایط نیازمند همدلی و هم ایستایی هستیم.

وی تصریح کرد: منطقه آبستن حوادثی است و جریان‌های تروریستی بلای جان امت اسلامی شده اند و نباید بگذاریم آسیب‌هایی به ملت اسلامی وارد شود که این امر نیازمند همدلی در مسائل کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به سایه رکود و بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: جوان‌های بسیاری در کشور بیکارند و باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرد.

لاریجانی افزود: رهبر انقلاب میدان سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را به میدان مجاهدت تشبیه کرده که این موضوع بیانگر ضرورت هم راستا شدن است، لذا باید مشاجرات را متوقف کرد.

به گفته وی در کشوری که دیپلماسی حاکم است، اختلاف نظر وجود دارد اما در امر مجاهدت باید یک دل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اولویت نخست کشور را سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید دانست و گفت: باید بدانیم که تسهیل فضای کسب و کار یک اولویت بوده و باید این موضوع به یک فرهنگ ملی تبدیل شود.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه حضور مردم در توسعه کشور گره مشکلات را حل می‌کند، گفت: ما زمانی در جنگ تحمیلی توفیق داشتیم که مردم به صحنه آمدند، زمانی که بنی صدر اجازه حضور سپاه، بسیج و مردم در جنگ را نمی‌داد شاهد پیروزی‌هایی نبودیم اما با باز شدن مسیر برای حضور مردم، توفیقاتی را کسب کردیم.

لاریجانی تاکید کرد: اگر اقتصاد هم میدان مجاهدت است باید راه را برای حضور مردم باز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت قدردانی از خانواده شهدا پرداخت و گفت: امیدواریم که مصوبات مجلس طی سال اخیر بسیاری از مشکلات خانواده شهدا را حل کند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از مادران شهدای گرانقدر تجلیل به عمل آمد. (خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها