در این بخش به اخبار جالب حدود 40 سال پیش پرداخته می‌شود؛ اخباری که از نظر نگارش، تیتر و محتوا بسیار متفاوت‌تر از اخباری است که این روزها در روزنامه‌ها چاپ می‌شود. این هفته ماجرای افرادی را که گرفتار نحوست سیزده شدند، می‌خوانید که در روزنامه اطلاعات چاپ شده بود.
کد خبر: ۷۸۵۷۹۰

میلیون‌ها ایرانی در میان باران، برف و باد شدید برای بدر کردن نحوست 13 به دشت و صحرا رفتند با وجود این، بعضی از آنان گرفتار این نحوست شدند.

در گزارش زیر به حوادث «13» در تهران و حومه اشاره شده است:

اولین حادثه در یکی از کوچه‌های خیابان مولوی رخ داد. ساعت 7 بامداد پیرزنی بدون این‌که داخل کوچه را نگاه کند، سبزه‌های خود را از پنجره طبقه دوم به کوچه افکند و یکی از آنها به صورت مردی جوان که بار و بندیلش را بسته بود و با زنش عازم رفتن به صحرا بود، برخورد کرد و عینک او را شکست.

پیرزن در برابر اعتراض این مرد، که بدون عینک نمی‌تواند رانندگی کند، گفت: هوا سرد بود، از ترس چائیدن سرم را از پنجره بیرون نیاوردم تا کوچه را ببینم. این مرد به خبرنگار ما اظهار کرد: اتومبیلم را در گاراژ گذاشته بودم و موقعی که با زنم رهسپار گاراژ بودم، دچار این حادثه شدم.

با این حادثه زحمت زنم به هدر رفت، چون او تدارک مفصلی برای 13 دیده بود و قرار بود ما به خانه مادر و خاله او برویم و آنان را به کرج ببریم و مهمان ما باشند. پس از وقوع حادثه همسرم به خانه مادرش رفت و او و خاله‌اش را به منزل ما آورد و 13 را در اطاق پذیرایی بدر کردیم. تا بعد از ظهر، من از این واقعه سخت ناراحت بودم ولی وقتی با رگبار ساعت 2 روبه‌رو شدم، خوشحال شدم.

زد و خورد

ساعت 10 دیروز در خانه‌ای در نازی‌آباد یک زن و شوهر به نام عبدالله و مقبول آن‌قدر یکدیگر را کتک زدند که ازهوش رفتند. همسایگان آنان را به بیمارستان رسانده‌اند، چون قادر به تکلم نیستند، هنوز علت نزاع روشن نیست. ولی قبلا قرار بود به سیزده بدر بروند.

تصادف

اتومبیل سواری به نام حسن پیش از ظهر سیزده بدر هنگام عبور از خیابان سی‌متری جی، با رقیه تصادف کرد و باعث مرگ او شد. ضمنا دو اتومبیل دیگر هنگام گذشتن از جاده قدیم کرج باهم تصادف کردند و در این حادثه 5 نفر آسیب دیدند.

ناهار 13

ساعت 11 سیزدهم فروردین دختر سه ساله‌ای به نام افسانه که در کنار باغی واقع در فرمانیه سرگرم بازی بود داخل استخر افتاد و خفه شد. گویا پدر و مادر طفل موقع وقوع حادثه در گوشه‌ای از باغ مشغول فراهم کردن ناهار سیزده بودند.

در همین موقع در شمیران اتومبیلی با موتورسیکلت سواری به نام تقی تصادف کرد و باعث زخمی شدن وی گردید. در این حادثه دوست تقی به نام مرتضی که بر ترک موتور نشسته بود، آسیب دید.

چاه

ساعت 12 و 42 دقیقه اطلاع داده شد که در یاغچی‌آباد (خیابان درختی، جنب بیمارستان مفرح) پسر 11 ساله‌ای به نام مرتضی در چاه سقوط کرده است. ماموران آتش‌نشانی به محل اعزام گردیدند و مرتضی را سالم از چاه خارج کردند و به بستگانش تحویل دادند.

عکس یادگاری

حسن 22 ساله که برای گرفتن عکس یادگاری، از یک تیر برق بالا رفته بود، دچار برق گرفتگی شد و به علت سقوط از بالای تیر برق دست و پایش شکست. این حادثه در کاظم‌آباد روی داد و حسن برای سیزده بدر به این ناحیه رفته بود. حسن اینک در بیمارستان بستری است.

ماجرای بادکنک

دیروز هزاران اتومبیل در ساعات بارانی (12 تا 16) در دو طرف جاده پارک‌وی (بزرگراه ونک) توقف کرده بودند و سرنشینان آنها داخل اتومبیل سیزده را بدر می‌کردند، بعضی از آنها در زیر باران از تپه‌های مجاور نیز بالا می‌رفتند و با کفش‌های پر از گل پایین می‌آمدند. حادثه جالبی که در این راه روی داد، این بود: اتومبیلی که عده‌ای کودک در آن نشسته بودند ساعت 4 بعد از ظهر از پارک می‌گذشت هنگام گذشتن این اتومبیل از حوالی ونک، یکی از بچه‌ها بادکنک بزرگی را که با دست از پنجره بیرون گرفته بود رها کرد و بادکنک به شیشه جلو اتومبیل بعدی خورد، راننده ترسید و با یک ترمز ناگهانی سبب شد که چهار اتومبیل که پشت سر او حرکت می‌کردند به هم برخورد کنند البته از این حادثه به کسی صدمه‌ای نرسید.

برق‌گرفتگی

سیزدهم فروردین در تهرانپارس یک پسر 16 ساله بر اثر برق‌گرفتگی جان سپرد. تحقیق پیرامون کشف علت حادثه ادامه دارد.

در اتوبان

در اتوبان کرج که ده‌ها هزار اتومبیل از آن عبور کردند سیزدهم فروردین اتومبیل شماره.... با قهرمان نامی تصادف کرد و او را کشت. استیشنی نیز که ساعت 5 بعد از ظهر از کرج عازم تهران بود با مردی تصادف کرد و او را مجروح ساخت.

مسابقه کوکوخوری

یک مرد 26 ساله که در جاجرود در یک مسابقه کوکوخوری مسموم شده بود در بیمارستان بستری شد. او همه کوکوهای یک فامیل 20 نفری را خورد.

شرح عکس

خانمی که در عکس بالا با علامت (*) مشخص شده است، دیروز این اتومبیل را کرایه کرد تا با آن، دوستانش را که چند خانم هستند به سیزده بدر ببرد، ولی اتومبیل در نیاوران آتش گرفت و گردش سرنشینان آن نیمه‌تمام ماند. در این حادثه به سرنشینان اتومبیل آسیبی وارد نیامد. علت وقوع حریق گویا پاشیده شدن بنزین روی کاربوراتور بوده است.

روزنامه اطلاعات 14 فروردین 1350

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها