سریال «میکائیل» بزودی از شبکه یک پخش می‌شود

3 سریال پلیسی در راه تلویزیون

سریال‌های پلیسی میکائیل به کارگردانی سیروس مقدم، تعبیر وارونه یک رویا ساخته فریدون جیرانی و آمین به کارگردانی منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی مراحل مختلف تولید و آماده‌سازی را برای پخش از تلویزیون سپری می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۵۹۲۴
3  سریال پلیسی در راه تلویزیون

الهام غفوری، تهیه‌کننده سریال میکائیل درباره روند تولید این اثر به جام‌جم گفت: آخرین مراحل فنی سریال سپری می‌شود و این سریال از روزهای پایانی فروردین از شبکه یک پخش خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که بخش‌های زیادی از این سریال در جزیره قشم تصویربرداری شده است، ادامه داد: سکانس‌های دریایی، هوایی و زمینی را در جزیره هنگام ضبط کردیم.

خمسه در این کار نقش پر راز و رمز و چندبعدی به نام آقاخان را بازی می‌کند و مخاطبان در اواسط سریال متوجه شخصیت واقعی او می‌شوند. نقش اصلی این سریال به‌عهده کامبیز دیرباز است. بهنوش طباطبایی در این سریال نقش یاس، عروس عبدالله (پرویز پورحسینی) را بازی می‌کند که در زندگی‌اش درگیر مشکلات زیادی می‌شود و کلید حل این مشکلات در دست میکائیل (کامبیز دیرباز) است. علی دهکردی هم نقش رئیس کلانتری را به‌عهده دارد. مجید سعیدی، علی صالحی و حسین توشه دیگر بازیگران این سریال هستند. سعیدی نقش یک پلیس را ایفا می‌کند و صالحی هم ایفاگر نقش غلام است. داستان میکائیل با کشته شدن رسول، دوست و رفیق میکائیل آغاز می‌شود که به اشتباه قربانی توطئه اشرار شده است. میکائیل که پلیس سختکوش و پرتلاشی است، برای استقرار نظم و آرامش بیشتر، عزم خود را جزم می‌کند و ... این سریال با مشارکت نیروی انتظامی (ناجی هنر) و شبکه یک تولید می‌شود و فیلمنامه آن را در 20 قسمت سعید نعمت‌الله نوشته است.

«آمین» به پایان نزدیک می‌شود

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده سریال آمین هم در باره این اثر به جام‌جم گفت: تاکنون 90 درصد از تصویربرداری سریال آمین تمام شده و این روزها مشغول ضبط صحنه‌های خیابانی هستیم. همزمان با تصویربرداری، تدوین سریال نیز انجام می‌شود. سریال آمین داستانی پلیسی دارد و بازیگرانی مانند امین حیایی در نقش خلافکار، داریوش فرهنگ در نقش سرهنگ، آشا محرابی در نقش افسر پلیس، کاظم بلوچی در نقش همایون تمدن، هادی ساعی در نقش پلیس، بهناز جعفری در نقش تارا فرهمند، مجید واشقانی در نقش خلافکار و... نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

به گفته تهیه‌کننده، دلیل انتخاب ساعی برای نقش پلیس این بود که او رزمی‌کار است و گروه به دنبال فردی بود که بتواند از پس صحنه‌‌های رزمی کار بربیاید تا از حضور بدلکار در این سریال کمتر استفاده شود.

سودابه بیضایی، شاهرخ استخری، غلامرضا صادقی، خاطره اسدی، محمدرضا داوودنژاد، مهدی محرابی و مهرناز مهرآرا دیگر بازیگران سریال آمین هستند.

تصویربرداری سریال تلویزیونی آمین اواخر بهار سال گذشته به کارگردانی منوچهر هادی با صحنه‌های پلیسی و حادثه‌ای آغاز شد، اما بعد از چند ماه تصویربرداری ضبط این سریال بنا به دلایلی متوقف شد و منوچهرهادی به سراغ ساخت کار دیگری رفت و نتوانست همکاری‌اش را با گروه ادامه دهد و بهرنگ توفیقی جایگزین او شد.

سریال آمین درباره سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه (آمین) است که مسئول رسیدگی به پرونده یک مجرم و خلافکار فراری به نام همایون تمدن است که سال گذشته در یک عملیات گروگانگیری، برادر سرهنگ را به شهادت رسانده است. پلیس با کشف یک کانتینر مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد. همزمان فرزند همایون (فرزاد) برای مراسم سالگرد مرگ همسرش، مریم نوین وارد ایران شده و ماموران علاوه بر بررسی سر نخ کانتینر، وی را برای رسیدن به همایون تحت‌نظر می‌گیرند، اما...

این سریال قرار بود ابتدا در 13 قسمت تولید شود که با نگارش فیلمنامه و ظرفیت داستان به 18 قسمت افزایش یافت. زامیاد سعدوندیان فیلمنامه این سریال پلیسی را براساس طرحی از سعید منتظرالمهدی نوشته است. سعدوندیان نگارش سریال‌های سقوط آزاد و سقوط یک فرشته را در کارنامه دارد.

تعبیر وارونه یک رویا مقابل دوربین

تصویربرداری سریال «تعبیر وارونه یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی در تهران ادامه دارد و طبق پیش‌بینی ضبط این سریال تا یکی دو ماه آینده طول خواهد کشید.

گروه سازنده سریال تعبیر وارونه یک رویا در کشور ارمنستان بخش‌هایی از این سریال را ضبط کرد. در این کشور علاوه بر بازیگران ایرانی از 12 بازیگر ارمنستانی و روسی نیز برای ایفای نقش‌های اصلی استفاده شده است. امیر جعفری نقش اصلی سریال، یعنی مامور امنیتی ایرانی را بازی می‌کند و داریوش ارجمند نیز نقش یک کارشناس امنیتی و به نوعی مافوق جعفری را به‌عهده دارد.

پانته‌آ بهرام و فرهاد قائمیان نیز دیگر نقش‌های اصلی سریال را ایفا می‌کنند. این سریال از دو بازیگر جوان به‌‌ نام‌های نیما نادری و آزاده سدیری استفاده کرده است. الهام کردا و فرزین صابونی دیگر بازیگران سریال تعبیر وارونه یک رویا هستند.

این سریال درباره ترور دانشمندان هسته‌‍‌‌ای ایران است. تعبیر وارونه یک رویا داستان جاسوسی پیچیده‌ای دارد و قصه در خارج از ایران شروع و به داخل ایران کشیده می‌شود. یک مامور امنیتی کشور از طرف یکی از منابع خبری و رابط‌های خود در خارج از ایران متوجه می‌شود قرار است یکی از دانشمندان زبده هسته‌ای کشور را ترور کنند، اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و داستان آنقدر پیچیده می‌شود که زندگی مامور امنیتی هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. داستان این سریال را فریدون جیرانی نوشته و همزمان با تصویربرداری، مشغول نگارش ادامه آن نیز است.

سریال‌های پلیسی «زخم» و «رهایی» سال گذشته از تلویزیون پخش شد و سریال «فوق سری» با موضوع پلیس و خلافکاران نیز در ایام نوروز از شبکه یک به نمایش درآمد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها