یکی از اعضای گروه تروریستی داعش که تبعه کشور مغرب است، در یک نوار ویدیویی پیش از به قتل رساندن گروگان سوری، حرکات جان جهادی ملقب به جلاد داعش که تبعه انگلیس بود را در تقلید کرد.
کد خبر: ۷۸۵۷۶۴
رونمایی از جلاد حرفه‌ایِ دیگر داعش

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این فایل ویدیویی ابتدا تصاویری از گروگان سوری که در برابر پرچم سیاه داعش نشسته و آثار شکنجه بر روی صورت او نمایان است، نشان داده می شود که خود را معرفی می کند و به پرسش هایی فردی که در پشت دوربین نشسته پاسخ می دهد. او خود را سامر الاحمد عضو ارتش سوریه در مناطق الرستن و التیفور معرفی می کند.

پس از آن، قاتل داعش در تصویر ظاهر می شود که به عربی با لهجه کشور مغرب سخن می گوید و لباس سفید پوشیده و سر و صورت خود را با شال سیاه رنگی پوشانده است.

او که حرکات جلاد انگلیسی ملقب به "جان جهادی" را تقلید می کرد.

روایت پنتاگون از قدرت ارتش روسیه

فرمانده ستاد شمالی ارتش آمریکا مدعی شد که قصد مسکو از افزایش تعداد مانورهای نظامی در یک سال اخیر اثبات خود به عنوان یک قدرت جهانی است.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، دریادار «ویلیام گورتنی» فرمانده ستاد شمالی ارتش آمریکا مدعی شد که مانورهای هوایی روسیه در نزدیکی ایالات متحده آمریکا حاوی یک پیام مهم است. وی که در عین حال فرماندهی پدافند هوا – فضای شمال آمریکا (نوراد) را نیز برعهده دارد در یکی از جلسات مطبوعاتی پنتاگون (مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا) گفت: روسیه می خواهد به ما بفهماند که یک قدرت جهانی است.

دریادار گورتنی در تاکید اظهارات خود به پرواز بمب افکن های دوربرد روسیه در اطراف حریم هوایی کشورهایی چون کانادا، آلاسکا و کانال «مانش» اشاره کرد اما درباره زمان دقیق این عملیات ها سخنی نگفت.

وی در ادامه گفت: مسکو ارتشی به مراتب مجهزتر و بزرگتر از ارتش اتحاد جماهیر شوروی سابق دارد.

اظهارات دریادار گورتنی یادآور هشدارهایی بود که وی یک ماه پیش در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا ابراز داشت و در آنها بر افزایش جسارت ارتش روسیه طی یک سال گذشته تاکید کرد.

به ادعای وی، از پایان جنگ سرد به این سوی، بمب افکن های دوربرد روسیه در یک سال گذشته بیش از هر زمان دیگری سابقه پرواز در خارج از حریم هوایی این کشور را داشته اند.

علاوه بر این دریادار کورتنی مدعی شد که روسیه در حال کار بر روی طرحی است که به واسطه آن «موشک های کروز دوربرد مجهز به سلاح های متعارف» قابلیت پرتاب شدن از هواپیماهای بمب افکن، زیردریایی ها و ناوهای جنگی را پیدا می کنند.

وی در ادامه هشدار داد که اگر وضع به همین منوال پیش برود، فرماندهی پدافند هوا – فضای شمال آمریکا (نوراد) با مشکلات جدی در دفع تهدید های هوایی، دریایی و موشکی روسیه مواجه خواهد شد.

انتظار غیر منطقی نتانیاهو

نیویورک تایمز درخواست بنیامین نتانیاهو را برای لغو تفاهم هسته ای لوزان با ایران غیر منطقی و به دور از عقل توصیف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از حصول تفاهم هسته ای لوزان مدعی شد آمریکا تفاهم بدی را با ایران امضا کرد و به همین دلیل باید آن را لغو کرد.

در مقاله امروز سردبیر روزنامه نیویورک تایمز آمده است: نتانیاهو طوری رفتار می‌کند که ظاهرا روند مذاکرات هسته ای را در 18 ماه گذشته خودش تعیین کرده است. مذاکرات هسته ای با ایران فقط از سوی آمریکا دنبال نمی‌شود بلکه انگلیس، آلمان، روسیه و چین هم در آن حضور داشته اند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی تواند فقط از آمریکا بخواهد تفاهم لوزان را برهم زند.

نتانیاهو پس از تفاهم هسته ای در لوزان مدعی شده بود: قصد ندارم مانع از امضای توافقنامه هسته ای باشم اما بدون شک با امضای یک توافق بد مقابله خواهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها