افشاگری کارمند سابق از دیکتاتوری اپل

اپل برای کارمندان خود یک جهنم است

شرکت اپل برای هر کسی به شکل یک امپراطوری رویایی برای کارکردن به‌نظر می‌رسد ولی کارمند سابق اپل که از این کار استعفا داده است درباره محیط مسموم اداری و رفتارهای غیرانسانی در این شرکت دست به افشاگری زده است.
کد خبر: ۷۸۶۰۹۷
اپل برای کارمندان خود یک جهنم است

جام جم کلیک: شرکت اپل در ذهن بسیاری از ما به‌عنوان یک کاخ رویایی ترسیم می‌شود، همه ما عکس‌هایی از ورودی زیبای ساختمان‌های اپل را دیده‌ایم و فکر می‌کنیم که این شرکت می‌تواند نهایت رویای کاری برای یک کارمند باشد ولی به نظر می‌رسد که در پس پرده این زیبایی، دنیای از شکنجه و عذاب قرار گرفته است.

بن فارل، کارمند سابق اپل که به تازگی از این شرکت استعفا داده است درباره شرایط کاری در این شرکت و حقایق پشت پرده تولید محصولات این غول آمریکایی دست به افشاگری زده است که خواندن آن‌ها در برخی از موارد تکان‌دهنده است و در ادامه به بخشی از مهم‌ترین گفته‌های او خواهیم پرداخت.

«در شرکت اپل زمان آزاد معنی ندارد، انسان بودن برای مسئولان این شرکت بی‌معنی است زیرا ما باید در طول یک روز 16 ساعت کار می‌کردیم، 16 ساعت جلسه استرس‌زا برای مقدمه چینی برای جلسات بعدی»

«شرکت اپل با کارمندان خود مثل برده رفتار می‌کند و مواردی مانند عروسی، بچه‌دار شدن و بیماری برای کارمندان این شرکت تقریبا ممنوع است. یک بار همسر باردار من از پله‌ها سقوط کرد و من او را به‌سرعت به بیمارستان رساندم ولی پس از بازگشت به شرکت و ارائه گواهی بیمارستان با ثبت این موضوع به‌عنوان مشکلات کاری کارمند و یک نقطه منفی در کارنامه کاری خود و در نتیجه جریمه روبرو شدم.»

«هر روز صحبت کردن مدیران با کارمندان توهین‌آمیز بود، هر روز ده‌ها پیام متنی و صوتی توهین‌آمیز و آمرانه از آن‌ها دریافت می‌کردیم، برای نمونه یک بار یکی از مدیران برای من پیام داد که تو به چه حقی آنلاین بوده‌ای؟ وضعیت تو نشان می‌دهد که 5 دقیقه پیش آنلاین بوده‌ای، این موضوع در حالی اتفاق می‌افتاد که مدیر مربوطه در کشور دیگری حضور داشت.»

این افشاگری اولین بار نیست که شرایط اپل را به برده‌داری تشبیه کرده است، اپل هنوز دراین‌باره عکس‌العملی نشان نداده است.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مینا
United States
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
۰
۰
درآمریكا وقتی سركار هستی یعنی واقعا كار . دربیشتر جاها كه اصلا صندلی برای نشستن كارمند وجود ندارد .كارمند بانك 8 ساعت سرپا باشد .كارمند پشت كامپیوتر فقط باید چشمش به كامپیوتر باشه ویك لحظه اگه بلند بشه بهش اعتراض میشه .آمریكا همون عمر ی كاره . یادم میاد دوسال پیش رفته بودم برای انجام كاری، خانمه پشت باجه نشسته بود خونسرد ساندویج صبحونه شو میخورد. نه به این شوری شورو نه به اون بی نمكی
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
۰
۰
دروغه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها